Gå til innhold

utro, tilgi eller ikke?


Fry

Anbefalte innlegg

Hva du skal gjøre må være opp til deg selv, viss du virkelig elsker personen så vil du mest sannsynlig tilgi henne.

 

Men, jeg som ikke kjenner eller elsker henne, ville bedt henne om stikke til et varmt og mindre gjestfritt sted.

 

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+piuwsgfdk

Føler at det blir for dårlig gjort av henne å skylde på deg, mtp. fortiden din. Hun burde heller vist forståelse for at du har holdt dette skjult, i stedet for å antyde at alt dere har er basert på en løgn.

 

Jeg ville gitt a fyken, men det er jo lett for andre å si dét. Jeg har jo aldri møtt a :hmm:

Lenke til kommentar
Føler at det blir for dårlig gjort av henne å skylde på deg, mtp. fortiden din. Hun burde heller vist forståelse for at du har holdt dette skjult, i stedet for å antyde at alt dere har er basert på en løgn.

 

Jeg ville gitt a fyken, men det er jo lett for andre å si dét. Jeg har jo aldri møtt a  :hmm:

5880757[/snapback]

 

 

nei, hun gir ikke meg skylden, hun skammer seg utrolig og angrer seg utrolig, hun ville bare forklare situasjonen hun var i, og når hun var utro viste hun ikke om fortiden min, og var forvirret fordi jeg løy, for å dekke det til..

Lenke til kommentar

er så lei å høre om folk som har vært utro og skylder på kong alkohol. verdens mest lusne unnskyldning! med mindre hun har vært dopa på hyppere eller voldtektsdop så er du aldri så full at man ikke tenker over sånt. Jeg hadde ikke tilgitt noe sånt, evt. pult en annen dame, sagt det til henne og så dumpa henne.

Lenke til kommentar

Må bare nevne at jeg skummet igjennom mesteparten av tråden, og kan ha misset noen viktige poenger:

 

Å love å aldri drikke seg full lenger, er et veldig vanskelig løfte å holde, og det er (dessverre) stor sjangs for at det kan skje igjen, med mindre du er avholds og mesteparten av vennene deres er det.

Å gi en sjanse til er en fin ting, men det er også en risiko. Det er umulig for meg å si sikkert hva jeg ville gjort, men antakelig heller jeg mot "bare venner".

 

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at fortiden din ikke burde spille noen rolle. Fortiden din gjøre det kanskje verre for henne det hun har gjort, da hun ikke vet hva du kan risikere å gjøre nå som du har fått vite at hun var utro, men på tidspunktet hvor hun var utro, visste hun jo ikke dette.

 

Vanskelig situasjon du er i, men du kan jo kanskje prøve deg frem litt (selvfølgelig fortelle henne dette på forhånd) og se hvordan det går. Kanskje du føler litt avsky når det er tid for lakentrim, eller tungegym.

Eller kanskje du ikke tenker noe på det, og føler at alt er vel.

Lenke til kommentar
Må bare nevne at jeg skummet igjennom mesteparten av tråden, og kan ha misset noen viktige poenger:

 

Å love å aldri drikke seg full lenger, er et veldig vanskelig løfte å holde, og det er (dessverre) stor sjangs for at det kan skje igjen, med mindre du er avholds og mesteparten av vennene deres er det.

Å gi en sjanse til er en fin ting, men det er også en risiko. Det er umulig for meg å si sikkert hva jeg ville gjort, men antakelig heller jeg mot "bare venner".

 

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at fortiden din ikke burde spille noen rolle. Fortiden din gjøre det kanskje verre for henne det hun har gjort, da hun ikke vet hva du kan risikere å gjøre nå som du har fått vite at hun var utro, men på tidspunktet hvor hun var utro, visste hun jo ikke dette.

 

Vanskelig situasjon du er i, men du kan jo kanskje prøve deg frem litt (selvfølgelig fortelle henne dette på forhånd) og se hvordan det går. Kanskje du føler litt avsky når det er tid for lakentrim, eller tungegym.

