Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Åja, men da kan du jo bare spørre typen din som du har satt til å lese om denne rasen, eller ?  :hmm:  :tease:  Hehe.

6246009[/snapback]

 

Jeg sa at han kunne lese om den dersom han var interessert. Betyr desverre ikke at han adlyder . Og i hundebøker står det ikke alltid lett tilgjengelig hvilke sykdommer som hører med. Samme gjelder nettsider, da disse som oftest er ren propaganda for å løfte fram en viss rase.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åja, men da kan du jo bare spørre typen din som du har satt til å lese om denne rasen, eller ?  :hmm:  :tease:  Hehe.

6246009[/snapback]

 

Jeg sa at han kunne lese om den dersom han var interessert. Betyr desverre ikke at han adlyder .

6249394[/snapback]

Hehe. "Adlyder" :)

 

Jeg bare fleipet litt :roll:

Lenke til kommentar
Bikkja har begynt å klø seg så sinnsykt mye i det siste. Vært spesielt ille i dag. Overalt på hele kroppen. Er det lus elns mon tro? =/

 

edit: Har sjekka han for flott..

6249450[/snapback]

Hmm kan han være allerigsk mot pollen eller noe?

 

Kunne godt tenkt meg en Amstaff eller en Pitbull Terrier :)

6249489[/snapback]

Eg kunne godt tenkt meg en til ja men desverre er det for sent til det i dette landet. Pittbull har vært ulovlig siden 91 om eg ikke tar feil og amstaff siden 2004.

 

 

Øyvind: Damn kåre har vokst! :wow: Begynner å bli en stor rugg nå ja. :D

 

Nytt bilde: Vofsen er lur og lar venninen gjøre jobben med å hente pinnen fra den iskalde elven. :tease:

post-9159-1149557212_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg en Amstaff eller en Pitbull Terrier :)

6249489[/snapback]

 

Fordi?

 

Det er synd at så mange feil typer mennesker har eid disse hundene. Det er ikke hundene , men menneskene som har eid de som har ført til at det har blitt en ulovelig hunderase. Ikke alle er like flinke med Amstaffene sine som den jeg har sett her desverre :hm:

 

"Jeg vil ha en slik for da ser jeg tøff ut"

Lenke til kommentar
Bikkja har begynt å klø seg så sinnsykt mye i det siste. Vært spesielt ille i dag. Overalt på hele kroppen. Er det lus elns mon tro? =/

 

edit: Har sjekka han for flott..

6249450[/snapback]

Hmm kan han være allerigsk mot pollen eller noe?

6250696[/snapback]

Tja kanskje.. Skal la han dusje/bade etterpå og se om det blir noe bedre. :)

Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg en Amstaff eller en Pitbull Terrier :)

6249489[/snapback]

 

Fordi?

 

Det er synd at så mange feil typer mennesker har eid disse hundene. Det er ikke hundene , men menneskene som har eid de som har ført til at det har blitt en ulovelig hunderase. Ikke alle er like flinke med Amstaffene sine som den jeg har sett her desverre :hm:

 

"Jeg vil ha en slik for da ser jeg tøff ut"

6250856[/snapback]

 

Nei. Amstaffen ble forbudt fordi den lignet en annen hund.

Pitbullen ble forbudt fordi Norge kopierte raseloven i England. Noe f.eks Sverige ikke har gjort. Nordmenn har distansert seg fra hundene, mens de har et annet syn på hunder i Sverige.

 

Eneste hunden som er dekorert i andre verdenskrig var en pitbull. Dette er også en hunderase som er meget trygg og sikker, dog ønsker media det anderledes :)

 

Piten er en kjempehund, dog havner den av og til i feil hender. Men det gjør biler som BMW og Merchedes. Skal vi forby disse bilene da?

