Boralis Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (VG Nett) Ikke så overraskende viser en ny undersøkelse at de fleste av oss ikke betaler for musikken vi laster ned. Det mener blant annet Idol-finalistene Vivian og Wisnu det bør bli slutt på. Av ERLING ELLINGSEN http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113999 Er ikke dette betenkelig, hva om du ikke fikk lønn for 8 av 10 timer du jobbet
vivastar Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 8 av 10 betaler ikke nei, men hvor i landet er dette henn da?? Ingen har spurt meg om jeg laster ned musikk eller kjøper den så jeg tar denne Nyheten med en klype salt!
salah Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Snekker`n: Når de jobber for 1 time, tjener de like for godt som 10-20 timer minst.
Johsse Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Forsåvidt, men det er jo samme produsentene av musikken som slipper ut ripe porgram til og stjele sangene av cd'n så dermed ikke så betenklig... Det er ikke før etter de har sluttet ut programene de klager til alle mulige nedlastnings programmer som f.eks p2p... Det er heller en syk måtte og skape en måtte til og saksøke og konkurssere bedrifter som lever på og lage p2p (nedlastnings program)
Melvin Snerken Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Du gidda liksom ikkje å kjøpa musikken.. hallo!
TLZ Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Snekker`n: Hvordan kan du vite at folk ville kjøpt musikken hvis de ikke lastet den ned? Jeg tror at de som rammes mest av dette er det jeg liker å kalle for "plastikkartister". Dårlig, kommersiell, overfladisk drittmusikk som pushes hardt fremover i markedet med masse markedsføring. Selv er jeg musikkentusiast og kjøper massevis av musikk. Men jeg kjøper nesten aldri musikk om jeg ikke har lastet ned, hørt og bekreftet at jeg liker før jeg kjøper noe. Siden jeg har oppdaget utrolig mye fin musikk vie nettet så vil jeg påstå noe så vågalt som at indirekte så kan artister tjene på piratkopiering. Forøvrig, mange av artistene jeg kjøper musikk fra er ikke knallpopulære og av den grunn lever ikke av musikken men en annen jobb. Det er en myte at artister MÅ brødfø seg på musikken sin. kezoom: "Hallo!". Wow. For et bra argument. Endret 27. april 2006 av TLZ
Erlendz Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Snekker`n: Hvordan kan du vite at folk ville kjøpt musikken hvis de ikke lastet den ned? Jeg tror at de som rammes mest av dette er det jeg liker å kalle for "plastikkartister". Dårlig, kommersiell, overfladisk drittmusikk som pushes hardt fremover i markedet med masse markedsføring. Selv er jeg musikkentusiast og kjøper massevis av musikk. Men jeg kjøper nesten aldri musikk om jeg ikke har lastet ned, hørt og bekreftet at jeg liker før jeg kjøper noe. Siden jeg har oppdaget utrolig mye fin musikk vie nettet så vil jeg påstå noe så vågalt som at indirekte så kan artister tjene på piratkopiering. Forøvrig, mange av artistene jeg kjøper musikk fra er ikke knallpopulære og av den grunn lever ikke av musikken men en annen jobb. Det er en myte at artister MÅ brødfø seg på musikken sin. kezoom: "Hallo!". Wow. For et bra argument. 5997354[/snapback] Amen! Endret 27. april 2006 av qweac
Thend Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 jeg er veldig enig med TLZ her Ja, jeg laster ned musikk uten å betale for det. Men jeg kjøper også langt flere CDer enn gjennomsnittet.
Wheeljack Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Siden jeg har oppdaget utrolig mye fin musikk vie nettet så vil jeg påstå noe så vågalt som at indirekte så kan artister tjene på piratkopiering. 5997354[/snapback] Enig med den. Det er tom. enkelte artister som har lagt ut "promo" album i forkant av utgivelser på nett helt gratis. Sangene er komplette, og i god kvalitet, bare avbrutt en gang midt inni av en stemme som sier "You're listening to the new <artistnavn> album. This song is called <sangnavn>". Genistrek i mine øyne... Man danner seg et inntrykk av plata, men irriterer seg nok over stemmen at når det "ekte" albumet slippes, så er det løp og kjøp. Og til trådstarter: Du kan ikke sammenligne at 8/10 laster ned musikk med å få betalt for 2/10 timer. Ettersom den vanlige mannen i gata måtte ha jobba 24/24 med kvadruppel timelønn for i det hele tatt å komme i NÆRHETEN av dem gastronomiske summene en artist tjener på at 2/10 kjøper albumene dems...