Eller kanskje du ikke tenker noe på det, og føler at alt er vel.

5881244[/snapback]

 

Vel i løpet av livet sitt har hun vært full to ganger.. så tror ikke det er et stort problem, kansje hun blir full sammen med meg, men det bryr jeg meg ikke noe om. vanligvis ville jeg droppet henne, helt klart.... men med tanke på at hun var forvirret av meg, fordi jeg ikke hadde fortalt hele sannheten... og ja er utrolig forelsket i henne.. men merker jeg blir sint når jeg tenker på dette....

Lenke til kommentar
Once a cheater - always a cheater, mener hvertfall jeg. :)

5881267[/snapback]

 

 

Synes ikke det er helt rett..... jeg var utrolig nærme å ta selvmord... og synes vel egentlig at alle burde få en sjanse til... men har utrolig vanskligheter får å bestemme meg..

Lenke til kommentar

bare du som kan bestemme hva du vil, vist du virkelig liker dama så bare start på nytt med hu. selvmord må du ikkje finne på, ting blir alltids bedre igjen. alle er deppa avogtil men selvmord er ikkje løsningen på det.

 

en ting jeg kan love deg er at det blir vanskelig og stole på den dama igjen.

 

good luck :)

Lenke til kommentar
Once a cheater - always a cheater, mener hvertfall jeg. :)

5881267[/snapback]

 

 

Synes ikke det er helt rett..... jeg var utrolig nærme å ta selvmord... og synes vel egentlig at alle burde få en sjanse til... men har utrolig vanskligheter får å bestemme meg..

5881302[/snapback]

 

Synes du ikke skal forsette så veldig på denne tråden og heller følge rådene, ikke stemm i mot dem hele tiden. Snakk med henne, gjør det du ønsker og føler. Vi kan verken gjøre avgjørelsen eller komme med råd vis du ikke vil i det minste ta i mot dem.

 

Så mitt råd: Snakk med henne, ikke oss på ett forum. Snakk da heller med en annen venn som du kan stole mer på. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare komme med noen råd, vist det er muligheter for det :) En ting jeg synes er meget viktig i ett forhåld er "Trust" å kunne stole på hverandre. Uten å kunne stole på hverandre så har forhåldet ett veldig dårlig utgangspunkt mener jeg. Tenk deg at du skal reise vekk en helg, og dama blir igjenn hjemme. Hvordan skal du da la være og tenke på at dama finner på noe tull der hjemme da? Nei altså, jeg ville sakt til dama at Ok, vi kan prøve på nytt igjenn, men forhåldet kommer ikke til å fungere om jeg ikke kan stole på deg. Så da får du bevise at du er til og stole på. Har vert borti noe liknende før, og ting ordna seg for oss etterhvert. Men det tok litt tid.

 

Men til syvende og sist så er det du som skal ta valget. Er ikke sikkert andre folk tenker likt som meg og mener det samme, men nå har jeg vertfall sakt litt :)

 

Lykke til.:)

Lenke til kommentar

Morn Fry :)

 

Har skummet igjennom tråden og det er en trist historie.

 

Det med din fortid synes jeg langt i fra skal ha noe og gjøre med at hun skal få være utro eller ikke. Og ingen har rett til og være utro uansett etter min mening. Hadde dama vært det mot meg har jeg nok mistet kontrollen og ikje vist verken hva jeg har gjort eller hva som egentli har skjed, har nok prøvd og fortrenge det og så har alt gått til helvete til slutt. Du må huske på en ting. Alt som mann får peist på seg av negativ grad opp igjennom årene gjør at mann fortrenger en god del av det vonde for og dempe smerten her og nå, og når for mye fyller seg opp så skadder noen seg selv ofte for og få smerten ut av kroppen fysisk og dempe lidelsen inne i tankene, hvis du skjønner hva jeg mener. Så om du greier og tilgi henne nå og fortrenge dette. Hva om en uke? Hva om det kommer fram igjen og du ser på det på en annen måte? greier du og stole på henne etter dette?

