Gå til innhold

Har du jobb?


Har du jobb?  

558 stemmer

  1. 1. Har du jobb?

    • Ja
      302
    • Nei
      181
    • Søker
      75


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jobber i Forsvaret. 42.5 timer i uken, med en ukelønn på 945,-. Jeg jobber 5 timer mer i uken enn foreldrene mine, men tjener tre nuller mindre enn dem. Denne tjenesten bør veie tungt på cv'en...

 

Edit: Kan også nevne at lønnen min er høyere enn den gjennomsnittlige soldats.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Jeg jobber på McDonalds, deltid etter skolen..Tjener vel 102 kr. i timen..Blir vel 4-5000 i måneden. Kjente sønnen til sjefen, derfor jeg fikk jobb. I dag må du nesten kjenne noen for å få jobb når du går skole...

5960265[/snapback]

 

Eller ha hatt arbeidsuke eller utplassering der...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biltema :love:

Lenke til kommentar

Jeg er barnevakt kan du si. Jeg er ansatt av barnevernet, så jeg er egentlig en form for støttekontakt. Jeg jobber 12 timer i uken, tjener 120 kr timen, og passer de tre største djevel ungene som finnes. De har ikke respekt for noen eller noe, gjør akkurat som de vil, og klager til mamma for alt. De eier kort fortalt ingen oppdragelse. Jeg hater jobben min, men trenger bare å holde ut en måned til. Lønna er sårt trengt.

Lenke til kommentar

Jobber på et "Ships-verksted," En bedrift som fikser flyteplatformer og større båter, bygger noen båter også.

 

Fikser, sjekker og reparerer det eletriske utstyret som kommer inn på lageret. For det meste sitter jeg inne på et stort lager og skriver inn hva som kommer inn, så tester jeg det(, reparerer det) og tilslutt legger jeg det på plass. Er kjedelig til tider, men jeg er også litt altmuligmann, så det hender jeg får klatre litt i kraner ol.

 

er 16år gammel, tjener ca 70kr/t tror jeg. Dessverre kjenner jeg ingen som jobber der fra før, men jeg blir jo kjent med nye folk på denne måten :)

 

Jobber fra 15:45-19:00 de dagene jeg vil/kan + ferier (07:00-15:15)

Lenke til kommentar

Jobber som resepsjonssjef på ett av de større hotellene i Tromsø. Jobbet der nå da sammenhengende i snart 5 år, så på tide og gjøre noe annet snart :p Mye papirarbeid og økonomisk arbeid det meste dreier seg om, samt styre drift. Interessant for mine del i alle fall.

 

Tjener nå egentlig nok, så det skal ikke stå på det.

Lenke til kommentar
Jobber på et "Ships-verksted," En bedrift som fikser flyteplatformer og større båter, bygger noen båter også.

 

Fikser, sjekker og reparerer det eletriske utstyret som kommer inn på lageret. For det meste sitter jeg inne på et stort lager og skriver inn hva som kommer inn, så tester jeg det(, reparerer det) og tilslutt legger jeg det på plass. Er kjedelig til tider, men jeg er også litt altmuligmann, så det hender jeg får klatre litt i kraner ol.

 

er 16år gammel, tjener ca 70kr/t tror jeg. Dessverre kjenner jeg ingen som jobber der fra før, men jeg blir jo kjent med nye folk på denne måten :)

 

Jobber fra 15:45-19:00 de dagene jeg vil/kan + ferier (07:00-15:15)

5971031[/snapback]

 

På vassnes/westcon?

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med og lage en CV ?

 

Trenger sårt jobb, fått ped osv. Gidder ikke bruke konfis penger. Fylt 16 og har lappen , mer eller mindre.

5942186[/snapback]

CV skulle du lært å skrive i 9. og 10. TIHI

5969384[/snapback]

 

Vi har ikke hørt noe om å lære det på ungdomsskole ( går 10ende nå, ferdig strax) Så , nei, vi har ikke fått lært det.

 

Men fått det til. Og ja, man trenger nesten en nabo, eller en god venn som fikser jobb, eller utplassering

5970951[/snapback]

 

Tror CV er pensum i 9. klasse. Det er dritenkelt, fikk 6'er på min CV i norskmappa mi i år. Anyways, det skal noe om det i læreboka di.

Lenke til kommentar
snipp-snapp-snute

5962224[/snapback]

Det er nok vi her på Biltema som er litt kjønnsdiskriminerende, her er det nemlig slik at gutter ikke får sitte i kassen pga dårlig erfaring tidligere av at gutter gir rabatter til kompiser osv. Så kassemiljøet er vel 98 % jenter, mens guttene jobber på gulvet eller deledisken ;) Og, ja du har helt rett, jentene som jobber her er kjempesøte og de fleste av oss er rundt 18-19 år ;)

5968078[/snapback]

Aha.. Det forklarer en del! :) ..ett av mine små mystereier ble akkurat løst! :D

 

Har jobb i Oslo.. Ca utbetalt 400.000 i året, før skatt.. (den forbanna skatten..)

 

Men, det som er digg, er at jeg har fri annenhver uke! :w00t: ..en uke på, og så en uke av!

5952921[/snapback]

 

 

Er det derfor du har råd til en så nice pc?? :dribble:

 

BTW, hva jobber du som?

5969539[/snapback]

hehe.. Hvem har sagt jeg har råd? :!:

 

Med nærmere 1.3 millioner i gjeld, og et forbruk som ikke ligner rævva, så er den PC'n egentlig ikke noe jeg "har råd til" .. :D

 

Jobber midt i sentrum her i Oslo.. mer vil jeg egentlig ikke si, da jeg er litt glad i forumets anonymitet..

 

Jeg er barnevakt kan du si. Jeg er ansatt av barnevernet, så jeg er egentlig en form for støttekontakt. Jeg jobber 12 timer i uken, tjener 120 kr timen, og passer de tre største djevel ungene som finnes. De  har ikke respekt for noen eller noe, gjør akkurat som de vil, og klager til mamma for alt. De eier kort fortalt ingen oppdragelse. Jeg hater jobben min, men trenger bare å holde ut en måned til. Lønna er sårt trengt.

5970845[/snapback]

For slike jobber, burde du minst hatt det 3-dobbelte.. Føler med deg! Jeg hadde aldri klart en slik jobb.. Men, må man, så må man.. :cry:

Lenke til kommentar

Sivilarbeider :w00t: : ..eller okei det var litt overilt positivt ^^ Men jeg trives godt og har utfordrendende og meningsfylte oppgaver. 250 kroner (medregnet dimmepengene som jeg ikke får utbetalt før endt tjeneste) dagen er dog uansett latterlig lite ^^

 

En ting om CV:

 

En ting er det å skrive en standard CV på skolen og får bra karakter på den, men som uerfaren 15-åring vil et standard CV-oppsett være rimelig verdiløst fordi man har så få ting å skrive opp. Min erfaring er at man kommer lenger med å skrive en seriøs søknad der man heller skriver litt om sine egenskaper, hvis man ikke kan vise til noe reelle arbeidserfaringer.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...