Simon Aldra Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Snekker`n: Hvordan kan du vite at folk ville kjøpt musikken hvis de ikke lastet den ned? Jeg tror at de som rammes mest av dette er det jeg liker å kalle for "plastikkartister". Dårlig, kommersiell, overfladisk drittmusikk som pushes hardt fremover i markedet med masse markedsføring. Selv er jeg musikkentusiast og kjøper massevis av musikk. Men jeg kjøper nesten aldri musikk om jeg ikke har lastet ned, hørt og bekreftet at jeg liker før jeg kjøper noe. Siden jeg har oppdaget utrolig mye fin musikk vie nettet så vil jeg påstå noe så vågalt som at indirekte så kan artister tjene på piratkopiering. Forøvrig, mange av artistene jeg kjøper musikk fra er ikke knallpopulære og av den grunn lever ikke av musikken men en annen jobb. Det er en myte at artister MÅ brødfø seg på musikken sin. kezoom: "Hallo!". Wow. For et bra argument. 5997354[/snapback] Godt skrevet. Keep it up. Det skremmer idol-finalistene? *fnis* 5997485[/snapback] :!:
euroshopper Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) ‹‹... og det skremmer Idol-finalistene›› ‹‹Idol-finalistene Vivian og Wisnu det bør bli slutt på.›› Hvorfor er dere skremt? Hadde det stått slikt: ‹‹...Idol-finalistene taper millioner i salg av musikk pga. ulovlig nedlastning›› ‹‹... og det skremmer Idol-finalistene›› Så hadde jeg skjønt det... Nei, jeg klarer ikke å ta denne artiklen seriøst når de spør idol-finalistene om hva de mener om saken. De har vært i bransjen i knapt 2 uker og har ikke peiling på noe som helst! Bare les hva Wisnu skriver ‹‹‹- Jeg har kjøpt og lastet ned sanger gjennom iTunes, sier Wisnu og forteller at han stadig mindre er å finne i platebutikken. CD-platene han kjøper, legger han over til MP3-spilleren.›› iTunes er jo ikke noe bedre siden det nå er flere ledd i systemet og alle skal ha sin del av kaken og artisten sitter igjen med smuler... Bla nedover og les om hvor mye artisten får for musikk folk kjøper over iTunes http://www.downhillbattle.org/itunes/ Endret 27. april 2006 av euroshopper
Fredrik Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 årets idol e heilt elendi faktisk.. kan kje forstå koffer fålk gidda å sjå på det!.. btw TLZ: gjett kim eg e.. 5997739[/snapback] Karl Erik Granberg.
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Oj! De er de første å si dette da? Big story! Idol deltagerne syntes nedlasting er dumt. LOL! Tror ikke det er mange som vet hvem idol deltagerne er engang. Og nå begynner de også å mase. Tror faktisk 8 av 10 av dem laster ned også. you`ll never know
Eclipsed Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Selv om jeg forsåvidt laster ned noe musikk selv; Jeg synes det er rart at folk tar for gitt at musikk er et gode vi har her i livet. Hvorfor skal man ikke betale for denne tjenesten som alt annet her i livet?
Dorian Gray Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Denne undersøkelsen betyr egentlig ingenting. Det den sier er at de som laster ned, ikke betaler for det; det har ingenting med vanlig albumkjøp å gjøre. Jeg hadde aldri betalt for musikk over nettet, da halve moroa er jo å ha CDen i hyllen og jobbe seg opp mot en samling. Endret 27. april 2006 av SteffyBoy
Melvin Snerken Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Føkk, må sletta det i profilen.. Spørte eg deg, fredrik.. Endret 27. april 2006 av kezoom
Moskus Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har på følelsen av at mange har en slags "samlemani" når det gjelder mp3-filer. Det er såpass enkelt å laste dem ned at det tar overhånd og at antallet MP3er blir satt i fokus. Kvantitet vs. kvalitet, typisk: "Jeg har 20.000 MP3-filer på iPod'en min, det er hele 1289 mer enn deg." Jaha? Og så? Når sist hørte du gjennom alle de 20.000 filene? Hvis vi regner at hver sang varer i 3 minutter i snitt, vil det ta 41 døgn og 16 timer å spille gjennom all musikken (og dette er bare ca. 60 GB med musikk, noe som nå om dagen tydeligvis ikke er så mye). Jeg kjøper CDer. Det er bedre kvalitet, en fysisk gjenstand og det er kjekkere å bla gjennom en CD-samling enn å lete gjennom en filstruktur. Men jeg ripper mine CDer til MP3 selv siden det er upraktisk å ha 10 CDer i indrelommen. Jeg blir da ganske forbanna hvis en eller annen kopisperre er i veien, og man må ty til tiltak i gråsonen for å få dem med seg på mp3-spilleren. Dessuten kan man neppe forvente at folk med fornuften i orden skal betale for Idol-musikken?!?
Boralis Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Snekker`n: Hvordan kan du vite at folk ville kjøpt musikken hvis de ikke lastet den ned? Det kan jeg ikke vite,jeg vet heller ikke at jeg har hevdet det Men det jeg vet er at de som da ønsket den musikken måtte kjøpe den. Jeg tror at de som rammes mest av dette er det jeg liker å kalle for "plastikkartister". Dårlig, kommersiell, overfladisk drittmusikk som pushes hardt fremover i markedet med masse markedsføring Hva har det med saken å gjøre,tyveri er tyveri uansett om du stjeler fra kongen eller en kriminell. Selv er jeg musikkentusiast og kjøper massevis av musikk. Men jeg kjøper nesten aldri musikk om jeg ikke har lastet ned, hørt og bekreftet at jeg liker før jeg kjøper noe. Siden jeg har oppdaget utrolig mye fin musikk vie nettet så vil jeg påstå noe så vågalt som at indirekte så kan artister tjene på piratkopiering. Betviler sterk at artister tjener på dette,uten å kunne bevise det ene eller det andre. Forøvrig, mange av artistene jeg kjøper musikk fra er ikke knallpopulære og av den grunn lever ikke av musikken men en annen jobb. Det er en myte at artister MÅ brødfø seg på musikken sin. Det har vel lite å si om du lever av den eller har en jobb ved siden av. Om jeg hadde et lite firma men måtte jobbe ved siden av for å få endene til å møtes, var det da ok at andre kunne stjele fra firmaet fordi jeg hadde en annen jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå