Gå til innhold

Synes VG gikk for langt. OPS: Bilde av skadd barn


Anbefalte innlegg

VG kan og bør trykke akkurat hva det passer dem. Avisens popularitet vil justere seg automatisk ut fra hvor mange mennesker som liker det som trykkes eller ikke.

5900320[/snapback]

 

Og det er litt av det jeg mener. VG bør forholde seg til markedskreftene her. Om de vil være en avis som bringer oss bilder som viser hva som faktisk foregår, så synes jeg de bør få lov til det.

 

Tross alt, de er en bedrift som er avhengig av inntekter, og inntekter får de ved salg av tjenester, papirutgaver og annonser. Uteblir leserne mister avisen inntekten, og er tvunget til å forandre stil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skjer mye faenskap i Verden og jeg syns det er bare bra at de viser bilder av det så folk få se hva egentlig som skjer. Det er nettopp sånne ting avisen skal skrive om, ikke at Ari sikter på et helikopter med hagle for han følte seg truet.

5901124[/snapback]

 

meiner det samme...

verden er slik,,hvorfor prøver i å skjule det?

Sikkert pga det får ein person til å tenke på hva syk verden vi lever i....

Lenke til kommentar
Nå blir jo dagens 12-åringer konstant bombardert med slikt, enten det er på Internett, TV eller trykkede medier.

 

Saken er at man kan ikke, i dagens samfunn, klare å skåne barn for sånt. Det er mer og mer opp til foreldrene å holde barna unna slikt.

 

Men, likevel mener jeg kanskje VG burde valgt et annet bilde her, da det som vises er litt på kanten. Det er så mye annet som skremmer, men som pressen må fortsette å fortelle om, der i blant brutale voldtekter (skremmer mennesker fra å ferdes i visse områder), drap og ulykker.

 

Dag-Erik, men, da bør egentlig den 12-åringen slutte å lese nyheter om bomber.

 

EDIT: For et utrolig sjanglete innlegg.

 

Min mening, jeg støtter VG i å trykke/vise bildet, men aksepterer at enkelte mener det er for drøyt.

5900079[/snapback]

 

Tror at Fredrikrb forteller masse bra her.. Og er helt enig meg han. Alle burde jo vite om hva egentlig som skjer i Verden.

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

En advarsel om sterke bilder hadde vel vært på sin plass. Lignende bilder har da de store avisene trykket før. Så lenge det er en form for advarsel før man klikker på artikkelen, syns jeg ikke det er noe problem at slike bilder som dette kommer på trykk. Dette er jo endel av virkeligheten.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg dette er greit. Nyhetene er her for å gi oss et bilde av hva som skjer rundt i verden. Aviser som kun viser "glam" bilder vil til slutt ende opp som Se og Hør. Journalistikken er til for å formidle grusomheter, glede og sorg. Og det er nettopp det bilder gjør, bilder sier mer enn 1000 ord.

Jeg skjønner alle som er skeptiske til at barn kan klikke seg inn på denne siden. Og dette skjønner jeg, men det er også opp til foreldre å passe på hva barna driver med på nettet.

Selv syns jeg dette er et godt bilde (nei, jeg er ikke syk i skallen) men fotografen viser oss virkeligheten, men innefor rimelighetens grenser. Selv syns jeg bilder fra tsunamien var verre, hvor de hadde bilder av forslåtte lik.

 

Nando 

post i dag, 00:54

 

Dette burde vi klage på...ca..

 

!!

 

? Jaha, makes sence. Hva mener du?

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

Mennesker er redde for sannheten, redd for å få vite hvor jævlig verden kan være, redd for at sånt skal skje her osv. Det blir ikke vist nok av det som skjer. 12 åringer sitter å ser på grøsser, splatter-filmer..da tåler de et bilde av ei såra jente. Men vi kan jo alltids leve i den vakre luftbobla våres der alt skal værre så fint og vakkert.

Lenke til kommentar

Hva, er det plutselig litt usensitivt å vise hva Irsael`s "fredsprosess" betyr i praksis? Det er sanneheten. Uansett hvor grusomt og uansett hvem som står bak - bli vant med det, for det finnes, og å skjule det betyr ikke å fjerne det fra virkeligheten.

Lenke til kommentar
Om de vil være en avis som bringer oss bilder som viser hva som faktisk foregår, så synes jeg de bør få lov til det.

 

HA HA HA! :lol::lol::lol:

 

Med unntaket sistnevnte artikkelen er det nokså vanskelig, hvis ikke umulig!

5909406[/snapback]

 

Du skjønner hva som ble ment.

 

Og umulig er det vel ikke, siden de tydeligvis har vist oss det i denne saken.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...