Gå til innhold

Coop obs sin siste Cybercom bærbare pc til 5990,-?


Anbefalte innlegg

Engrosspris på 4k! Det er helt sykt! Det betyr at Coop prix tjener 1999 kr per solgte maskin! Da burde de ha tatt inn flere. Punktum.

6007150[/snapback]

Ehh, de tjener ikke 1999 kr på hver maskin når 4000 kr er innkjøpspris. Man må legge til fortjenste og moms.

 

Når man lager avtaler med leverandører, så kan man ikke si at jeg skal ha 500 stk av den maskinen til 4000 kr. Punktum.

 

Edit: Man kan selvfølgelig si det, men man får det selvfølgelig ikke. Det man får er noen rare blikk..

6007175[/snapback]

ok, glemte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å gjøre en lang historie kort: Engross-pris: 4.000,- (f-i-r-e tusen)...

6002702[/snapback]

 

skjønner ikke hvordan det går an? andre nettbutikker må jo ha en rå fortjeneste på sine bærbare da.. de ligger jo tross alt rundt dobbelt av denne prisen!

6002746[/snapback]

 

 

Joda, men Coop tilbyr bare en enkelt modell og kjøper den inn i ekstremt store mengder...klart det blir mye billigere...

6002817[/snapback]

Jobber selv i detaljevarebransjen, og kan bekrefte at for de store seriøse aktørene (ikke Lefdal, Expert osv. som kun kjører med enkelte lokkeprodukter, og det meste annet blodig overpriset) så er det snakk om veldig små marginer. Ofte er det snakk om 10-12 % fortjeneste på maskinene som selges. Noen ganger kan det være noe mer, og noen ganger kan det faktisk være nesten ingenting - men 10-12 % er det mange av oss lever på.

 

Coop har enerett på å selge Medion (aka. Cybercom) i Norge. Dette fører da selvfølgelig til at de med jevne mellomrom kan kjøre heftige stunts som dette uten å tape penger. Noen ganger tar butikken tapet selv, mens andre ganger blir kjeden/butikken sponset med markedsføringspenger av leverandøren. Da kan de bruke disse pengene til å skrive ned verdien på maskinene de har fått. Enten det, eller så sier Medion: "OK, dere får 40 maskiner til spottpris".

 

Tommel opp for Coop, da de virkelig har fått til et knalltilbud! Dessverre gjelder ikke tilbudet for resten av landet. Kan nevne at Siba åpnet ny butikk i Oslo i dag, og da hadde de to modeller til henholdsvis 4000 kr og 5000 kr. Selvfølgelig ikke like bra spesifisert som den noe dyrere Coop-maskinen, men allikvel utrolig godt for en bærbar maskin! Spesielt når de har DVD-brennere og 512 MB minne til den prisen.

 

"Tilbudsjegere" går lysere og lysere tider i møte! :)

6007081[/snapback]

 

Liker ikke helt måten du absolutt måtte undergrave alle de 'dårlige' butikkene uten å faktisk nevne hvilken detaljhandel du selv jobber i?

Lenke til kommentar

Det er ikke undergraving. Det er fakta. Enkelte kjeder operer med saftig fortjeneste på svært store deler av sortimentet. Hvordan jeg vet det? Jeg ser våre utsalgspriser kontra våre konkurrenters. Da det fleste av våre større konkurrenter har større kjeder og høyere omsetning, så har de selvfølgelig også laver innkjøpskostnader. Når de da i snitt tar 500-3000 kr mer for en maskin, og har garantert samme, eller lavere innkjøpspris, enn oss så er regnestykket enkelt. Sikter ikke da til nettbutikkene, som opererer noe anderledes. Det jeg sikter til er mange av de store elektrokjedene med faste butikker.

 

Grunnen til at jeg ikke oppga hvilken kjede jeg jobber i, er fordi moderatorene på forumet her ofte ser på det som reklame av egen bedrift. Fikk en advarsel en gang da jeg nevnte navnet på butikken jeg jobbet i.

 

Siden du spør, så regner jeg med at det er ok å skrive det. Kjeden jeg er ansatt i heter ComputerCity, og er en nordisk spesialkjede innen IT. Har f.eks. Norges største IT-varehus på Alnabru i Oslo med gangavstand til Lefdal og Expert.

 

Edit: Første avsnitt har blitt utvidet..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Liker ikke helt måten du absolutt måtte undergrave alle de 'dårlige' butikkene uten å faktisk nevne hvilken detaljhandel du selv jobber i?

