Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ASCIWhite - Hva med litt bilder av sjarmtrollet ditt. Noen ord om hvordan du mener han fungerer hadde og vært morro. Er han sosial? Hvordan takler han nye miljøer? aggresivitet? etc :)

6251529[/snapback]

Han har nevnt noe om den før i tråden, har han ikke...?

6251549[/snapback]

 

 

Hunden hans forandrer seg fra dag til dag :)

fersk info er best imho :)

Lenke til kommentar

Bilder kommer :) Men kan svare på spørsmålene ang lynne og slikt!

 

Oswald er en kjempesosial hund som løper i møte med både andre mennesker og dyr... Hadde han hatt hale hadde den gått i 500... Men hele rompa hans rister isteden :)

 

Han er ikke aggresiv ovenfor dyr. mennesker.barn i det hele tatt. Han leker brutalt med meg, men det er fordi han vet at jeg tåler det og jeg sier ifra når det blir for mye. Visse personer liker han bare ikke. Men det er nok fordi han merker noe jeg ikke gjør.

 

Nye miljøer takler han kjempebra, men blir litt tilbakeholden til og begynne med!

 

Han har begynt og få vakthundinstinkter når han er hjemme. Han knurrer og bjeffer om det går noen utenfor som han ikke vet hvem er. Men kommer personene inn så tar det 2 sekunder før han logrer rompa og slikker dem i senk!

 

Beste hunden jeg kunne hatt, han følger meg overalt og vil være med på absolutt alt. Han tåler godt og være hjemme alene noen timer og sover masse. Når jeg er hjemme vil han hå meg innen synsvidde hele veien, eller høre meg.. Han er ikke 100% hustrent enda. Han sier ikke fra når han må på do, men jeg følger med hele veien så vi har ikke hatt noen uhell på et par måneder iallefall.

 

 

EDIT: Han begynner og nærme seg 20 kilo, og er større en mora si (Som han har fått masse juling av) Men han legger seg paddefalt når han ser henne uansett :!:

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Synd med folk som velger bikkje bare fordi den ser tøff ut, og ikke klarer å oppdra den. Det hadde vel ikke vært så dumt med obligatorisk dressurkurs for nye hundeeiere, i alle fall når det gjelder enkelte raser som kan være vanskelige å oppdra eller kan bli veldig farlige med dårlig oppdragelse.

6251479[/snapback]

 

Akkurat det jeg mener også.

 

Mange tøffe gutter (og neida, ikke alle tøffe gutter) velger såkalte "kamphunder" fordi de ser tøffe ut, og det uten å kunne noe om det. Det samme gjelder jo foreldre som kjøper Blandingshund eller Bordercollie til 11 åringen sin, som slettes ikke har planer om å drive med lydighet, agility og å løpe rundt i skogen flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
og som du ser nevnte jeg ikke ordet pitbull en eneste gang. jeg reagerte på sammenligningen med en bil ikke resten. Forøvrig burde ikke hvem som helst eie hund, og det samme mener jeg om å få barn. skyt meg.

6251270[/snapback]

 

du ser feil på sakene :)

Du bør lese boka "freakonomics" som tar for seg porblemer på en annen måte .)

 

Vi er enige om at så og si ALLE angrep fra Pitbull havner i norsk media. Allikvel er det ikke mer en 5-6 saker årlig. Dette er på verdensbasis. Og da må du spørre deg selv: hvorfor er det ikke mer hundeangrep?

 

det finnes sikkert 100 millioner hunder i verden. Hvorav 10% Uten å overdrive er klassifisert som "kamphunder". La oss si at det er 10 millioner kamphunder på verdensbasis og allikvel er det ikke mer angrep?

 

Er det ikke ironisk at du går å bekymrer deg for disse hundene, når du har like stor sjanse å vinne i Lotto? Riskoen for at du blir drept av lyn, er med i et traffikuhell er betraktelig større. Men bekymret for det? Nei...

 

 

Dog mener jeg og at dyr er ikke for alle, da det finnes mange syke mennesker der ute. Dog må man ta fra disse muligheten å ha dyr, fremfor å forby dyret :)

 

Er dessuten enig i at man ikke skal la hvem som helst ha barn heller. Men da kommer barnevernet, og jeg tror ikke de forbyr rasen eller skyter ungen :)

6251507[/snapback]

 

 

Du vet sikkert at den som er høyest på statistikken over bitt fra hund er Golden Retriever? Var noe slik jeg leste for en stund tilbake. Ikke fordi golden angriper oftere, men fordi det er flest av de.

