Gå til innhold

Hva er din tro?


Hva er din tro?  

1 007 stemmer

  1. 1. Hva er din tro?

    • Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er kristen, men jeg tror ikke mye på bibelen, bare tenk hvor mange år den har blitt fortalt gjennom folk og da er den ganske overdrevet!

9379940[/snapback]

 

LOL kristen og tror ikke på bibelen. Noe som ikke stemmer :p

9380218[/snapback]

Det er jo ikke rart det da? De fleste kristne tror ikke på Bibelen 100 %, men tror at dette er mer "fortellinger" rundt det som skjedde. De som tror på Bibelen 100 % ville gått rundt å skutt homser, kuttet av seg handa hvis han onnanerte, brent kona hvis hu så han naken uten om samleie osv.

Lenke til kommentar
Jeg er kristen, men jeg tror ikke mye på bibelen, bare tenk hvor mange år den har blitt fortalt gjennom folk og da er den ganske overdrevet!

9379940[/snapback]

 

LOL kristen og tror ikke på bibelen. Noe som ikke stemmer :p

9380218[/snapback]

Det er jo ikke rart det da? De fleste kristne tror ikke på Bibelen 100 %, men tror at dette er mer "fortellinger" rundt det som skjedde. De som tror på Bibelen 100 % ville gått rundt å skutt homser, kuttet av seg handa hvis han onnanerte, brent kona hvis hu så han naken uten om samleie osv.

9380331[/snapback]

 

Joa..men kan jo hende han tror på 1 % av det som står der, og da er han jo ikke særlig kristen..

Lenke til kommentar
Jeg er kristen, men jeg tror ikke mye på bibelen, bare tenk hvor mange år den har blitt fortalt gjennom folk og da er den ganske overdrevet!

9379940[/snapback]

 

LOL kristen og tror ikke på bibelen. Noe som ikke stemmer :p

9380218[/snapback]

Det er jo ikke rart det da? De fleste kristne tror ikke på Bibelen 100 %, men tror at dette er mer "fortellinger" rundt det som skjedde. De som tror på Bibelen 100 % ville gått rundt å skutt homser, kuttet av seg handa hvis han onnanerte, brent kona hvis hu så han naken uten om samleie osv.

9380331[/snapback]

 

Joa..men kan jo hende han tror på 1 % av det som står der, og da er han jo ikke særlig kristen..

9380345[/snapback]

Hvis han tror det er Gud som skapte verden, og han hadde èn sønn som hete Jesus, er han kristen. Personlig er jeg ateist, med en finger i Humanismen.

Lenke til kommentar
Jeg tror at 80% av bibelen er overdrevet.. De siste 20% er vel selve historien.. Og tror ikke på adam og eva..

9380410[/snapback]

Jeg er ateist, som sagt, men jeg tror Jesus levde. Det gjorde han. Jeg tror han var en av mange som den gang mente de var Guds sønn, men Jesus var en av smartere, og fikk mange tilhengere.

Lenke til kommentar

Min religion er fotball. Jeg vet ikke mye om kristendom osv, men en ting jeg veit er at bibelen og alle de andre eventyrbøkene har hatt forfattere med betydelige fritidsproblemer. Nå er det vel ikke slik at det er èn person som har sitti å skrivd bibelen eller Koranen, men det er hvertfall mange med god fantasi (ikke bli pissed, men for oss som ikke tror på noe spesielt er det nesten slik).

 

Det er forrsten en ting jeg har lurt på. Si at en som tror på gud, får et "kall" om å drepe en person. Mener han da at det er helt rett å gjøre?

Lenke til kommentar
Min religion er fotball. Jeg vet ikke mye om kristendom osv, men en ting jeg veit er at bibelen og alle de andre eventyrbøkene har hatt forfattere med betydelige fritidsproblemer. Nå er det vel ikke slik at det er èn person som har sitti å skrivd bibelen eller Koranen, men det er hvertfall mange med god fantasi (ikke bli pissed, men for oss som ikke tror på noe spesielt er det nesten slik).

