Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nydelig hund du har!

Er det aussie?

Aussie er en av rasene jeg og samboeren vurderer, så sleng gjerne med erfaringer osv., om dette er rasen. :)

 

Yapp, det er en aussie jeg har. Jeg har ikke hatt henne fra hun var valp, men overtok henne som "snart 3åring" i januar i fjor, så jeg kan ikke uttale meg om aussien som valp, men her har du link til noe som beskriver aussien slik jeg kjenner den, på best mulig måte

http://aussieabc.wordpress.com/rasen/

 

Kort fortalt er det en hund med humor, en hund som fint finner egne løsninger på ting, og som ikke gidder å kjede seg. Da GJØR den heller noe. Og den kan finne på ALT!

 

Eksempler på hva snuppa her har gjort er jo feks:

 

-hoppe ut av et vindu 3,5 m over bakken, bare fordi det helt sikkert for henne virket som en god løsning der og da. Vi stod sjokkert rundt og skjønte ikke noe. Bikkja landet med et klask i bakken, reiste seg opp, ristet seg, og løp videre og jeg er nesten helt sikker på at hu lo godt :p

 

-Bridie stod ute i bånd her en dag denne uka, men fant ut at hu heller ville inn å sove, så hu hoppet like gjerne inn vindu på soverommet og la seg i senga.

 

-Å få henne til å IKKE hoppe, har vi sluttet med. Hvordan nekte en hund som ler så hu rister når hu kommer for å si hei? Bare hu får lov å si HEI rett i ansiktet vårt?

Dette er greit på oss som kjenner henne, men å ha en hund som har løpt i gjørma en hel dag (for det er LIVET må vite), som plutselig spretter opp på pent pynta folk og ikke skjønner hvorfor folk hyler er liksom ikke SÅ moro ;) Men HELT vanlig ;)

 

Jeg kunne sitte her å ramse opp i det uendelige med rare ting den bikkja gjør, men tror jeg stopper her.

 

Uansett, aussien er en rase som krever å finne på ting, som gjør alt i et tempo ti ganger fortere enn du hadde trodd, og som elsker livet! Og det smitter over på alle rundt den ;)

 

Men det er helt tydelig at en aussie ikke er noe for alle... Mennesker uten humor bør holde seg unna :p

Lenke til kommentar

En skal tidlig krøkes ;)

 

Ponni er fortsatt kjempesnill :D Hilste på en Rodesian R i dyrebutikken. Hun var alltid sint på den før, men idag var hun snill. Hun løper bort til store hunder og står på to bein for å lukte dem i rumpa :wee: Hun fikk bog-skive siden hun var så flink, og nå ligger hun og koser seg i kurven sin.

Lenke til kommentar

Ble plutselig mye lettere å ha bikkje :p Var litt stress når hunden gikk amok hver gang den så en annen hund.

Bare hjemme-alene greiene igjen da. Kan heldigvis ha henne med på jobb, men tror hun vil trives bedre med å sove hjemme. Hu er jo dautrøtt helt til kl 13.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
En skal tidlig krøkes ;)

Jepp, neste uke forventer jeg en perfekt 12 pinners slalom :!:

 

Ponni er fortsatt kjempesnill :D Hilste på en Rodesian R i dyrebutikken. Hun var alltid sint på den før, men idag var hun snill. Hun løper bort til store hunder og står på to bein for å lukte dem i rumpa :wee: Hun fikk bog-skive siden hun var så flink, og nå ligger hun og koser seg i kurven sin.

Er det den som er i dyrebutikken på Sem der? Har ikke sett den, bare vet at det er en RR der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...