 

Og joda, Enkelte hunderaser får mer dekning av media dersom ett uhell skulle skje. Blant disse er Rotweiler og Dobermann godt representert også, så det gjelder ikke bare Amstaff.

 

Jeg er helt 100% sikker på at hvilken som helst frisk doberman, rotweiler, amstaff og pitbull er 100% gode snille herlige familiehunder hvis de havner i riktige hender. Poenget mitt er at de desverre har det med å tiltrekke seg feil type mennesker.

Lenke til kommentar
Jeg er helt 100% sikker på at hvilken som helst frisk doberman, rotweiler, amstaff og pitbull er 100% gode snille herlige familiehunder hvis de havner i riktige hender. Poenget mitt er at de desverre har det med å tiltrekke seg feil type mennesker.

 

Der har du funnet roten til alt vondt! Hunden blir som sin herre!

 

EDIT: Bare for og presisere så har jeg en Britisk Bulldog, og den har IKKE låsbar kjeve!

Bulldogen er IKKE en rase som er enkel og trene og du må ofte være ganske så "brutal" for og få den til og sjønne poenget. Ikke slem men hard og rettferdig.....

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Litt OT:

 

Hvordan sjekke damer med hund:

http://zanyvideos.com/content/view/1649/900/

 

Gud bedre .)

 

he chase stikcs

I chase chicks :)

6251689[/snapback]

 

He he he, pappa elsker å passe hunden min utenfor butikkene når vi er i stavanger sentrum :tease: Da kommer det alltid masse damer og jenter bort til han.

 

Miniatyrhunder kan være plagsomme slik sett, for det er alltid 10 stk som vil stoppe og prate bare vi går en kort tur i byen... den første er koselig, men de 9 andre ... da har man egentlig bare lyst å gå tur :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Dog mener jeg og at dyr er ikke for alle, da det finnes mange syke mennesker der ute. Dog må man ta fra disse muligheten å ha dyr, fremfor å forby dyret :)

 

Er dessuten enig i at man ikke skal la hvem som helst ha barn heller. Men da kommer barnevernet, og jeg tror ikke de forbyr rasen eller skyter ungen :)

6251507[/snapback]

 

First things first: jeg er ikke av typen som går rundt og er redd for hunder, bare så det er sagt :) vokst opp rundt store hunder, så har ingen problemer. Jeg skal si meg enig i at pitbull(amstaff whatever) rasen ofte er misforstått, og det er synd, fordi de kan være så utrolig snille dyr.

 

Hvordan skal man greie å håndheve ett dyreforbud på 500 000 nordmenn? (bare fant meg ett tall jeg) det funker jo utrolig dårlig. Derfor begynner man med en rase som fort vekk havner i gale hender, brukes til gale ting OG har låsbare kjever. Hjelper garantert ikke på med medias fremstilling av saken, men media fremstiller jo alt skeivt, så sånn sett er det ingen forskjellsbehandling ute og går i denne saken.

 

Artig løsning på barneforbudet du hadde ja :)

 

"HEY; du skal ikke ha barn, det blir nok omplassering, hei vent litt han beit meg... "

Lenke til kommentar

He he he, pappa elsker å passe hunden min utenfor butikkene når vi er i stavanger sentrum  :tease:  Da kommer det alltid masse damer og jenter bort til han.

 

Miniatyrhunder kan være plagsomme slik sett, for det er alltid 10 stk som vil stoppe og prate bare vi går en kort tur i byen... den første er koselig, men de 9 andre ... da har man egentlig bare lyst å gå tur  :innocent:

6251804[/snapback]

Det værste er å gå forbi barneskolen rett etter at alle ungene har slutta. Da er det ikke lett å gå tur, nei!

 

Hører bare et enstemmig kor av "Ååå, så søøøt hund!" fra alle ungene.

 

:p

Lenke til kommentar

Har selv en lang håret dachs. (Vil poste bilder når jeg er hjemme fra jobb)

 

Opplever at hun er vannvittig selskaps syk. Om det ikke er noen hjemme kan jeg høre hun piper, om jeg f. feks har vært ute og er på vei inn døren til huset. Ellers er hun veldig sta og vet alltid hva hun vill. Skal også nevnes at hun er flink til å bjeffe. Særlig da om hun er sammen søstern sin. (Mamma & Mormor kjøpte to hunder fra samme kull) De koser seg iallefall sammen ;)

 

Selv synes jeg hun er ganske spesiell. Hun er veldig glad i å leke, men hater baller og liknede objekter. Kommer det til tepper / pledd og sånne ting så blir hun derimot meget livlig.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
OG har låsbare kjever.

