Gå til innhold

Kopieringsfeil ved installering av windowsxp


Anbefalte innlegg

heI.

 

Har et stort problem.

Jeg skal installere winxp på en maskin. Setter i cden, starter opp og legger Windows på C:.

Så formater jeg å den lager disken til NTFS, så begynner den å kopiere filene. Men etter noen %, så kommer det opp at den har problemer med å kopiere en exe fil.

 

Har prøvd å bytte ide kabler, byttet cdrom, å prøvd 3 forskjellige XP plater. Men hver gang sier den at den ikke klarer å kopiere en eller flere filer, å det er som regel forskjellige filer for hver gang.

 

Noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installerer du fra originale CD-er? Snuske-skiver har vel ofte en tendens til å kunne krangle litt ved kopiering av enkelte filer. Har jeg hørt.  :whistle:

5998858[/snapback]

Ja fra orginale. Skal prøve med en ny orginal igjen snart men tipper jeg får samme problem.

Men det er jo ikke vits å spør om det, hvis noen sier at dem installerer med piratkopier så får dem jo advarsel på sekundet ^^

Lenke til kommentar
Normalt sett skal det gå greit med quickformat, men det er ofte greit å kjøre en full format for å være helt sikker.

 

Jeg har dog aldri merket noen forskjell

6001571[/snapback]

Hm ok greit.

Prøver med 2 nye ide kabler som blir brukt hver dag å som funker.

Har også byttet ut rammet, se om dette løser problemet.

 

Men sykt rart, for hvis ikke må det være noe galt med hovedkortet eller no :/

Lenke til kommentar
Det er klart at ide kontrolleren kan krangle. Da er det antagelig ikke så mye annet å gjøre enn å bytte hovedkort :(

6001824[/snapback]

Nå funka det, med å bytta IDE kabler igjen.

Men nå er det slik at etter den har kopiert filene, og rebooter, så kommer det opp feil pga jeg ikke 'trykker en tast for å starte opp fra cdrom'. Til vanlig så skal jo pcen gå forbi dette og begynne med installasjon av win xp?

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

need help... =(

 

 

Har prøvd:

-byttet cdrom

-prøvd annet ram

- prøvd 6 forskjellige ide kabler

- 4 forskjellige xp cder

-Bios default

 

problem:

Formaterer, xp kopierer filer til disken, rebooter, så forsetter den ikke med installasjonen, men stopper der ved den spør om 'trykk en tast for å starte fra cdrom'.

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Sjekk bootrekkefølge i BIOS. Det kan høres ut som BIOS ikke er stillt inn til å boote fra harddisken.

Du skal uansett ha CDROM først og deretter harddisk, men det spørs altså om innstillingen for harddisk er riktig.

6003297[/snapback]

Ja det står som Cdrom og Harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...