Gå til innhold

Udugelig av CDON! Sender feil varer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finner ingen film med navnet Oblivion hos CDon. Så hvis du har fått en DVD med dette navnter er det nok spillet.

5890471[/snapback]

 

 

 

Er vel heller spillet han skulle hatt, og ikke en dvd film som han fikk...

5890696[/snapback]

Nå finnes det ingen fil med navnet Oblivion hos CDOn. Kan det være at han allikevel fikk spillet?

5892602[/snapback]

 

Tviler vel heller på at trådstarter er så dum at han ikke forstår at han har fått et spill og tror det er en film istedet. Riktignok er grafikken ganske pen i Oblivion men :p

5892705[/snapback]

 

Det er ikke trådstarter som har misforstått litt, men en annen forumbruker.

Lenke til kommentar

Han har vel benyttet tilbudet som kommer dersom en bestiller varer for meir enn 200 kr. Da får en velge ein dvd for 69kr som eigentlig koster 159kr. Så har vel ikkje spillet vært på lager likevel og dei har sendt filmen først og kommer til å ettersende spillet når det kommer på lager.

Lenke til kommentar
Finner ingen film med navnet Oblivion hos CDon. Så hvis du har fått en DVD med dette navnter er det nok spillet.

5890471[/snapback]

 

 

 

Er vel heller spillet han skulle hatt, og ikke en dvd film som han fikk...

5890696[/snapback]

Nå finnes det ingen fil med navnet Oblivion hos CDOn. Kan det være at han allikevel fikk spillet?

5892602[/snapback]

 

Tviler vel heller på at trådstarter er så dum at han ikke forstår at han har fått et spill og tror det er en film istedet. Riktignok er grafikken ganske pen i Oblivion men :p

5892705[/snapback]

 

hahahahaha

:thumbup::p

Lenke til kommentar
Huff og huff,du får tilbringe påskeferien IRL da,kanskje du får litt frisk luft på kjøpet. Alle kan gjøre feil,det vil nok dere også oppleve når dere engang blir gamle nok til å begynne å jobbe...

Jo alle kan sikkert gjøre feil, men du skal være bra sløv om du tar feil av Oblivion og en vanlig DVD-film. Har man først en jobb så får man gjøre den skikkelig. Dessuten har jo flere her klagd over feilsendinger fra CDON, så virker som de har noe mangelfull kvalitetssikring der i gården.

 

Hvordan er loven angående å hente ned ting man allerede har betalt for? Om det er lovlig, så kan jo det være et alternativ til du får den nye utgaven i posten.

Ja det burde ikke være noe ulovlig med det. Jeg har jo "lisens" til å spille det. Men tror nesten ikke jeg gidder, kan jo hende jeg får spillet før skjermkortet uansett...

 

Nå finnes det ingen fil med navnet Oblivion hos CDOn. Kan det være at han allikevel fikk spillet?

Som flere har nevnt: Filmen heter IKKE Oblivion, den heter Man on Fire / Mr and Mrs Smith.

 

Han har vel benyttet tilbudet som kommer dersom en bestiller varer for meir enn 200 kr. Da får en velge ein dvd for 69kr som eigentlig koster 159kr. Så har vel ikkje spillet vært på lager likevel og dei har sendt filmen først og kommer til å ettersende spillet når det kommer på lager.

Nei jeg har kun bestilt spillet, og det var på lager da jeg bestilte.

 

Her står både CDON og Komplett sin anseelse på spill. Hvor fort man ordner opp i slike saker sier mye om kvaliteten på en webshop...... Vi får se i morgen....

Lenke til kommentar

Tipper komplett fikser denne saken fort. En av hovedgrunnene til at jeg betaler "litt mer", er kompletts supre kundeservice:)

 

Eneste problemet jeg har hatt med Cdon, er at jeg er blitt trukket for penger på visaen 2 måneder i etterkant. (Stygge problemet med at det først blir trukket, så har ikke webshoppen trukket fra VISA elns, så kommer pengene inn på kontoen min igjen(uten at jeg legger merke til det), så trekker de plutselig en god stund etter når kapitalen er laber:P)

 

