Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

elelmar: Ja, det er det man kaller fluffy :D

Her går det i hundre, Siri er overtrøtt etter en lang dag. Mona begynner å bli litt mer interessert i henne også, Siri fikk faktisk gå PÅ henne istad :!:

Skrevet (endret)

Mange dverger rundt der du bor, Øivind? :!: Med mindre leddene til Kåre er sånn 70 cm over bakken da.

Edit: Men bildet var skikkelig kult :)

Endret av Juliess
Skrevet

Nydelig hund du har!

Er det aussie?

Aussie er en av rasene jeg og samboeren vurderer, så sleng gjerne med erfaringer osv., om dette er rasen. :)

Skrevet

Nydelig hund du har!

Er det aussie?

Aussie er en av rasene jeg og samboeren vurderer, så sleng gjerne med erfaringer osv., om dette er rasen. :)

Yapp, det er en aussie jeg har. Jeg har ikke hatt henne fra hun var valp, men overtok henne som "snart 3åring" i januar i fjor, så jeg kan ikke uttale meg om aussien som valp, men her har du link til noe som beskriver aussien slik jeg kjenner den, på best mulig måte

http://aussieabc.wordpress.com/rasen/

Kort fortalt er det en hund med humor, en hund som fint finner egne løsninger på ting, og som ikke gidder å kjede seg. Da GJØR den heller noe. Og den kan finne på ALT!

Eksempler på hva snuppa her har gjort er jo feks:

-hoppe ut av et vindu 3,5 m over bakken, bare fordi det helt sikkert for henne virket som en god løsning der og da. Vi stod sjokkert rundt og skjønte ikke noe. Bikkja landet med et klask i bakken, reiste seg opp, ristet seg, og løp videre og jeg er nesten helt sikker på at hu lo godt :p

-Bridie stod ute i bånd her en dag denne uka, men fant ut at hu heller ville inn å sove, så hu hoppet like gjerne inn vindu på soverommet og la seg i senga.

-Å få henne til å IKKE hoppe, har vi sluttet med. Hvordan nekte en hund som ler så hu rister når hu kommer for å si hei? Bare hu får lov å si HEI rett i ansiktet vårt?

Dette er greit på oss som kjenner henne, men å ha en hund som har løpt i gjørma en hel dag (for det er LIVET må vite), som plutselig spretter opp på pent pynta folk og ikke skjønner hvorfor folk hyler er liksom ikke SÅ moro ;) Men HELT vanlig ;)

Jeg kunne sitte her å ramse opp i det uendelige med rare ting den bikkja gjør, men tror jeg stopper her.

Uansett, aussien er en rase som krever å finne på ting, som gjør alt i et tempo ti ganger fortere enn du hadde trodd, og som elsker livet! Og det smitter over på alle rundt den ;)

Men det er helt tydelig at en aussie ikke er noe for alle... Mennesker uten humor bør holde seg unna :p

Skrevet

Kult bilde øyvind. Kåre er nydelig! :)

Her er gutten ute i altanen og slikker sol mens han titter ut.

Santoz_sologaltan02.jpg

Glor på far. Nekter å tygge på europris tyggebein :confused:

Santoz_sologaltan01.jpg

Skrevet

Og her er bilde av bebisene, de ser mest ut som hvite mus, hehe... men det vokser de heldigvis av seg, og blir til vakre hunder! :love:

post-149668-1210801896_thumb.jpg

Skrevet

En skal tidlig krøkes ;)

Ponni er fortsatt kjempesnill :D Hilste på en Rodesian R i dyrebutikken. Hun var alltid sint på den før, men idag var hun snill. Hun løper bort til store hunder og står på to bein for å lukte dem i rumpa :wee: Hun fikk bog-skive siden hun var så flink, og nå ligger hun og koser seg i kurven sin.

Skrevet (endret)

Ble plutselig mye lettere å ha bikkje :p Var litt stress når hunden gikk amok hver gang den så en annen hund.

Bare hjemme-alene greiene igjen da. Kan heldigvis ha henne med på jobb, men tror hun vil trives bedre med å sove hjemme. Hu er jo dautrøtt helt til kl 13.

Endret av mushi
Skrevet
En skal tidlig krøkes ;)

Jepp, neste uke forventer jeg en perfekt 12 pinners slalom :!:

Ponni er fortsatt kjempesnill :D Hilste på en Rodesian R i dyrebutikken. Hun var alltid sint på den før, men idag var hun snill. Hun løper bort til store hunder og står på to bein for å lukte dem i rumpa :wee: Hun fikk bog-skive siden hun var så flink, og nå ligger hun og koser seg i kurven sin.

Er det den som er i dyrebutikken på Sem der? Har ikke sett den, bare vet at det er en RR der.

Skrevet

Er den på sem ja. Er en utrolig rolig og snill RR. :) Diger hannhund. Handler alltid der for det er to minutter unna der jeg bor og de har vom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...