Gå til innhold

Lærer for første- og andreklassinger?


Flames

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har i det siste tenkt en del på hva jeg skal gjøre etter jeg er ferdig på medier og kommunikasjon, og jeg går nå andreåret. Har tenkt mer og mer på det å bli lærer, for grunnskoleklasser.

 

Hvorfor jeg har lyst til det er fordi jeg vil ha en jobb jeg trives med, og med et godt arbeidsmiljø, og jeg ser ikke for meg annet enn at masse glade unger som bare flyr rundt, leker og har det gøy, kan være tingen - dessuten høres det ut som en veldig givende jobb i seg selv, synes nå jeg.

 

Jeg har bare hatt denne tanken i bakhodet ei stund nå, og har ikke funnet ut så mye om selve utdanningen enda, men hvor i landet kan man ta ei slik utdanning?

 

En annen ting jeg funderer litt på er hvordan det er med fagene man har, og om det er mye vanskelige greier? :p

Mattelæreren min fra i fjor trodde jeg hadde dyskalkuli, og det kan godt hende, for jeg har bestandig slitt med matten på skolen, og jeg vil helst ikke ha all verdens med matte på min videre utdanning.

 

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mangel på førskolelærere. Og de går kanskje ut i streik nå for å få høyere lønn. Så jobb er du sikret uansett ;)

6009116[/snapback]

Det spørs hvor man bor i landet. Her jeg bor er det overskudd av

førskolelærere f.eks.

 

Hvis jeg ikke husker feil kan du som førskolelærer være klasseforstander for 1. klassinger, slik er det hvertfall i min hjemkommune.

6033218[/snapback]

Du kan vel være klassestyrer frem til 4/5-klasse.

6033286[/snapback]

Med bare førskolelærerutdanning kan man ha til og med 1.klasse. Med et ekstra år (PAPS) så kan man undervise til og med 4.klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...