6251861[/snapback]

Huh? Tror du på slikt? INGEN hund har låsbare kjever. Pitbull/amstaff har heller ikke en "sykt" kraft som folk vil ha det til. De er meget sterke pga mye muskulator i forhold til høyden men er ikke sterkere enn en kem som helst annen hund med lik hodestørrelse.

 

Mytene vil vist ikke dø ut vistnok. :roll:

 

 

Korfor reagerer folk som noen nevner at de liker pitbull/amstaff? Snakk om generalisere til de negative med engang. :nei:

Lenke til kommentar

Hvorfor reagerer folk når man sier noe negativt om de "verste" hundene? Tviler på at pitbull er en lett rase å oppdra og da kan den lett komme i de gale hender. Dette gjelder også for mange lovlige raser kan jeg jo innrømme. Det er ikke så rart at folk ofte blir redde når de møter raser som har blit avlet fram for å bli kamphunder.

 

On the other hand. Amstaff har jeg hørt at den deler kun en egenskap med pitbull terriern, og det er utseendet. Da synes jeg det er litt rart å forby den. Blir som å forby rullings fordi det kan se ut som gress..

 

 

Må bare legge til at jeg ikke er redd for min sikkerhet, snarere for hunden min sin. Han har ikke mye å stille opp mot en stor hund.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836
OG har låsbare kjever.

6251861[/snapback]

Huh? Tror du på slikt? INGEN hund har låsbare kjever. Pitbull/amstaff har heller ikke en "sykt" kraft som folk vil ha det til. De er meget sterke pga mye muskulator i forhold til høyden men er ikke sterkere enn en kem som helst annen hund med lik hodestørrelse.

 

Mytene vil vist ikke dø ut vistnok. :roll:

 

 

Korfor reagerer folk som noen nevner at de liker pitbull/amstaff? Snakk om generalisere til de negative med engang. :nei:

6254993[/snapback]

 

For å være knusende ærlig tok jeg ett innlegg på en av de foregående sidene alvorlig, hadde ikke hørt om låsbare kjever før det. :blush: men sterke kjever har de :)

Lenke til kommentar
Det er ikke så rart at folk ofte blir redde når de møter raser som har blit avlet fram for å bli kamphunder.
Ble avlet for å gå kamp mot andre dyr for 70-80år siden og blir IKKE avlet for det formålet siden.

 

For å være knusende ærlig tok jeg ett innlegg på en av de foregående sidene alvorlig, hadde ikke hørt om låsbare kjever før det.  :blush:  men sterke kjever har de :)

6255437[/snapback]

Like sterke kjever som en annen rase som sitt hode er like stor som amstaffens. :) Når det gjelder forskjellen mellom pitbull og amstaff så er det faktisk veldig lite som skiller de 2 rasene.

 

Det er en sterk hund i forhold til størrelse og har en sterk psyke. That's it. :)

Møkk folk har "heldigvis" bare misbrukt denne rasen og ikke andre som eg ville være mye mer obs på som også er fine hunder mens som har vakt egenskaper som kan bli stygt framhevet.

Lenke til kommentar

The Locking Jaw

 

The most common myth about 'pit bull' dogs is that their jaws lock. This is untrue.

 

Breeds like the American Pit Bull Terrier do have very powerful jaws, and this is where this myth comes from. However, the jaw does not 'lock' - and you cannot get the jaw to 'lock' through abusive actions such as breaking the jaw. (yes, we have heard from people who believe this is how you get a 'locking jaw' and we have incredibly sympathy for any animals they own.)

 

On this topic Dr. 1. Lehr Brisbin of the University of Georgia wrote:

"The few studies which have been conducted of the structure of the skulls, mandibles and teeth of pit bulls show that, in proportion to their size, their jaw structure and thus its inferred functional morphology, is no different than that of any breed of dog. There is absolutely no evidence for the existence of any kind of "locking mechanism" unique to the structure of the jaw and/or teeth of the American Pit Bull Terrier."

 

The 'pit bull' has powerful jaws, but they are not alone in this. This is yet another myth - that 'pit bulls' are more dangerous because they have the most powerful bite. Most large breeds and cross breeds have a very strong bite, and even smaller dogs can inflict a bite powerful enough to kill. Any dogs can be dangerous in the hands or an irresponsible, negligent or abusive owner.

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...