Gå til innhold

Anbefaling av spill til en senior gamer.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Godfather, virker sånn at denne spillet er for voksne.

Doom3 er veldig bra.

the Suffering er den beste spill jeg har prøvd.

Farcry er veldig spennendes og realistisk.

Likte også Hl2  :thumbup:

hmmm er nok flere spill jeg syns er bra, men de er som du sier "hyperkule actionfigurer som roper "fuck yeah baby!!" hver gang de river hodet av motstanderen" hihi :D

5885352[/snapback]

ikke ta tips herfra..

Godfather er IKKE bra.

Doom3 er IKKE bra

Farcry er ikke realistisk, og selv om ikke personen du spiller har det, har fiendene du skyter på masse teite oneliners.

HL2 er bra.

5885797[/snapback]

Doom3 var skummelt syns jeg, (det er nesten det samme som å se på the Grudge hehe) selv om at jeg fikk ikke spilt den ferdig pga. maskin krasj... Fikk ikke til å spille ferdig HL2 heller. Har flere nye spill som jeg har kjøpt før denne krasjen..

Men isåfall anbefaler jeg the Suffering. Det var den beste spill jeg har spilt. :thumbup:

Bloodrayne er en god spill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv HL2 Sinematic mod.

Er en mod til HL2 som gjør grafikken bedre men det viktige her er at våpnene og skadene de gjør blir realistiske.

Skutt på kloss hold = død, samme gjelder fiendene dine.

Skutt på langt hold av sniper = død.

Headcrabs kan skytes med pistol osv.

Gunships og stridere er et helvete fordi du tåler ikke mange skudden fra de heller, til jengjeld så har du nå plass til 6 raketter i rocketlounsheren slik at du kan felle de på et magasin.

Skrevet

jeg slenger meg på mafia forslaget her, utrolig bra spill.

dersom du spiller online så vil jeg fremdeles anbefale the regiment, genialt coop spill. ganske vanskelig, du er vanligvis død på 2 treff og motstanderen går som oftest i bakken på 1-2 skudd selv. spillet er samme stilen som swat, bare mer hektisk, og betydelig mer utfordrene.

men siste swat er også veldig bra. det er også utfordrene og til tider ganske vanskelig. men bør også helt klart spilles i coop med noen venner.

Skrevet (endret)

Den mest realistiske krigs-simulatoren jeg har vært borti må være Operation Flashpoint.

Men grafikken er ikke akkurat pen, og på eldre systemer kan det være voldsom forsinkelse på mus-input. Men uten mus-lagg, så er spillet veldig givende og morsomt om man liker first-person-shooter i høy realisme. AI'en på botene trekker kanskje ned realismen noe, men det er jo tross alt er litt eldre spill :)

Siden dette er en simulator, ikke regn med action hele tiden.

Her har du stooooore øyer hvor du fritt kan bevege deg og evt dine underordne.

Hvordan du går fram for å løse et oppdrag bestemmer du helt på egenhånd.

Ligner en del på BF2, bortsett fra at områdene hvor krigen simuleres er gigantiske.

Alle våpen, kjøretøy osv er kalibrert etter realisme - ikke balanse slik som i BF2.

Heldigvis har spillet time-acceleration opp til 4x så du ikke bruker 30 min bare på å komme deg dit du skal.

Brothers in Arms var helt greit skytespill. Likte at man faktisk må bruke siktemidlene om man skal skyte presist :)

Men samme er jo i Flashpoint. Men BiA ble veldig arcade-aktig i forhold til Flashpoint, men har mye, mye bedre AI.

Endret av skag1
Skrevet
Er litt lei av å alltid måtte være amerikaner i slike spill. COD2 og andre slike spill har ofte en veldig ensidig moral. Gud så gøy det skulle vær tå få spilt f.eks en deserterende tysker som desperat prøver å komme seg ut av Tyskland i overgangen 44/45. Da ville både allierte og tyskere være fiender. Kan ikke noen lage en slik taktisk rpg crossover?