 

Det er forrsten en ting jeg har lurt på. Si at en som tror på gud, får et "kall" om å drepe en person. Mener han da at det er helt rett å gjøre?

9388042[/snapback]

 

Få som får et "kall" fra Gud..

Lenke til kommentar
Jeg er ateist, som sagt, men jeg tror Jesus levde. Det gjorde han. Jeg tror han var en av mange som den gang mente de var Guds sønn, men Jesus var en av smartere, og fikk mange tilhengere.

9380900[/snapback]

Faktisk finnes det ingen bevis utenom bibelen at Jesus noen gang eksisterte.

9388387[/snapback]

 

"Bibelen" er ikke noe bevis for noe som helst.

Lenke til kommentar
Hvis ikke religioner hadde finnes så hadde det ikke vært mye krig i verden!

Rart jeg tror på en religion alikavel.. :S :p

9389725[/snapback]

 

Første og andre verdenskrig var de to krigene i (den nyere) verdenshistorien hvor flest menneskeliv gikk tapt. Var noen av dem startet på religiøst grunnlag? :)

 

Ta en titt på Wikipedias List of wars and disasters by death toll, og se hvor mange av disse som skjedde på religiøst grunnlag, og ikke ideologisk, ekspansjonistisk eller av andre årsaker. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Jeg er ateist, som sagt, men jeg tror Jesus levde. Det gjorde han. Jeg tror han var en av mange som den gang mente de var Guds sønn, men Jesus var en av smartere, og fikk mange tilhengere.

9380900[/snapback]

Faktisk finnes det ingen bevis utenom bibelen at Jesus noen gang eksisterte.

9388387[/snapback]

 

Jo, det gjør det. Noen gang hørt om Josefus, jødisk historieskriver?

 

I tillegg finnes det noen mindre tekster som omhandler Jesus. Tilhengere av Jesus-som-myte-hypotesen har det med å finne grunner til at de er falske eller misvisende, dog.

Lenke til kommentar
2 verdenskrig hadde jo litt med religion å gjøre.. Og bare se på de nede i Irak hvor de kriger bare for et religiøst sted eller no.

9390624[/snapback]

 

Vet ikke helt hvor religiøst motivert krigen i Irak er, jeg var i hvert fall av den oppfatning at det handlet om masseødeleggelsesvåpen og Saddam. At de løper rundt med selvmordsbomber og bomber i veikanten er da egentlig forståelig, ettersom landet deres er okkupert av en fremmed makt.

 

Og nei, andre verdenskrig hadde svært lite med religion å gjøre. Det handlet om jødehat (da jøder som etnisk gruppe, ikke som religion) og ekspansjonisme (liebensraum (leverom), som Hitler kalte det). Ikke bland religion inn i noen av verdenskrigene, takk. :)

Lenke til kommentar
2 verdenskrig hadde jo litt med religion å gjøre.. Og bare se på de nede i Irak hvor de kriger bare for et religiøst sted eller no.

9390624[/snapback]

 

Vet ikke helt hvor religiøst motivert krigen i Irak er, jeg var i hvert fall av den oppfatning at det handlet om masseødeleggelsesvåpen og Saddam. At de løper rundt med selvmordsbomber og bomber i veikanten er da egentlig forståelig, ettersom landet deres er okkupert av en fremmed makt.

 

Og nei, andre verdenskrig hadde svært lite med religion å gjøre. Det handlet om jødehat (da jøder som etnisk gruppe, ikke som religion) og ekspansjonisme (liebensraum (leverom), som Hitler kalte det). Ikke bland religion inn i noen av verdenskrigene, takk. :)

9390792[/snapback]

 

Hitler hatet jøder.. Og jøder er er religion, så 2 verdenskirg hadde litt med religion å gjøre..

Og World Trade Center hadde jo med religion å gjøre?

Endret av TobbelobbenQ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...