Gå til innhold

Test: Sniktitt på Nokia N73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har hørt noen rykter om når N73 kommer i salg?

Annet enn juli. Har en N80 klar til henting, men er litt fristet av N73.

Hadde den bare hatt wifi  :hmm:

6208106[/snapback]

Kjenner meg heeeelt igjen. Irriterer meg til døde over at N73 ikke har wlan.

 

Har N80 nå, skulle gjerne hatt en mobil med litt bedre kamera, større skjerm og raskere prosessor. Men når den da ikke har wlan er den utelukket for meg.

 

Men nei, ingen ny informasjon om utgivelsestid. Du må nok ikke se bort i fra at den kommer senere enn juli.

Lenke til kommentar
Er det noen som har hørt noen rykter om når N73 kommer i salg?

Annet enn juli. Har en N80 klar til henting, men er litt fristet av N73.

Hadde den bare hatt wifi  :hmm:

6208106[/snapback]

Kjenner meg heeeelt igjen. Irriterer meg til døde over at N73 ikke har wlan.

 

Har N80 nå, skulle gjerne hatt en mobil med litt bedre kamera, større skjerm og raskere prosessor. Men når den da ikke har wlan er den utelukket for meg.

 

Men nei, ingen ny informasjon om utgivelsestid. Du må nok ikke se bort i fra at den kommer senere enn juli.

6209705[/snapback]

 

Hentet min N80 i dag. Fikk ny pga slark. Har du opplevd at slarken har blitt værre, eller er den som da den var ny?

Den hadde siste firmware versjon, så nå er jeg egentlig veldig fornøyd :D

 

Enig i at N73 egentlig er uaktuell siden den ikke har wlan, og så kommer den kansje ikke før utpå høsten en gang. Blir uansett spennende å se hvor bra den er/ikke er. Hadde sikkert vært samme "problemet" om N73 hadde kommet først, og N80 tre-fire måneder etter. Da hadde vi lurt på om man skulle vente på den :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har hørt noen rykter om når N73 kommer i salg?

Annet enn juli. Har en N80 klar til henting, men er litt fristet av N73.

Hadde den bare hatt wifi  :hmm:

6208106[/snapback]

Kjenner meg heeeelt igjen. Irriterer meg til døde over at N73 ikke har wlan.

 

Har N80 nå, skulle gjerne hatt en mobil med litt bedre kamera, større skjerm og raskere prosessor. Men når den da ikke har wlan er den utelukket for meg.

 

Men nei, ingen ny informasjon om utgivelsestid. Du må nok ikke se bort i fra at den kommer senere enn juli.

6209705[/snapback]

 

Er litt ny på disse mobil greiene, så hva er egentlig wifi/wlan ? og hva slags nytte gjør de :hmm:

Lenke til kommentar
N73 har ikke bedre prosessor enn N80. Det er den samme.

6218897[/snapback]

Hmm, det var da dumt. Tok det som en selvfølge. Har du oversikten?

 

Googlet og fant denne:

http://nokiaport.de/index.php?mid=&pid=processor

 

Her er det jo ingen som har over 220 mhz? Synes da å huske at noen E-modeller og andre hadde sterkere? Har i hvert fall hørt snakk om ny cpu. Får google mer, eller fint om du gir korrekt liste.

 

Kjøper garantert ingen ny Series 60 modell med samme prosessor :)

Lenke til kommentar
N73 har ikke bedre prosessor enn N80. Det er den samme.

6218897[/snapback]

Hmm, det var da dumt. Tok det som en selvfølge. Har du oversikten?

 

Googlet og fant denne:

http://nokiaport.de/index.php?mid=&pid=processor

 

Her er det jo ingen som har over 220 mhz? Synes da å huske at noen E-modeller og andre hadde sterkere? Har i hvert fall hørt snakk om ny cpu. Får google mer, eller fint om du gir korrekt liste.

 

Kjøper garantert ingen ny Series 60 modell med samme prosessor :)

6219350[/snapback]

De fleste i den listen er jo feil.

 

Intel PXA 270 med 312MHz prosessor skal N73 ha, det samme gjelder N93.

 

Edit:

Denne prosessoren yter bedre enn N80 sine 330MHz(TI OMAP 2420).

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er spent, men samtidig skeptisk til denne telefonen. Nærmere bestemt er jeg skeptisk til hvor stor den er (må nesten se den "live" for å få inntrykk av størrelsen), og ikke minst hvor rask den er. Jeg har en Nokia 6600 nå, den scorer temmelig dårlig på de nevnte punktene, hvor raske er egentlig dagens symbiantelefoner? Er det noen av disse som vil kunne sammenlignes med N73 når det gjelder hastighet, slik at jeg kan teste? Dette er jo noe som er vanskelig å sette tall på, så det er vel best å trykke litt på telefonen selv.

