Gå til innhold

Hvilke ledere er hva på en usb kabel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet jo d ... men han skal ha ca 10 stykk så da har det ikke så mye og si ... :tease:

skal banne på at jeg kan dette bedre en deg...  :D  :tease:  :tease: (skryyyte... :dontgetit: )

5945794[/snapback]

 

Ok, tar deg på ordet: Faen i helvette! :thumbup: :!:

 

Skal du gjøre dette skikkelig proft, så kutter du opp spenninga istedet for å bruke motstandere. Lysdioder tåler det.

Lenke til kommentar
Husk også at du har en begrensning på 500mA fra en usb port. (bare så det er sagt da, men det holder jo til en god del LEDs)

5941034[/snapback]

 

Uhm, hvis du skal ha over 100mA så må det aktiveres. Normalt fikser driveren dette, slik at når enheten er i gang sender den beskjed om at den trenger mer strøm, og driveren fikser det slik at 500mA blir tilgjengelig. (formulert litt enkelt)

Lenke til kommentar
Husk også at du har en begrensning på 500mA fra en usb port. (bare så det er sagt da, men det holder jo til en god del LEDs)

5941034[/snapback]

 

Uhm, hvis du skal ha over 100mA så må det aktiveres. Normalt fikser driveren dette, slik at når enheten er i gang sender den beskjed om at den trenger mer strøm, og driveren fikser det slik at 500mA blir tilgjengelig. (formulert litt enkelt)

5952431[/snapback]

Okey, men 100mA holder det til 6 leds? det jeg har liggende. Det er fra en sånn der lazer leds ting. Er 3 leds som er seriekoblet og går på 5 volt hvis jeg ikke tar feil, kan hende de går på 12v. men dette skal jeg sjekke?

Lenke til kommentar

Microplex oppgir Lazer LEDs til et effektforbruk på 0,5W

Det vil si at dersom de går på 5V trekker de 100mA pr stk,

og dersom de går på 12V trekker de 41mA pr stk.

Uansett så har disse innebygde motstander, så de må nok parallelkobles dersom du ikke har høyere spenning tilgjengelig.

Lenke til kommentar
De er beregnet for 12v, så det går ikke å bruke dem slik de er på 5v (det går jo selvfølgelig, men det bil bli svært dårlig lys.)

5966751[/snapback]

Det fikser man jo lett. Bare å bruke spenningsdobler det :p

w6w185.gif

 

Eller mer praktisk: Hent 12V fra en annen kontakt.

5966822[/snapback]

 

Hvor får du AC fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...