Gå til innhold

Synes VG gikk for langt. OPS: Bilde av skadd barn


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Leste akkurat denne artikkelen fra VG og reagerte med en gang på hva VG faktisk hadde postet.

 

Her poster de bilde av to skadde og blødende barn. Synes det er å gå litt for langt med tanke på alle unge lesere som VG faktisk har...

 

Hva synes dere? Er det helt greit å vise slike bilder uten noen form for advarsel?

 

Vedlagt bilde er et bilde av et blødende barn..

 

VG.jpg

 

 

Hvis denne er feilpostet så kan en moderator flytte den da? :)

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånne bilder er unødvendig å vise frem. Tenk på hvis det er noen litt mindre en mange her som ser det? Ingen har godt av å se det. Ble litt satt tilbake jeg, missliker det sterkt!

5899968[/snapback]

Jeg er enig. Blir litt satt tilbake... Jeg vil tippe (uten å ha noen tall på det) at det er flere lesere under 12 år som leser på VGnett nå og da... Endret av DE1
Lenke til kommentar

Nå blir jo dagens 12-åringer konstant bombardert med slikt, enten det er på Internett, TV eller trykkede medier.

 

Saken er at man kan ikke, i dagens samfunn, klare å skåne barn for sånt. Det er mer og mer opp til foreldrene å holde barna unna slikt.

 

Men, likevel mener jeg kanskje VG burde valgt et annet bilde her, da det som vises er litt på kanten. Det er så mye annet som skremmer, men som pressen må fortsette å fortelle om, der i blant brutale voldtekter (skremmer mennesker fra å ferdes i visse områder), drap og ulykker.

 

Dag-Erik, men, da bør egentlig den 12-åringen slutte å lese nyheter om bomber.

 

EDIT: For et utrolig sjanglete innlegg.

 

Min mening, jeg støtter VG i å trykke/vise bildet, men aksepterer at enkelte mener det er for drøyt.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Nå blir jo dagens 12-åringer konstant bombardert med slikt, enten det er på Internett, TV eller trykkede medier.

 

Saken er at man kan ikke, i dagens samfunn, klare å skåne barn for sånt. Det er mer og mer opp til foreldrene å holde barna unna slikt.

 

Men, likevel mener jeg kanskje VG burde valgt et annet bilde her, da det som vises er litt på kanten. Det er så mye annet som skremmer, men som pressen må fortsette å fortelle om, der i blant brutale voldtekter (skremmer mennesker fra å ferdes i visse områder), drap og ulykker.

 

Dag-Erik, men, da bør egentlig den 12-åringen slutte å lese nyheter om bomber.

5900079[/snapback]

Bomber er kanskje spennende for en 12-åring... Tenker da på slike bomber du ser på filmer... masse flammer og røyk.... også får denne 12-åringen plutselig slengt bilder fra realiteten rett opp i trynet...Det står ikke en gang en advarsel... Ikke noe "obs, sterke bilder" eller noe
Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å dysse det ned i hvert fall.

5900099[/snapback]

Du snakker deg vekk fra det med advarselen... Det burde i det MINSTE vært det hvis dette bildet skulle vært akseltabelt... Det står senere i teksten at den 8-årige jenta døde kort tid etterpå... Om det er denne jenta så er det enda verre. å se en 8-åring et par timer før jenta dør? Det er bilder jeg ikke VIL se...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...