Gå til innhold

TES: Hva er best av Oblivion på PC eller 360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De er helt like bortsett fra kontrollene. På Xbox har man kontroll og på pc er det mus og tastatur :p Også på pc så kan man legge til mods :)

Også er det nokk kanskje bedre graffik med en HD-tv! Men jeg har ikke testa :p

Du får nokk ikke graffiken på fult på pcen med det graffik kortet der... :hmm:

Endret av Trazzer
Skrevet

Den store forskjellen er at PC-versjonen gir tilgang til den såkalte konsollen, hvor du kan skrive inn kommandoer. Du har også tilgang til Construction set hvor du kan modifisere spillet av hjertens lyst. (Alt fra å tweake stats for characters og items til å lage dine egne byer og dungeons.)

Fordelen med Xbox er at du har en maskin som virker med spillet. På PC er det mye mer "passer skjermkortet mitt med, har jeg riktig driver..."

Ellers er det vel mye en preferanse. Jeg hadde vært nokså lost på Xbox fordi jeg ikke er vant med kontrollene, kjedelig å lete etter riktig knapp når du har 2% liv igjen og ikke har savet på 20 minutter...

Geir :)

Skrevet (endret)
Emnetittelen sier vel det meste; Jeg skal kjøpe Oblivion og lurer på om jeg skal gå for PC eller xbox360-versjonen.

Pc'en min er en Acer Aspire 1692wlmi (Pentium M740, 1gb ram, ati x700).

5940566[/snapback]

du kan ikke kjøre Oblivion på fult med en laptop med bra fps så jeg hadde gått for xbox 360 hvis du skal nyte grafikken. Ellers er det smak og behag om du liker å spille på 360 eller en pc

Endret av avanore
Skrevet (endret)

har man pc med 6800 og oppover samt en god AMD eller P4/PM prosessor og en gig minne eller mer går man for PC versjonen.. Jeg kan legge ett par bilder for å beskrive grafikken med alt på fult her ;)

(bildene har jeg tatt selv)

EDIT!! merk deg at de to landskaps bilden er tatt før og etter Texture mod som gjør at de ser mye bedere ut.

post-84679-1145370855_thumb.jpg

post-84679-1145371027_thumb.jpg

post-84679-1145371153_thumb.jpg

post-84679-1145371246_thumb.jpg

post-84679-1145371387_thumb.jpg

Endret av SWAT dude...
Skrevet
har man pc med 6800 og oppover samt en god AMD eller P4/PM prosessor og en gig minne eller mer går man for PC versjonen.. Jeg kan legge ett par bilder for å beskrive grafikken med alt på fult her ;)

(bildene har jeg tatt selv)

EDIT!! merk deg at de to landskaps bilden er tatt før og etter Texture mod som gjør at de ser mye bedere ut.

5943013[/snapback]

Eller ikke..

Jeg har 6800GT, spillet både ser og flyter mye bedre på xbox 360. 3.2ghz cpu og 1gb minne.

Har du 7800gtx derimot

Skrevet

det jeg mener med at det er bedere å gå for pc versjonen hvis du har en pc med 6800 eller bedere er det at du får tilgang til såpass mange mods at det retferdiggjør <t du må spille på medium graffik.

hvis du ikke skal instalere mods/konfigurere INI filen så går du får 360 versjonen. Blir dog bedere grafikk på PC enn med 360 syntes nå jeg og jeg har spilt ca 50t på PC og en 4-5 på 360

Skrevet

AMD 64 3000+, 2GB RAM, GeForce 7800GT.

Det ser lekkert ut på den, men synes faktisk det ser enda bedre ut på Xbox 360. Så spørs det da hva man vegger mest vekt på, vil du ha fri tilgang til mods er jo valget enkelt. Selv har jeg spilt mest på PC, ganske enkelt fordi jeg trives bedre med kontrollene. Men det er selvsagt i stor grad en smaks- og vanesak.

Skrevet

har man skikkelig bra pc vil man få bedre grafikk der enn på 360.

desverre er det få av oss som sitter med så bra pc.

Skrevet
Gamespot: Oblivion xbox vs. PC.

