Gå til innhold

Coop obs sin siste Cybercom bærbare pc til 5990,-?


Anbefalte innlegg

Spørsmål:

Siden CPU temp ligger på rundt 70C og HD temp på 45-50C kunne det være greitt med et program som kan ligge på oppgavelinjen fast og vise tempen.

Everest funker men kan vel ikke legges ned ?

Systool funker ikke ?

Det ser ikke ut til at grafikkortet (X700XL) registreres med temp i Everest heller ?

Er det ikke vanlig med måling på dette på bærbar PC ?

 

Prøv Notebook Hardware Control. Du kan laste det ned herfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man går inn på denne siden og skroller litt ned, finner man en pc med 6600 go... Noen som veit hvor mye den koster?

6056294[/snapback]

Sitat fra øverst på COOPsiden

 

"Med jevne mellomrom gir Coop deg Partikjøp til fantastiske priser. Under ser du noen av de senere produktene vi tidligere har lagt ut for salg."

 

Jeg antar det var denne de solgte i Bergen til 5990,-, men som nå er sluttsolgt.

 

"JØSSSS 50" !

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar
Spørsmål:

Siden CPU temp ligger på rundt 70C og HD temp på 45-50C kunne det være greitt med et program som kan ligge på oppgavelinjen fast og vise tempen.

6055739[/snapback]

Har lagt ved et bittelite program som heter DTemp. Det ligger legger seg ned ved klokka, og viser temperaturen på harddisken.

DTemp.zip

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Først av alt sorry for å vekke denne tråden til live igjen, Men vet ikke helt hvor jeg skal skrive dette innlegget ellers :)

Har begynt å få litt problemer med denne modellen, og skulle så gjerne hatt en tilbakestilling til factory default på denne, men problemet er at jeg ikke finner ut hvordan. Det ligger en partisjon på denne kalt RECOVER, med filene

factory.PQI factory.002 factory.003 factory.004 , men hvordan i alle dager får man

startet disse filene?, trenger man som jeg mistenker en Recover CD i tillegg?, kan verken huske jeg fikk en sånn med, og minst av alt finne den isåfall?

Så mitt spørsmål er vel om det går an å starte denne factory dafault prosessen på noensomhelst måte uten en recovercd.

Om dette ikke er muligt, er det isåfall mulig å bruke en cd som er kjøpt til en annen lik maskin?, isåfall er det noen behjelpelige sjeler her på Hardware.no ?

Dekker selvfølgelig isåfall utgifter for å låne/lage en ekstra kopi av denne om muligt og

kansje en 100 lapp som takk for hjelpen? :)

Ps: Bor i Bergen/Loddefjord, så er det noen bergenesere jeg kan låne cd'n av (om denne finnes), så hadde det kansje vert det beste!

Begynner å bli ganske desperat her, prøvde også å innstallere fra en annen xp cd men det virker ikke som den vil godta det, da maskinen skrur seg av når man skal til å velge partisjon, er det ikke muligt å innstallere hva man vil på denne laptopen?

Takker på forhånd for alle råd og hjelp :)

Lenke til kommentar

interessant, jeg har samme maskinen som deg og hadde selv problemer med å legge inn en fresh kopi av XP.. maskinen drev og skrudde seg av under installasjonen hos meg også.

Fikk lagt inn XP til slutt men det tok LANG tid og måtte gjøres raskt,

bl.a med quick format etc.

Men jeg har hatt mye problemer med maskinen og den har vært inn og ut av service, dermed har jeg trodd at problemet med innstallasjon gjaldt kun min maskin.

 

Men jeg fikk med en recovery cd og denne fungerer, skal se om jeg

kan finne den igjen.

Eneste er at da får du samme partisjonsopplegg og alle ekstraprogrammene du kanskje ikke bruker installert.

Lenke til kommentar
interessant, jeg har samme maskinen som deg og hadde selv problemer med å legge inn en fresh kopi av XP.. maskinen drev og skrudde seg av under installasjonen hos meg også.

Fikk lagt inn XP til slutt men det tok LANG tid og måtte gjøres raskt,

bl.a med quick format etc.

Men jeg har hatt mye problemer med maskinen og den har vært inn og ut av service, dermed har jeg trodd at problemet med innstallasjon gjaldt kun min maskin.

 

Men jeg fikk med en recovery cd og denne fungerer, skal se om jeg

kan finne den igjen.

Eneste er at da får du samme partisjonsopplegg og alle ekstraprogrammene du kanskje ikke bruker installert.

9033719[/snapback]

 

Ja, det er merkeli, er første gang jeg har bærbar, så tenkte det kansje ikke var meningen at man skulle kunne innstallere andre oprativsystemer på denne enn det orginale av en eller annen dum grunn!, Men som sagt, så skrur den seg bare av når jeg kommer til partisjoneringa, og tør ikke gjøre en format først fra DOS, eller lignende i frykt for at jeg fortsatt ikke skal få innstallert en annen versjon av XP....

Er tross alt bedre med en 99% virkende maskin eller 0% :)

Men hadde du funnet den der recovery cd'n så hadde det vert knall, så jeg får

tilbakestilt den som den var orginalt, tipper det er noen av programmene jeg har innstallert i ettertid som har rota til systemet mitt.

