Gå til innhold

Gjettekonkurranse: Hva er fotografert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Her er et mye større utsnitt. Nå burde noen kjenne igjen denne saken.

Jeg bør vel kanskje la de som føler seg diskvalifisert til oppgaven få lov til å svare likevel. Det har forresten aldri vært noe forbud for rotekaizer eller modin å svare. Dette er nemlig deres bord. De som jeg mente med diskvalifisert er de som har sett saken, da vi var på fototreff på Bukkøy. Nå bør det være nok hint til at noen kan løse oppgaven.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Fotoutstyr er riktig, men forslaget revolver er ikke et dumt heller. Den saken er nemlig revolverende. Jeg har omtalt den i en tråd for filmbaserte fotoaparater nylig. Sjekk mine innlegg i kategorien for filmbasert for den siste uken, så finner dere svaret. Nå får dere vise at dere er i stand til å søke i forumet.

Edit: Synes det er dumt å legge ut større utsnitt, for da blir det et bilde av hele dingsen. Modin og rotekaizer bør vite hva dette er, fordi det er noe i alle fall rotekaizer har bruk for. Mulig han har en slik allerede. Det har noe med avataren min å gjøre. Med det hintet bør det være enkelt å finne ut hva dette er.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Ein lengdefinner\distansefinner (rangefinder) for Zorki-kamera? Kan være ein universal og kanskje?

 

Bombe at det var fotorelatert når det kom frå PMnormal :p

Men det er artig å få litt vansklegare oppgåver, denne var kanskje litt vanskelig, men betre enn eit utsnitt av ein lyktestolpe osv..

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Ein lengdefinner\distansefinner (rangefinder) for Zorki-kamera? Kan være ein universal og kanskje?

 

Bombe at det var fotorelatert når det kom frå PMnormal :p

Men det er artig å få litt vansklegare oppgåver, denne var kanskje litt vanskelig, men betre enn eit utsnitt av ein lyktestolpe osv..

6418415[/snapback]

Det er nært nok. Det er en Turrett universalsøker, som monteres i blitzskoen på Zorky og Kiev (eller Leica IIIf), og brukes for å få mer presist utsnitt når man fotograferer. De to ukrainske rammesøkerene har bare en fast 50mm søker, og skal man bruke andre brennvidder må man sette en ekstern søker i blitzskoen. Den er også mer presis og anvendelig enn den innebygde til 50mm også.

Man bruker ikke den søkeren til å stille avstand, så egentlig hadde du ikke rett. Fokus bruker man den innebygde søkeren til. Du var likevel nær nok, synes jeg. Objektet er kanskje litt esoterisk, så jeg ser mellom fingrene på den forskjellen.

Her er hele bildet. Det viser min kjære Zorky 4, som de fleste skulle kjenne fra før, med Turrett'en montert på. Tøft?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...