Men det er viktig at du holder en hyggelig og saklig tone overfor Komplett og cdon. Også må du huske å komme tilbake med "hvordan de takler problemene" til oss på forumet :)

Lenke til kommentar

Egentlig er denne tråden litt morsom. For det første så overreagerer trådstarter noe voldsomt. Hvis det er så viktig at man får riktig og fungerende vare til en viss dato, så bestiller man ikke på en webshop. Gjør man det, så har man kun seg selv å takke om man får feil vare og det av den grunn blir krise. For alle kan gjøre feil... forskjellen er at om man kjøper i en vanlig butikk, så ser man det når varen kommer på disken, og i verste fall kan man dra tilbake og få byttet til riktig vare i løpet av få sekunder. Kjøper man på web, så må man regne med at feil vare kan og VIL bli sendt. Ingen er perfekte, og hvis man vet at den menneskelige faktor kan føre til en såkalt "krise" som dette tydeligvis er for trådstarter, så bestiller man ikke på nettet.

 

Slår et slag for den vanlige butikken her jeg... der har du kontrollen fra det øyeblikket varen kommer på disken... også får du den mye raskere enn om du bestiller på nettet.

 

Når det er sagt, har jeg aldri fått feil varer fra CDON. Men jeg kjøper alltid viktige ting som må være tilgjengelig en viss dato i butikk...

 

Til slutt et tips til til trådstarter. Vær vennlig og høflig i din henvendelse til CDON. Ellers kan du vente leeenge på tilbakebetaling av det du betalte.

Lenke til kommentar

De av dere som presterer å skrive "åå nei, nå må du jo tilbringe påsken IRL istedet *oh no*" "Nå risikerer du å få frisk luft" osv vil heretter få advarsler og evt. bli utestengt!

 

Tråden handler om at CDON feilsendte en vare, ikke hva trådstarter skal bruke ferien sin til!!

Lenke til kommentar

Av og til kan man lure på om man bør ha noe nettvettregler for å unngå å få hjerteinnfark før man er 40 :p

 

I så fall vil jeg foreslå følgende:

 

- Kjøper du ny hardware som du MÅ teste med en gang; kjøp spill i din lokale butikk så du slipper å vente lengre enn planlagt på posten.

- Har du råd til et X1900XT så har du råd til å legge ut for et spill når webbutikken gjør feil og du må vente på tilbakebetaling.

- Feil som webbutikker gjør tar TID å rette opp. Dette skyldes at posten tar tid, treg kundeservice (de tjener ikke penger på å sitte i telefonen med support) og bankoverføring.

 

Alle vet jo at dette må bli slik. Elkjøp tilbyr f.eks. varer til en høyere pris, men returene pleier å gå VELDIG mye kjappere også. Man kan vel si at man får det man betaler for :hmm:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

At du kan gå i butikken er vel og bra det, men det er ikke poenget - Poenget er at kontrollrutinene til CDON er latterlige, jeg har utallige ganger fått feil varer fra CDON, nå bestiller jeg ingenting derfra lengre! En kollega av meg bestilte 11 CD'er og fikk en 50pakk med gammalt ræl, og når han ringte om det fikk han beskjed om at "Neeei, de hadde sendt riktig de iflg pakkseddelen"...

 

Når det gjelder dette med butikk osv, så er det faktisk sånn i vårt kjære Noreg at det ikke er overalt du har butikker som Elkjøp, Expert, Lefdal, Platekompaniet osv osv osv, hvor du i ro og mak kan gå å titte rundt på titler / spill du kunne tenke deg, for enkelte er det faktisk en dagstur å dra inn til ett sted hvor dette faktisk er mulig -- Og da koster det fort mer enn det smaker!

 

Vi har webshopper for en grunn, hadde det ikke vært marked for det, hadde det heller ikke vært noen av de.

Lenke til kommentar
At du kan gå i butikken er vel og bra det, men det er ikke poenget - Poenget er at kontrollrutinene til CDON er latterlige, jeg har utallige ganger fått feil varer fra CDON, nå bestiller jeg ingenting derfra lengre! En kollega av meg bestilte 11 CD'er og fikk en 50pakk med gammalt ræl, og når han ringte om det fikk han beskjed om at "Neeei, de hadde sendt riktig de iflg pakkseddelen"...

