Jump to content

Øyvind L

Medlemmer
  • Content Count

    143
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 :)
  1. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611397 Edit: Du trenger vel en sånn adapter for å kunne sette kortleseren i en 5,25" brønn. http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabinetter/Tilbehør/I-and-S/I-and-S-Adapter-til-525-brønn-m-USB--23452-p0000041252.aspx Edit: ....eller rettere sagt, det er vel en sånn du trenger: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabinetter/Tilbehør/Diverse/Silverstone-FP55-Bay-Converter-Sort-525-to-35--2x-25-converter-bay-49315-p0000174120.aspx
  2. Mitt råd er ihvertfall å la den tørke lenge før du eventuelt gir den opp. Min sønn sølte vann på sin Macbook Pro hvorpå den kortsluttet og døde. I løpet av de første to ukene prøvde vi gjentatte ganger å starte den uten resultat. Den var helt død. Plutselig etter nesten tre uker startet den opp som om ingenting skulle ha hendt. Den har virket helt fint siden.
  3. Noe sånt: Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats, Operation:=xlNone, _ SkipBlanks:=False, Transpose:=False Øyvind L
  4. Som democomputer sier, prøv å ta disken ut og sett den rett inn i maskinen. Jeg opplevde at en LaCie-disk plutselig døde. Tok da ut disken og satt den inn i maskinen. Disken virket fint. Tydeligvis lå problemet et eller annet sted i kabinett/kobling.
  5. Hei ! Bygget nylig en PC med følgende spesifikasjoner: Kabinett: Cooler Master Silencio Midi Tower Sort PSU: Chieftec Super 650W CFT-650-14CS HK: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 CPU: Intel Core i7 2600K Quad Prosessor RAM: Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz CD/DVD/BR: LG BH10LS30 Blu-Ray brenner/spiller SSD: OCZ 120 GB SSD 2,5" S-ATA III TRIM/GC HDD: Hitachi Deskstar 7K3000 2TB SATA3 Operativsystem: Microsoft Windows 7 Pro 64bit Den første uken etter byggingen fungerte den helt problemfritt. Fikk det første problemet i form av bluescreen da jeg skulle koble til en USB-enhet (Garmin-GPS/pulsklokke). Dette gjentok seg hver gang jeg prøvde (brukte USB-port i front av kabinett). Prøvde etterpå i en av USB-utgangene bak på hovedkortet og da fungerte det. Et par dager etterpå opplevde jeg at den plutselig restartet (uten bluescreen) uten at jeg hadde gjort noe spesielt. For et par dager siden økte frekvensen på slike restarter. Jeg har i etterkant av byggingen lest om at mange opplever slike problemer ifbm SSD'er basert på Sandforce. OCZ har gitt ut ny firmware (v. 2.15) som visstnok skulle løse slike problemer. Prøvde å oppgradere firmware i går, men SSD'en hadde allerede siste versjon. Etter dette ble den helt umulig, og kun mulig å starte i safe mode. (Slo seg av mitt i oppstarten av Windows). Prøvde deretter å reinstallere Windows (på SSD). Installasjonen ble avbrutt av tilfeldige restarter (prøvde flere ganger). Prøvde deretter å koble fra SSD og installere Windows på HDD, men det samme skjedde. Har en mistanke om minneproblemer, men er veldig usikker. Noen tips ?
  6. For noen har det kanskje en praktisk betydning. Poenget var bare at det var direkte feil det som var skrevet
  7. K modellene av 2500/2600 har Intel HD3000 graphics. Ikke K modellene av 2500/2600 har Intel HD2000 graphics
  8. Bruker: Øyvind L Objektiv: Sigma 105mm Macro f2,8 Deltakernivå: Pingle Utstyr: Nikon D7000
  9. To makrobilder av fluer. Den første flua er veldig liten i virkeligheten (ca 3mm ?). Ukjent "rase". Den andre er vel en vanlig "husflue". Bildene er beskjært.
  10. Mine første bilder i juni-tråden: Vannløper (?), Nikon D7000, Sigma 105mm macro, blitz, f13, 1/250s, iso200: Fjær i fjæra, Nikon D7000, Sigma 105mm macro, blitz, f16, 1/250s, iso400:
  11. Fant et par bilder til fra fototuren i går som jeg ble fornøyd med.
  12. Et makrobilde fra meg. Begynt å få fotointeressen tilbake etter en lengre down-periode.
  13. Jeg formulerte meg kanskje litt feil i innlegget mitt, men det var verkstedet som skyldte på støtskade og ikke ønsket å reparere dette ift garanti, butikken formidlet bare informasjonen og er uskyldig i dette tilfellet. Hva verkstedet tjener eller taper på en reklamasjonssak vet imidlertid ikke jeg.
  14. Mulig det, men jeg tror ikke det alltid fungerer slik i praksis. Selv om du som forbruker har rettigheter, så vil nok mange butikker prøve seg allikevel. De vet nok at mange forbrukere ikke har nok kunnskap om sine rettigheter eller orker å kjøre saken helt ut. Det viste jo min sak. Når jeg begynte å kreve beviser, så ga de seg. En annen person hadde kanskje akseptert forklaringen om støtskade.
×
×
  • Create New...