Ja, jeg er helt enig med deg der, men har ikke funnet noe jeg heller. Prøvde for en stund siden å samle et mod team for å lage et MOD til HL2 hvor du spilte som tysker som ettervært tvilte på den tyske hær og tilslutt ville ut. Jeg ble stempla som nazist da. Noen vil simpelt henn ikke se på historien fra andre sider enn "Germans, BAD!". Så man får nok desverre, tror ikke jeg i alle fall, se et slikt spill på aldri så lenge.

Må bare understreke igjen at er du ute etter god historie, og ikke minst et godt spill, er Max Payne 2 (og 1 for den saks skyld) et virkelig godt valg. Bedre skytespill med god historie skal du lete meget lenge etter.

Skrevet (endret)
Heisann.

Noen som kan tipse om litt "voksne" titler? Litt lei av hyperkule actionfigurer som roper "fuck yeah baby!!" hver gang de river hodet av motstanderen :cool:

Ey, hvilket spill har du spilt hvor det ropes akkurat "fuck yeah baby!!" eller lignende? Det må jeg teste.

Hvor gammel er du forresten?

Uansett, hva med å spille noen litt eldre spill, hvis du ikke er så opptatt av grafikk. I det siste har jeg spilt en del gamle RPGs, Arcanum, Baldur's Gate 1/2, Neverwinter Nights, Icewind Dale, Temple of Elemental Evil, Gothic 2, Knights of The Old Republic 1, osv.

Eller kanskje du vil spille noen adventure/horror spill? Sjekk ut Silent Hill serien, er 2, 3 og 4 på PC.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines er et ganske bra RPG basert på White Wolf's penn-og-papir rollespill.

Hvis du liker sportsspill anbefaler jeg å sette deg inn i Pro Evolution Soccer 5 (eller Winning Eleven 9, samme spill, bare annen tittel i USA/Asia). Fotballspill som tar lang tid å bli skikkelig god i, men når du først har blitt det føler du virkelig at du får til ting, kult å spille mot andre på internett.

Ellers var Call of Cthulhu ganske bra. Lovecraft's univers er genialt.

Endret av BTK
Skrevet

Selv om det er mange WW2-FPS, må jeg nesten legge til Red Orchestra: Ostfront 41-45. Ganske realistisk multiplayer-FPS. Få deg en mikrofon og sett i gang. Bra community/miljø, fleste norske spillere er ganske hyggelige.

Skrevet

5887203[/snapback]

Hallo? Bloodrayne er vel selve definisjonen på hoderøskende overdrevne one-liner-spill nest etter Duke... :)

Skrevet (endret)

Ey, hvilket spill har du spilt hvor det ropes akkurat "fuck yeah baby!!" eller lignende? Det må jeg teste.

Hvor gammel er du forresten?

Uansett, hva med å spille noen litt eldre spill, hvis du ikke er så opptatt av grafikk. I det siste har jeg spilt en del gamle RPGs, Arcanum, Baldur's Gate 1/2, Neverwinter Nights, Icewind Dale, Temple of Elemental Evil, Gothic 2, Knights of The Old Republic 1, osv.

Eller kanskje du vil spille noen adventure/horror spill? Sjekk ut Silent Hill serien, er 2, 3 og 4 på PC.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines er et ganske bra RPG basert på White Wolf's penn-og-papir rollespill.

Hvis du liker sportsspill anbefaler jeg å sette deg inn i Pro Evolution Soccer 5 (eller Winning Eleven 9, samme spill, bare annen tittel i USA/Asia). Fotballspill som tar lang tid å bli skikkelig god i, men når du først har blitt det føler du virkelig at du får til ting, kult å spille mot andre på internett.

Ellers var Call of Cthulhu ganske bra. Lovecraft's univers er genialt.

5889718[/snapback]

"Fuck yeah baby!!" var en generalisering over det jeg oppfatter som en trend innen spillindustrien.

Jeg er straks 32 år, og har gått gradene med tidlige tv spill, C-64 (4 stk :cool: ) Atari st/Amiga, Sega Mega Drive, PS 1, pc, PS2, Xbox, så akkurat når det gjelder eldre titler så tror jeg at jeg har vært innom det meste. Utdatert grafikk gjør meg ingenting. Jeg spiller for tiden Silver fra 1999 for sikkert 10'ende gang, og spiller fortsatt det originale Unreal og Blood Omen, Legacy of Kain :)

Sport er hverken interessant som underholdning eller i virkeligheten :tease:

Har forøvrig lånt Max Payne 2, og har spilt 1 times tid. Spillet virker svært lovende.