6007365[/snapback]

 

Liker ikke helt måten du måtte "herse" med en seriøs bruker som faktisk har helt rett i det han sier, helt irrelevant hvor han jobber i dette tilfelle... :hrm:

Lenke til kommentar
Liker ikke helt måten du absolutt måtte undergrave alle de 'dårlige' butikkene uten å faktisk nevne hvilken detaljhandel du selv jobber i?

6007365[/snapback]

 

Liker ikke helt måten du måtte "herse" med en seriøs bruker som faktisk har helt rett i det han sier, helt irrelevant hvor han jobber i dette tilfelle... :hrm:

6007475[/snapback]

Han har vel egentlig ikke lov til å nevne hvor han jobber.

Lenke til kommentar
Liker ikke helt måten du absolutt måtte undergrave alle de 'dårlige' butikkene uten å faktisk nevne hvilken detaljhandel du selv jobber i?

6007365[/snapback]

 

Liker ikke helt måten du måtte "herse" med en seriøs bruker som faktisk har helt rett i det han sier, helt irrelevant hvor han jobber i dette tilfelle... :hrm:

6007475[/snapback]

Han har vel egentlig ikke lov til å nevne hvor han jobber.

6007505[/snapback]

 

Ikke noe problem her i "huset"

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=565934

 

And now ladys and osv. back to teh tråden... :)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Engrosspris på 4k! Det er helt sykt! Det betyr at Coop prix tjener 1999 kr per solgte maskin! Da burde de ha tatt inn flere. Punktum.

6007150[/snapback]

 

 

Denne maskinen som selges for 6000m,- kr i enkelte coop obs butikker rundt i landet skal med stor sannsynlighet bli byttet ut med en nyere modell. I Stavanger hadde de fått tilbud om å ta inn en utgående modell til knallpris, men det hadde de altså ikke gjort. Det er nok kun noen få butikker dette gjelder, kanskje bare Bergens butikkene.

 

 

|mEg|

Lenke til kommentar

Ingen "offisiell" annonse neste uke på bærbar, får håpe det blir et lokalt tilbud da siden konemor har bursdag neste uke og det hadde vert kjekt med en bærbar i huset :)

er lagt ut annsonser for neste uke på www.coop.no , og som sagt ingen bærbar i dei :(

La eneste merke til at tomatene varierte fra 14,90 til 19,90 i pris på dei forskjellige obs

butikkene :D

Lenke til kommentar

ifølge Coop så legges tilbudet ut til uka, og maskinene vil koste 500 kr mer. Ingen ny info annet enn at maskinen skulle være "noe raskere", ikke hørt noe om type skjermkort etc.

 

Noen som har tilbakemeldinger på maskinene de kjøpte denne uka ?

Og gjerne om evt garanti, hvor de kan leveres inn ?

 

EDIT:typo

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar
noen som vet hvordan det er med garanti på maskinen,

hvor den kan leveres inn etc ?

Må den leveres inn i Bergen dersom noe skulle skje ?

6008978[/snapback]

Det er garanti uansett, de må følge Norske lover som alle andre. Usikker på hvor lenge denne varer.

Enten må den leveres på Coop sin ebutikker, eller sendes inn til leverandøren sitt verksted.

Lenke til kommentar
Det er garanti uansett, de må følge Norske lover som alle andre. Usikker på hvor lenge denne varer.

Enten må den leveres på Coop sin ebutikker, eller sendes inn til leverandøren sitt verksted.

 

Det er der da ikke riktig. Tror du blander reklamasjon med garanti. I følge forbrukerkjøpsloven kan du reklamere over feil som oppstår og som kan skrives tilbake til en tilstand som forelå før du overtok varen. Garanti er noe selger kan velge og gi og utvider produsenten/leverandørens ansvar ytterligere.

Lenke til kommentar

stemmer.. man har uansett 5 års reklamasjon på bærbare.

 

Men hadde vært interessant å vite hvor lang garanti

Coop gir på maskinen, og evt hvor den kan leveres inn / sendes.

 

Bor ikke i Bergen selv så hadde vært en fordel om maskinen

kan leveres inn hos serviceverksteder i Oslo, evt hos andre

Coop butikker.

Lenke til kommentar
stemmer.. man har uansett 5 års reklamasjon på bærbare.

 

Men hadde vært interessant å vite hvor lang garanti

Coop gir på maskinen, og evt hvor den kan leveres inn / sendes.

 

Bor ikke i Bergen selv så hadde vært en fordel om maskinen

kan leveres inn hos serviceverksteder i Oslo, evt hos andre

Coop butikker.

6019621[/snapback]

 

 

Typisk at det kun kommer til Bergen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...