5943588[/snapback]

High End pcen hadde der MYE klarere farger en 360 pga HDR, de nyeste ATI kortene fra 1900 serien kan også kjøre AA og HDR samtidig ved hjelp av en betadriver så highend pc pwns 360 big time! BTW er loadetidene ekstreme på 360. de har lenger load tid en det jeg har i bf2 inkludert verifying client data delen :/

Skrevet

Takkk for mange svar!

Er det noen av dere som har spillt begge versjonene og kan sammenligne?

Ellers har jeg ikke HD-TV ennå (men det kommer i løpet av sommmeren).

Har testet en sånn versjon man ikke snakker om på pc'en og det av instillinger som gav best grafikk hos meg var 1024*640, 2xAA, ingen fancy effekter og alle grafikksliders litt over medium. Går jeg over dette går det helt fint til jeg bruker soultrap aller andre effekter når noen dør, da detter fps til 1-3.

Mods er egentlig ikke så viktige for meg, og PC'en blir nok ikke oppgradert / byttet ut med det første så lenge det ikke detter inn noe lottopenger på kontoen.

Skrevet

Jeg har bare såvidt forsøkt til xbox, men for meg var kontrolleren et stort minus. Triggerknappen har mer vandring enn jeg satte pris på til sverdkamper (eller i alle fall til dolkekamper), og tommelstikkene er (kanskje bare for mine utrente fingre) ikke nøyaktige nok til effektiv bue/destruction... På pc kan jeg lekende lett plassere begge deler der jeg ønsker uten egentlig å bruke noe krefter, på xbox ble dette en operasjon på opptil flere sekunder (men stort sett en del raskere), hvor jeg måtte finjustere, og justere justeringene, for å få krysset til å sitte på samme pixler som fienden. Om en må "skyte seg inn" som jeg måtte fra tid til annen med bue på fiender langt bort for å finne høydejusteringen må dette være et mareritt.

Men grafikken var bedre enn på min pc i alle fall, da.

Skrevet
Takkk for mange svar!

Er det noen av dere som har spillt begge versjonene og kan sammenligne?

Ellers har jeg ikke HD-TV ennå (men det kommer i løpet av sommmeren).

Har testet en sånn versjon man ikke snakker om på pc'en og det av instillinger som gav best grafikk hos meg var 1024*640, 2xAA, ingen fancy effekter og alle grafikksliders litt over medium. Går jeg over dette går det helt fint til jeg bruker soultrap aller andre effekter når noen dør, da detter fps til 1-3.

Mods er egentlig ikke så viktige for meg, og PC'en blir nok ikke oppgradert / byttet ut med det første så lenge det ikke detter inn noe lottopenger på kontoen.

5946642[/snapback]

Lett å finne ut hvordan det blir på xbox grafikkmessig. Sett all grafikk på max, med HDR på. Det vil da se ut som dettte på 360 bare også med antialiasing i tillegg + at gresset ikke popper opp, det fader.

PC har først bedre grafikk når man setter opp grafikken utover dette, ved å fikle i filene og mods.

Skrevet
Den store forskjellen er at PC-versjonen gir tilgang til den såkalte konsollen, hvor du kan skrive inn kommandoer. Du har også tilgang til Construction set hvor du kan modifisere spillet av hjertens lyst. (Alt fra å tweake stats for characters og items til å lage dine egne byer og dungeons.)

Fordelen med Xbox er at du har en maskin som virker med spillet. På PC er det mye mer "passer skjermkortet mitt med, har jeg riktig driver..."

Ellers er det vel mye en preferanse. Jeg hadde vært nokså lost på Xbox fordi jeg ikke er vant med kontrollene, kjedelig å lete etter riktig knapp når du har 2% liv igjen og ikke har savet på 20 minutter...

Geir :)

5940653[/snapback]

Når du har spilt 20 minutter er du GODT vant til kontrollen ;)

GameReactor sa: Kontrollen sitter som et skudd i begge versjonene..

Skrevet

Jeg har selfølgelig PC-versjonen. Grunnen til dette er at jeg har en bra nok PC til å dra spillet på en fin nok grafikk, og fordi jeg ikke har xbox360, og gidder heller ikke bruke 3000 på en + en del tusen til en TV som er bra nok. PC versjonen for meg er enklere her. Pluss at jeg har fordelen med Mods :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...