Red Orchestra, Call of Cthulu og KOTOR har jeg allerede nevnt at skal testes/kjøpes :)

Endret av TAAB
Skrevet

Max Payne 2 ja ^^ Runda det 10-15 ganger =) Utroli bra spill. Og så er det så sykt mange bra modder der ute. Anbefaler for øvrig Cinema moddene (mer realisme med hensyn til hit points, penetrering og skudd takter)

Skrevet
Er litt lei av å alltid måtte være amerikaner i slike spill. COD2 og andre slike spill har ofte en veldig ensidig moral. Gud så gøy det skulle vær tå få spilt f.eks en deserterende tysker som desperat prøver å komme seg ut av Tyskland i overgangen 44/45. Da ville både allierte og tyskere være fiender. Kan ikke noen lage en slik taktisk rpg crossover?

Ja, jeg er helt enig med deg der, men har ikke funnet noe jeg heller. Prøvde for en stund siden å samle et mod team for å lage et MOD til HL2 hvor du spilte som tysker som ettervært tvilte på den tyske hær og tilslutt ville ut. Jeg ble stempla som nazist da. Noen vil simpelt henn ikke se på historien fra andre sider enn "Germans, BAD!". Så man får nok desverre, tror ikke jeg i alle fall, se et slikt spill på aldri så lenge.

5887792[/snapback]

Vi får bli spillutviklere og lottomillionærer!!

Hadde vært utrolig gøy om noen hadde turt å lage et slikt spill.

Skrevet (endret)

5887792[/snapback]

Ifølge WW2-veteraner så var den tyske hær slik som hvilken som helst hær.

De som var skikkelig bæd, var SS og de høyere offiserene. Vanlige soldater var visst som vanlige soldater i krig, og hadde egentlig lite å gjøre med f.eks holocaust.

Men et WW2-spill som tysker hadde vært interresant ja :)

PS. Beklager OT.

Endret av skag1
Skrevet

Jeg må nesten poengtere dette angående OFP 1985:

Som nevnt finnes det et utall forskjellige modifikasjoner til spillet. Dette inkluderer bl.a. landskap, kjøretøy, fly, helikoptre, uniformer og utstyr, campaigns, single-oppdrag samt mye mer.

Vil du spille tysker i WW2? Ikke noe problem, det finnes mange MODs med det som tema, til OFP 1985.

Kanskje grafikken ikke er Oblivion-pen, men til gjengjeld er landskapet helt åpent.. en enorm frihet, du må ikke laste inn nye deler av landskapet etterhvert som du beveger deg gjennom det.

Eksempel på MOD til OFP 1985 (denne er enorm, dog): Y2k3

Vil du ha WW2 temaer..: Et søk på WW2 i Addons & MODs forumet

Skrevet

5887203[/snapback]

Hallo? Bloodrayne er vel selve definisjonen på hoderøskende overdrevne one-liner-spill nest etter Duke... :)

5889878[/snapback]

Hihi, jojo, men den er geniel! Og Kristanna er sexy! :)

Skrevet
Farcry er veldig spennendes og realistisk.

5885352[/snapback]

WTF? :huh:

5885465[/snapback]

haha..utrolig realistisk med monstere som ligner på mars-aper

Jeg kan garantere at godfather faller godt i smak ettersom du har sett filmene..men ellers så er neverwinter nights for rpg strategi intereserte :)

Jeg vil garantert anbefale splinter cell pandora tomorrow eller chaos theory

har du skikkelig bra hardware så gled deg også til firern kommer :D

jeg har enda ikke runna pandora tomorrow på xbox :blush: for det er litt vanskelig

så hvis du prøver det spillet må du regne med litt vanskelighetsgrad

Anbefaler Gothic-spillene, uten tvil de beste spillene som noen gang er laget! :)

5887873[/snapback]

til 2002..etter det er alle spillene omtrent blitt bedre en gothic..gothic er for vanskelig synest nå jeg :blush: kommer meg ikke forbi den øde orke plassen..så jeg gikk over til oblivion og tenkte..WTF! :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...