Gå til innhold

Antall pixler for 10x13 cm fremkalling


Anbefalte innlegg

Japan Photo er nok fullstendig klar over at noen kanskje vil benytte anledningen til å utnytte dette. Det blir selvfølgelig opp til hver enkelt hva de foretrekker, kvalitet eller kvantitet! ;)

5874850[/snapback]

Japan Photo er jo ikke verdensberømt for sin enormt gode kvalitet, så om kilden ikke er 100 prosent optimal, er det nok ikke mye en taper på det i sluttresultatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant.

 

2500 bilder med en kvalitet så dårlig at ingen vil gidde å se på dem.

Synd at bildene er trykt på glatt papir, for da går det ikke an å bruke de som dasspapir engang.

 

Utrolig hvordan folk skal strekke strikken lengst mulig på gode tilbud (eller goder for den saks skyld). Det eneste man oppnår at tilbudene eller godene forsvinner for alle oss andre som har vanlig gangsyn.

Lenke til kommentar

Høres interresant ut, jeg må se om jeg kan, det blir nok verdt prisen. Men de kommer nok til å få seg en overraskelse. Hvis en vil ha flere like bilder er det vel bare å lagre flere filer med nesten samme navn, evetuelt forandre litt i innholdet hvis en gidder.

Lenke til kommentar

Hørte om en butikk (eller en ansatt i den butikken) som tenkte han skulle plage Japan Photo litt med dette tilbudet. Han hadde brent over 6000 bilder spredt på 2 CD'er og regnet ut at Japan Photo ville tape sånn ca. 2000 kroner på han/hun :!:

 

Man kan faktisk få såpass mange bilder på en CD i albumkvalitet. Man må bare ha lav nok, men ikke for lav oppløsning, og man må bare komprimere akkurat lite nok til at det ikke blir for mye.

 

Nei, det er verken meg eller noen jeg kjenner. Men kanskje det er en god idé for Japan Photo sine konkurrenter til å gjøre de et pek? Tror nok JPStoney skjelver litt i buksene nå ja :) Hver enkelt konkurrerende butikk i Norge kan brenne en CD med 5-6000 bilder på. Det er elendig kvalitet på bildene, men Japan Photo må jo lage de uansett :devil:

 

Men ærlig talt... de færreste har god nok peiling på bildekvalitet, komprimering og brenning til at dette blir et stort tap for Japan Photo. De fleste brenner rett over fra sitt f.eks 8 megapixel kamera, og får da eksempelvis 150-200 bilder på en CD, altså ca. en krone bildet som er prisen Japan Photo tilbyr nå. Tror de tjener på det i det lange løp ved å tiltrekke seg kunder og vise hvor enkelt det er å lage prints av digitalbilder. De færreste bryr seg heller ikke om bildene gjennomgår manuell kontroll og da holder de seg sikkert til første butikk de prøver (i dette tilfellet Japan Photo). I det hele tatt et greit initiativ for å få folks øyne opp for at prints/fysiske album fortsatt er en stor fordel fremfor å glo på bildene på en skjerm.

Lenke til kommentar

Wow, I saw the truck with the weekend production coming in early this morning. We had probably a glass of red wine too much, when brainstorming this action. Some orders are really huge, the boxes with close to 3000 pictures per order are too heavy for the normal card bord boxes, we have to splitt in 4 boxes with shoe box size each. Jeeez! I´m glad that we excluded the home delivery, otherwise just the porto had killed us or the customers.

 

So we see it laughing and crying the same time, exactly as Afseth says: Quite an investment right now, but hopefully some new and loyal customers for the future. We can not just sit and wait as all the other traditional photo chaines or expensive online sites and let the photobusiness go to the electro chaines or supermarkets. As in Hardware, we want to lead and not to follow, so we have to do crazy things sometimes... ;-)

 

But we could really use some cd´s with just a 100 pictures on it, any volunteers? *laugh*

 

Stephan

Japan Photo

Lenke til kommentar

Da har jeg hentet bildene i en STOOOOR eske, og kvaliteten ble faktisk overraskende bra :)

 

Det er faktisk så bra at jeg uten tvil kan anbefale å bruke mine størrelser forutsatt at du har et godt program til å forandre størrelser. Litt skarpe i kantene på enkelte bilder, men ellers helt flott.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...