 

Jeg kunne tenke meg en pitbull, og min hundekunnskap ligger rimelig høyere enn de fleste hundeeiere :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

OG: det å sammenligne en bil med en hund blir vel kanskje litt overilt? Hvis en bil havner i gale hender får den ikke en dårlig oppdragelse.. Hvis en hund havner i gale hender kan den bli farlig. Dårlig sammenligning dahle. Er ikke slik at en bmw i gale hender plutselig går til angrep og maltrakterer ett barn(ihvertfall ikke etter egen fri vilje..) Det kan faktisk en hund gjøre, og når den i tillegg har syke kjever blir det farlig.

Lenke til kommentar
OG: det å sammenligne en bil med en hund blir vel kanskje litt overilt? Hvis en bil havner i gale hender får den ikke en dårlig oppdragelse.. Hvis en hund havner i gale hender kan den bli farlig. Dårlig sammenligning dahle. Er ikke slik at en bmw i gale hender plutselig går til angrep og maltrakterer ett barn(ihvertfall ikke etter egen fri vilje..) Det kan faktisk en hund gjøre, og når den i tillegg har syke kjever blir det farlig.

6251224[/snapback]

 

Poenget er at en uverdig hundeeier kan like lett få en retriever til å angripe et barn som en pitbull. Er forøvrig for å innføre nakkeskudd på samtlige som opererer i kamphundmiljøene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

og som du ser nevnte jeg ikke ordet pitbull en eneste gang. jeg reagerte på sammenligningen med en bil ikke resten. Forøvrig burde ikke hvem som helst eie hund, og det samme mener jeg om å få barn. skyt meg.

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar

Oi, så mye som har skjedd her siden sist, da!

Siden tråden nå har rundet ti sider og allting, endrer jeg navn til "Den store hundetråden", hvis ingen har noe imot det...

 

----------------

 

Synd med folk som velger bikkje bare fordi den ser tøff ut, og ikke klarer å oppdra den. Det hadde vel ikke vært så dumt med obligatorisk dressurkurs for nye hundeeiere, i alle fall når det gjelder enkelte raser som kan være vanskelige å oppdra eller kan bli veldig farlige med dårlig oppdragelse.

Lenke til kommentar
og som du ser nevnte jeg ikke ordet pitbull en eneste gang. jeg reagerte på sammenligningen med en bil ikke resten. Forøvrig burde ikke hvem som helst eie hund, og det samme mener jeg om å få barn. skyt meg.

6251270[/snapback]

 

du ser feil på sakene :)

Du bør lese boka "freakonomics" som tar for seg porblemer på en annen måte .)

 

Vi er enige om at så og si ALLE angrep fra Pitbull havner i norsk media. Allikvel er det ikke mer en 5-6 saker årlig. Dette er på verdensbasis. Og da må du spørre deg selv: hvorfor er det ikke mer hundeangrep?

 

det finnes sikkert 100 millioner hunder i verden. Hvorav 10% Uten å overdrive er klassifisert som "kamphunder". La oss si at det er 10 millioner kamphunder på verdensbasis og allikvel er det ikke mer angrep?

 

Er det ikke ironisk at du går å bekymrer deg for disse hundene, når du har like stor sjanse å vinne i Lotto? Riskoen for at du blir drept av lyn, er med i et traffikuhell er betraktelig større. Men bekymret for det? Nei...

 

 

Dog mener jeg og at dyr er ikke for alle, da det finnes mange syke mennesker der ute. Dog må man ta fra disse muligheten å ha dyr, fremfor å forby dyret :)

 

Er dessuten enig i at man ikke skal la hvem som helst ha barn heller. Men da kommer barnevernet, og jeg tror ikke de forbyr rasen eller skyter ungen :)

Lenke til kommentar
ASCIWhite - Hva med litt bilder av sjarmtrollet ditt. Noen ord om hvordan du mener han fungerer hadde og vært morro. Er han sosial? Hvordan takler han nye miljøer? aggresivitet? etc :)

6251529[/snapback]

Han har nevnt noe om den før i tråden, har han ikke...?

 

EDIT: Her, f.eks.

 

;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...