 

Jeg har som sagt en gammel Symbiantelefon i dag, men har ikke utnyttet mulighetene noe særlig. Hovedgrunnen er at jeg stort sett har fått feilmeldinger eller kræsj når jeg har prøvd å installere eller oppgradere software. Er dette en saga blott, eller er det noe man i stor grad vil oppleve på N73 også?

 

Jeg har bestilt K800i, og synes den vinner klart på design. Men jeg er veldig i tvil. Jo mer den drøyer, jo mer aktuell blir Nokiaen. At N73 har større skjerm enn K800i ser jeg ikke på som noe pluss, så lenge oppløsningen er den samme.

Lenke til kommentar
Jeg er spent, men samtidig skeptisk til denne telefonen. Nærmere bestemt er jeg skeptisk til hvor stor den er (må nesten se den "live" for å få inntrykk av størrelsen), og ikke minst hvor rask den er. Jeg har en Nokia 6600 nå, den scorer temmelig dårlig på de nevnte punktene, hvor raske er egentlig dagens symbiantelefoner? Er det noen av disse som vil kunne sammenlignes med N73 når det gjelder hastighet, slik at jeg kan teste? Dette er jo noe som er vanskelig å sette tall på, så det er vel best å trykke litt på telefonen selv.

 

Jeg har som sagt en gammel Symbiantelefon i dag, men har ikke utnyttet mulighetene noe særlig. Hovedgrunnen er at jeg stort sett har fått feilmeldinger eller kræsj når jeg har prøvd å installere eller oppgradere software. Er dette en saga blott, eller er det noe man i stor grad vil oppleve på N73 også?

 

Jeg har bestilt K800i, og synes den vinner klart på design. Men jeg er veldig i tvil. Jo mer den drøyer, jo mer aktuell blir Nokiaen. At N73 har større skjerm enn K800i ser jeg ikke på som noe pluss, så lenge oppløsningen er den samme.

6272435[/snapback]

Ting forandrer seg hele tiden.

Det samme med mobiler.

 

Nokia'en din har en gammel prosessor på 109MHz, mens de nyere symbian telefonene bl.a N73 har 312MHz og er lynkjapp i forhold til 6600.

 

Angående K800 vs. N73:

Er helt opp til deg om du er etter telefon med bra design, mye funksjoner, bra kamera etc.

Om du trenger raskere - K800

Om du trenger Symbian - N73

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg er spent, men samtidig skeptisk til denne telefonen. Nærmere bestemt er jeg skeptisk til hvor stor den er (må nesten se den "live" for å få inntrykk av størrelsen), og ikke minst hvor rask den er. Jeg har en Nokia 6600 nå, den scorer temmelig dårlig på de nevnte punktene, hvor raske er egentlig dagens symbiantelefoner? Er det noen av disse som vil kunne sammenlignes med N73 når det gjelder hastighet, slik at jeg kan teste? Dette er jo noe som er vanskelig å sette tall på, så det er vel best å trykke litt på telefonen selv.

 

Jeg har som sagt en gammel Symbiantelefon i dag, men har ikke utnyttet mulighetene noe særlig. Hovedgrunnen er at jeg stort sett har fått feilmeldinger eller kræsj når jeg har prøvd å installere eller oppgradere software. Er dette en saga blott, eller er det noe man i stor grad vil oppleve på N73 også?

 

Jeg har bestilt K800i, og synes den vinner klart på design. Men jeg er veldig i tvil. Jo mer den drøyer, jo mer aktuell blir Nokiaen. At N73 har større skjerm enn K800i ser jeg ikke på som noe pluss, så lenge oppløsningen er den samme.

6272435[/snapback]

Etter hva jeg kan se på amobil, så står det at N73 har 288x352 mens K800i har 240x320. Og det vil vel si at N73 har bedre oppløsning?

 

Ellers lurer jeg veldig på hvordan denne ser ut i hånden, har veldig lyst på den selv, men får vnte til den kommer i butikkene. Ellers så lurer jeg på hvor rask/treig denne er, Nokia N70 er altfor treig etter min mening, trykker jeg får å åpne en sms skal den åpne, ikke bruke så lang tid som N70 bruker.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg kan se på amobil, så står det at N73 har 288x352 mens K800i har 240x320. Og det vil vel si at N73 har bedre oppløsning?

Hvor står det?

 

Både N73 og K800i har QVGA-oppløsning. N73 sin skjerm er dog 2,4" mot K800i sin lille skjerm på 2".

6362056[/snapback]

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...ids%5B%5D=44608

 

men det er mulig det bare er størrelsen på skjermen?

n73 288x352

k800i 240x320

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...