Så får eg heller avinnstallere tulleprogramma eg ikke trenger :)

Ellers så er eg rimeli fornøyd med maskina, og ikke hatt noen vesentlige problemer utenom et par programmer som streiker helt, og at den ikke vil la seg innstallere med nytt xp av en eller annen merkeli grunn sånn uten videre.

Du bor vel ikke tilfeldigvis i Bergen også Vel?, det hadde jo vert det mest praktiske, men snailmail hadde vert mye bedre enn ingenting :)

Ang å Brenne ut med Nero så funker nok ikke dette, hadde nok kansje funka

med driveimage, men jeg er litt redd å eksperimentere da jeg er redd jeg sitter igjen med en død maskin som ikke funker i hele tatt... og ikke vil innstallere noe som helst.

MVH Helge

Lenke til kommentar

Hei Helge, har funnet en CD her nå, skal teste den litt seinere når jeg kommer hjem igjen.

Tenkte på en ting tho, recovery CD'n vil legge inn XP versjonen som fulgte med maskinen min så det kan bli problemer med lisensen pga dette :/

Vet ikke hva vi kan gjøre med dette, evt må du legge inn din lisence key etter restore eller så kan det hende Compare Support kan ordne deg en ny recovery CD om du tar kontakt med de og oppgir serienr. på maskinen din & XP lisensen?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke lisensen vil gi noe problem.

 

Slike restore imager er normalt strippet for lisens og man må oppgi lisens nr etter restore.

 

Microsoft har laget egne utility programmer for sine OEM partnere (de som selger maskiner med ferdig installert Windows) som fjerner lisensnr fra en installert Windows slik at man kan lage et slikt restore image en gang og spre det ut på tusenvis av maskiner uten at alle får samme lisensnøkkel.

Lenke til kommentar
Hei Helge, har funnet en CD her nå, skal teste den litt seinere når jeg kommer hjem igjen.

Tenkte på en ting tho, recovery CD'n vil legge inn XP versjonen som fulgte med maskinen min så det kan bli problemer med lisensen pga dette :/

Vet ikke hva vi kan gjøre med dette, evt må du legge inn din lisence key etter restore eller så kan det hende Compare Support kan ordne deg en ny recovery CD om du tar kontakt med de og oppgir serienr. på maskinen din & XP lisensen?

9049327[/snapback]

 

 

Høres supert ut!, tror heller det ikke burde vere noe problem med lisensen, regner med at restore cd'n er identisk til alle maskinene, vist ikke sliter eg vel kansje litt....

Men velger å tro alle er like, og som magnum65 sier at man sikkert må trykke inn nøkkelen etterpå,den har eg ivertfall heldigvis da den er klistra under maskina :)

 

Prøvde å kontakte Medion support, men ennå ikke fått noe svar, er vel ferie,

eller så er vel supporten elendig :), mulig jeg har kontakta feil også, da jeg kontakten den jeg fant på medion sida for Norge... Men jeg blir overrraska om dei klarer å hjelpe meg, men man skal aldri si aldri :)

Men hmm, for sikkerhets skyld så skal jeg lete grundig en gang til etter den cd'n, kan du beskrive hvordan den ser ut?, står det noe på den, og eventuelt farge?, regner med den ligger i en plast eller papirlomme??, og ikke i et plastcover?

Jaja, kansje det hjelper om eg hadde fått en beskrivelse av hva jeg leter etter :), men tviler litt på at det hjelper ja, har leta en del ganger etter den, fatter ikke hvor jeg kan ha gjort av den, frykter den har havnet i bosset ved et uhell, eller at jeg rett og slett ikke har fått den med i hele tatt....

Men kanon om eg kunne fått lånt den av deg om den ikke skulle dukke opp fortsatt...

Lenke til kommentar
Stemmer nok det magnum65 skriver om lisensen når jeg tenker tilbake

på forrige restore, da kan du bare legge inn din egen lisens.

 

Medion er ikke så greie å få tak i nei, nå har jeg lagd en image fil av recovery cd'n til deg og lasta opp på en server.

Sender deg linken på PM, greiere enn snail-mail :)

9057809[/snapback]

 

Genialt!, Setter den på Dl, så får vi se i kveld om den er ferdig etter jobb!

Takker så mye, blir spennende å se om det virker :)

Lenke til kommentar

Okidoki, det fungerte helt glimmers, fått utført en vellykket restore nå, og

"problemprogrammet" mitt fungerer igjen, så her er det bare fryd å gamme akkurat nå... Takker så mye til deg "another_visitor" for fantastisk hjelp, du burde ha begynt i medion "support", hehe

Får se å få ordnet meg en skikkelig image backup når alt er reinnstallert og fungerer som det skal, så eg slipper å reinstallere og konfigurere alt på nytt om uhellet skulle vere ute igjen, alltid godt av en "reinstall" av og til for å rense maskina litt :)

Eneste som irriterer meg litt er at eg ikke får innstallert noe anna operativsystem enn det som fulgte med da, men det skal eg heller leve med, og tør ikke utforske skjebnen for mye, tross alt bedre med xp home enn ingen operativsystem i hele tatt :) Takker igjen for fantastisk support!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...