 

Når det gjelder dette med butikk osv, så er det faktisk sånn i vårt kjære Noreg at det ikke er overalt du har butikker som Elkjøp, Expert, Lefdal, Platekompaniet osv osv osv, hvor du i ro og mak kan gå å titte rundt på titler / spill du kunne tenke deg, for enkelte er det faktisk en dagstur å dra inn til ett sted hvor dette faktisk er mulig -- Og da koster det fort mer enn det smaker!

 

Vi har webshopper for en grunn, hadde det ikke vært marked for det, hadde det heller ikke vært noen av de.

5897054[/snapback]

 

Ja, enig, men da får du det du betaler for også.

 

Jeg vil påstå. uansett feilkilde, at webutikker generelt er dårlige til raske returer.

Istedenfor gjemmer de seg bak gammeldagse prosedyrer som koster deg som bruker mye tid.

 

De lokale butikker synes i mellomtiden å ha blitt flinkere til returer. Kan f.eks. nevne en solskinnshistorie fra Elkjøp: Stod å vente på å få fikset en støvsuger hos Elkjøps returavdeling på Skårer. Inn kommer det en kar med Ringenes herre 1 som ikke "funker" på hans dvd. Til tross for at testen på stedet viser at platen fungerer og at han mangler kvittering får han en ny plate!! Hele seansen med testing tar kanskje 5 min.

 

Hvilken webbutikker kan tilby noe liknende ? Ikke engang når drittbutikker som Netshop Oslo har direkte varelevering/retur får du slik service !!

(de gjemmer seg istedenfor bak prosedyrene sine)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått tilbakemelding fra både CDON og Komplett, og noen superservice synes jeg ihvertfall ikke at jeg har fått. CDON svarte (endelig) på min email, og det var så enkelt som at de sender meg en konvolutt som jeg kan returnere filmen i, og så tilbakefører de pengene. Dette vil selvsagt ta tid, og jeg synes de burde tilbakeført pengene med en gang. Men helt ille er det jo heller ikke.

 

Komplett kommer med samme leksa: Ikke noe nytt skjermkort før det andre er returnert. Det synes jeg er for dårlig av en webshop jeg har handlet fra for titusenvis av kroner over flere år. Prisen på skjermkortet har allerede sunket med 100 kroner, og hvem vet hvor mye den vil synke før jeg får mitt over påske. I det minste dekker de returportoen, men jeg må si at jeg ikke er fornøyd med å måtte vente såpass lenge. De burde ha sendt ut det nye kortet i dag.

 

Konklusjonen er at jeg kommer til å være mye mer skeptisk til å handle fra disse aktørene i fremtiden. CDON vil bare bli brukt når det ikke finnes alternativer (og det gjør det jo nesten alltid) og datautstyr vil jeg heretter handle hos Netshop Oslo når det er mulig. De er egentlig like billige som Komplett, har bare litt dårligere vareutvalg.

Lenke til kommentar
og datautstyr vil jeg heretter handle hos Netshop Oslo når det er mulig.

 

Vær litt forsiktig med å tro at returer blir noe enklere av den grunn.

Samme prosedyren og ventetiden uansett siden det egentlig er en "webbutikk" og ikke en "vanlig butikk" (hvis noe skjønner forskjellen så er det bra for deg). Ikke avfei derfor Komplett helt ennå, de kan totalt sett være like raske eller raskere i forhold til om du leverer varen til drittbutikken Netshop Oslo.

 

--------------

Den Netshop Oslo butikken minner meg mer og mer om en viss bok av Stephen King (den handlet om en antikvitetsbutikker som solgte alt du ønsker deg for en billig pengene). Dessverre får du kanskje med deg varen på dårlige betingelser enn det du trodde :p

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Problemet er at jeg ikke vet hvor villige CDON vil være til å tilbakeføre pengene.

5892459[/snapback]

 

Dersom du ikkje veit kva CDON kommer til å gjøre så er det vel en ide å kontakte de før du begynner å lage idiot-tråder her på forumet?

 

De har gjort en enkel liten feil, og de bør får sjansen til å rette på den før de får kjeft. Det er menneskelig å feile av og til, men du har kanskje aldri gjort en feil sjølv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...