Gå til innhold

Coop obs sin siste Cybercom bærbare pc til 5990,-?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen alle

 

For å si det sånn, jeg startet denne tråden, og fikk en enorm respons. jeg Stilte opp på Lagunen Sartor idag kl 0:9:00, og ja jeg fikk meg en, min første bærbare. Hadde tenkt å vente på siste Dell med mega grafikk. men bærbar pc til 5990,- med 6600 go, frister mer får heller vente til jeg kjøper bærbar nr 2 med å kjøpe mega grafikk. Denne virker bra foreløpig

 

Apropo, det var en til der samtidig som det åpnet, ble sikkert utsolgt ganske raskt.

Lenke til kommentar
Hei igjen alle

 

For å si det sånn, jeg startet denne tråden, og fikk en enorm respons. jeg Stilte opp på Lagunen Sartor idag kl 0:9:00, og ja jeg fikk meg en, min første bærbare. Hadde tenkt å vente på siste Dell med mega grafikk. men bærbar pc til 5990,- med 6600 go, frister mer får heller vente til jeg kjøper bærbar nr 2 med å kjøpe mega grafikk. Denne virker bra foreløpig

 

Apropo, det var en til der samtidig som det åpnet, ble sikkert utsolgt ganske raskt.

6003602[/snapback]

 

 

Ingen som kan avkrefte/bekrefte at denne maskinen kun selges i enkelte butikker?

 

Hvordan er støy/varme?

Hvordan er utseende?

Hva er vekta?

 

 

Takk takk!

 

|mEg|

Lenke til kommentar

Vi har den ikke på Coop Obs på Rudshøgda i hvert fall (jobber der) kjøpte selv denne bærbare på Coop Prix for noen mnd siden, maskina er jeg kjempe fornøyd med i hvert fall. typebetegnelsen på den er MIM 2160 Prisen var da en helt annen 10 990,- :( løp og kjøp

Lenke til kommentar

Ingen som kan avkrefte/bekrefte at denne maskinen kun selges i enkelte butikker?

 

Hvordan er støy/varme?

Hvordan er utseende?

Hva er vekta?

 

 

Takk takk!

 

|mEg|

 

Edit: Jeg ringte og spurte om de hadde dette tilbudet på Mariero (Rogaland). Jeg fikk et nei som svar, men de hadde hatt et tilbud til 8000,- kr en gang...

 

Det var bare for dumt! :mad:

Endret av Torland
Lenke til kommentar
jeg skal stille meg utenfor lagunen tidlig tirsdag morgen.. for det stemmer vel at de skulle få inn nye med bedre spec til 6990 på Tirsdag?

6005866[/snapback]

 

 

Ingen pc'er på tilbud i Stavanger (kvadrat og mariero). Ringte å spurte på kvadrat. De hadde fått tilbud om å kjøpe inn en utgående modell til svært lav pris. Tipper det er denne. :nei: Dumt at de ikke tok den inn da. Kanskje jeg skal ringe igjen å spør om de kan få dem inn, eller den litt bedre modellen som skulle komme i Bergen på tirsdag.

 

Er det noen andre som har ringt til andre coop obs butikker i Rogaland??

Lenke til kommentar

Noen som gidder å legge ut et lite review??

 

Er det noen i Stavanger/Rogaland området som har funnet en coop butikk hvor denne selges?

Er det andre her på forumet som har ringt til Mariero og Kvadrat??

Finner jeg denne så kjøper jeg den!!

 

 

 

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar
For å gjøre en lang historie kort: Engross-pris: 4.000,- (f-i-r-e tusen)...

6002702[/snapback]

 

skjønner ikke hvordan det går an? andre nettbutikker må jo ha en rå fortjeneste på sine bærbare da.. de ligger jo tross alt rundt dobbelt av denne prisen!

6002746[/snapback]

 

 

Joda, men Coop tilbyr bare en enkelt modell og kjøper den inn i ekstremt store mengder...klart det blir mye billigere...

6002817[/snapback]

Jobber selv i detaljevarebransjen, og kan bekrefte at for de store seriøse aktørene (ikke Lefdal, Expert osv. som kun kjører med enkelte lokkeprodukter, og det meste annet blodig overpriset) så er det snakk om veldig små marginer. Ofte er det snakk om 10-12 % fortjeneste på maskinene som selges. Noen ganger kan det være noe mer, og noen ganger kan det faktisk være nesten ingenting - men 10-12 % er det mange av oss lever på.

 

Coop har enerett på å selge Medion (aka. Cybercom) i Norge. Dette fører da selvfølgelig til at de med jevne mellomrom kan kjøre heftige stunts som dette uten å tape penger. Noen ganger tar butikken tapet selv, mens andre ganger blir kjeden/butikken sponset med markedsføringspenger av leverandøren. Da kan de bruke disse pengene til å skrive ned verdien på maskinene de har fått. Enten det, eller så sier Medion: "OK, dere får 40 maskiner til spottpris".

 

Tommel opp for Coop, da de virkelig har fått til et knalltilbud! Dessverre gjelder ikke tilbudet for resten av landet. Kan nevne at Siba åpnet ny butikk i Oslo i dag, og da hadde de to modeller til henholdsvis 4000 kr og 5000 kr. Selvfølgelig ikke like bra spesifisert som den noe dyrere Coop-maskinen, men allikvel utrolig godt for en bærbar maskin! Spesielt når de har DVD-brennere og 512 MB minne til den prisen.

 

"Tilbudsjegere" går lysere og lysere tider i møte! :)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Engrosspris på 4k! Det er helt sykt! Det betyr at Coop prix tjener 1999 kr per solgte maskin! Da burde de ha tatt inn flere. Punktum.

6007150[/snapback]

Ehh, de tjener ikke 1999 kr på hver maskin når 4000 kr er innkjøpspris. Man må legge til fortjenste og moms.

 

Når man lager avtaler med leverandører, så kan man ikke si at jeg skal ha 500 stk av den maskinen til 4000 kr. Punktum.

 

Edit: Man kan selvfølgelig si det, men man får det selvfølgelig ikke. Det man får er noen rare blikk..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...