 

Var hun utro etter eller før du fortalte fortiden din? hvis det var etter da vil jeg si dette ser ut som litt lek dem døden opplegg. Hvorfor i helvete drikke seg dritings og knulle eksen for og dempe smerten på noe som har skjedd med deg før i tiden eller hvorfor gjorde hun det egentlig? og er det ikke du som burde hedres for og ha greid og komme videre etter en slik vond periode som du hadde i din fortid?

 

Uansett hva du gjør tenk godt igjennom dette. Jeg skjønner at du blir nok veldi gla i en persjon og føler deg vell når du på en måte føler at du har noe som er ditt og håper du er forelsket i henne og ikke i forelskelsen, jeg vet jo ikke hvorfor du har skadet deg selv og vært mye deppa og slik men husk en ting, pass på og ikke gjøre slik nå at hun drar deg ned mere en du alle rede har blitt. At du ikke hopper 4 skritt tilbake en de 2 skrittene frem slik du står i dag.

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

en eks av meg var utro med mange folk, ikke noe moro når man er forelska nei.

 

bli sammen med dama igjen si at alt går bra, knull/hold på med en annen dame helst venninne av hun, si det til hun, og akkurat når hun begynner å grine dumper du hu. Noe sånt syns jeg er fair, hadde vært utrolig mye mer forbanna enn det du virker som hvertfall men jaja bare mitt synspunkt

Lenke til kommentar

Kvinnfolk og tomflasker :roll:

 

Har vert borti nesten det samme selv.

Men hun unnskyldte seg masse, og etter en stund ble vi sammen igjen, og jeg sånn delvis tilga henne. Og merket det at jeg dreit mere og mere i at ho hadde vert utro.

Men etter en stund, på fest var jeg utro med ei anna, men jeg hadde ikke skyldfølelse for det i det hele tatt...

 

Så prøv å bli sammen med ho, og greier du å tilgi henne så fortsett å væra sammen me henne, men hvis det føles galt så kom deg videre...

Men lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror du kommer til å brenne deg igjen, hvis du fortsetter forholdet med henne. Kanskje det går 3, kanskje 5 år, men hun kommer til å lure deg igjen. Er man den utro typen, så ligger det latent i henne. En gang skal hun kanskje på et kurs med jobben. En helg på et hotell i en annen by. Jeg sier ikke mer....

Lenke til kommentar

Har sjølv vært utro - men sjansen for at det skjer igjen er ufattelig liten.

Så å seie "ein gang utro, alltid utro" er i dei fleste tilfeller heilt feil. Om du har vært utro ein gang, har du vanligvis lært av det.

 

Forhold som blir så seriøse at ein ikkje kan tilgi utroskap i ung alder finn eg ganske tåpelig. :)

Lenke til kommentar
Forhold som blir så seriøse at ein ikkje kan tilgi utroskap i ung alder finn eg ganske tåpelig. :)

 

Så du mener at jeg liksom skal springe rundt og knulle på alle og en vær og liksom tro at dama skal tilgi meg? eller omvent at jeg skal la henne gjøre det og sitte og godta det :hrm:

Lenke til kommentar
Forhold som blir så seriøse at ein ikkje kan tilgi utroskap i ung alder finn eg ganske tåpelig. :)

5882578[/snapback]

Altså, det her er provoserende. Når man er utro så bryter man tilliten man har på en utilgivelig måte. Når jeg klarer å holde meg unna andre jenter/kvinner forventer jeg at hun skal kunne klare å holde seg unna andre gutter/menn. Klarer hun ikke det så er det over og ut. Hun kan si hva som helst og angre så mye hun vil, men tilliten er brudt for evig og alltid. Jeg vil aldri klare å stole på henne igjen. Jeg vil alltid være urolig når hun skal et eller annet uten at jeg er med. Som Autofil sier, " En gang skal hun kanskje på et kurs med jobben. En helg på et hotell i en annen by.", og når det skjer vil jeg aldri i verden klare å sove godt om hun har vært utro.

 

Hvordan du da kan si at det å ikke kunne tilgi utroskap er tåpelig er for meg en meget stor gåte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...