Gå til innhold

problem med oppstart av asus p4s333 hovedkort


stisse

Anbefalte innlegg

Sitter og sliter med et asus p4 s3333 hovedkort har en celeron 1.8 g med 478 sokkel som jeg har satt i hovedkorte .Probleme er at maskinen starter kommer inn i biosen setter opp klokkefrekvensen på manual som er andbefalt saver og restarter så når jeg restarter så starter ikke maskinen .

Den innebygde pc doktoren sier at jeg ikke har noe cpu instalert men det har jeg ,sletter jeg biosen så får jeg startet pcn men med en gang jeg lagrer innstillingene i biosen og restarter så henger den seg .

Jeg har testet alt av forskjellige hastigheter og strømmstyrker men det er fortsatt den samme feilen har stilt på alle mulige instillinger på jumpene på hovedkorte uten noe forandring håper none kann hjelpe meg her .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-28 11:51, skrev Kjetil Lura:

Quote:


LasseAndreK skrev (2002-09-28 11:45):

Flash bios.



Jo kan hjelpe det, Men et så pass nytt hovedkort skal vel kjenne igjen en celeron 1.8ghz.

det er jo ikke nytt har vært ute i flere måneder,siden sommer?

du har kanskje kjøpt det nå,men butikken har sikkert hadde et par måneder da det ikke er særlig populart når det finnes nyere kort.

flash biosen så blir det nok bra.

Lenke til kommentar

Quote:


Danny skrev (2002-09-28 12:14):

Quote:


Den 2002-09-28 11:51, skrev Kjetil Lura:

Quote:


LasseAndreK skrev (2002-09-28 11:45):

Flash bios.



Jo kan hjelpe det, Men et så pass nytt hovedkort skal vel kjenne igjen en celeron 1.8ghz.

det er jo ikke nytt har vært ute i flere måneder,siden sommer?

du har kanskje kjøpt det nå,men butikken har sikkert hadde et par måneder da det ikke er særlig populart når det finnes nyere kort.

flash biosen så blir det nok bra.

Mener du at 3-4 månder er gammelt? Han kan førsøke med en bios oppdatering. Den siste bios'en er 1007
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 14:12, skrev Kjetil Lura:

Quote:


Danny skrev (2002-09-28 12:14):

Quote:


Den 2002-09-28 11:51, skrev Kjetil Lura:

Quote:


LasseAndreK skrev (2002-09-28 11:45):

Flash bios.



Jo kan hjelpe det, Men et så pass nytt hovedkort skal vel kjenne igjen en celeron 1.8ghz.

det er jo ikke nytt har vært ute i flere måneder,siden sommer?

du har kanskje kjøpt det nå,men butikken har sikkert hadde et par måneder da det ikke er særlig populart når det finnes nyere kort.

flash biosen så blir det nok bra.

Mener du at 3-4 månder er gammelt? Han kan førsøke med en bios oppdatering. Den siste bios'en er 1007

 

det jeg mener at når dette kortet kom ut så var ikke celeron 1.8 ute da sier det seg sjøl at den biosen ikke støtter cpu`en uansett så fikser sikkert en bios oppdatering det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...