Gå til innhold

Antall pixler for 10x13 cm fremkalling


Anbefalte innlegg

Hvor mange piksler er et minimum for å få god kvalitet på 10x13-bilder?

 

Har forsøkt 30x25 med et bilde på bare 1600x1200, og det fungerte faktisk helt smertefritt (var riktignok mange fine overganger som gjør det noe enklere).

 

Hvor langt ned kan en gå for et 10x13-bilde?

 

Stiller selvsagt spørsmålet fordi Japan Photo tilbyr fast pris på fremkalling av så mange bilder som du klarer å trykke inn på en CD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konverterte litt i overkant av 700 bilder nå på 1200x900, og det tok 186 megabyte med jpeg verdi 7 (bildestørrelse fra 150-600 KB, med en hovedvekt rundt 250-300). Bildekvaliteten ser ganske så bra ut på skjermen, så jeg tror jeg skal sende inn så mange bilder som mulig bare på pur f.

Lenke til kommentar

Da er det jo bare å legge inn samme bildet flere ganger med forskjellig navn.

Tenk så digg det hadde vært om man kunne brukt andre filsystemer enn FAT på cd'ene.. Så kunne man bare laget mange hauger med symlinks, og fått så mange kopier man ønsket av hvert bilde.. :)

Lenke til kommentar

Hei DesertGlow,

 

2500 bilder på din CD?

 

Jeeez, are you burning thumbnails?

 

Please double and tripple check the quality (maybe one printout on home printer?), we really want to deliver pictures where you and us can be proud of...it scares me a bit....

 

Stephan

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor mange det blir, var et estimat ut i fra det jeg hadde så langt. Har funnet en del bilder nå med mye detaljer, og det tar fort en del mer plass. Skal si i fra hvor mye jeg får til slutt :)

 

Edit: La ved et eksempel på et bilde. Med en full CD med 300 KB-bilder får en 2000 bilder - snittet mitt er 270 KB for øyeblikket.

post-3958-1144266328_thumb.jpg

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar

Hehehe, dette høyrest interessant ut :!:

 

Du må gje ein lyd når Japan Photo har kommentert denne CDen din, kan bli interessant. Søstera mi har drøssevis med bilder, det kan nok bli aktuelt å finne ein Japan Photo-butikk ja.

 

Fant denne tilbodsavisa på Japan Photo sine nettsider, men det sto ingenting om kor lenge dette varte, nokon som veit?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Konverterte litt i overkant av 700 bilder nå på 1200x900, og det tok 186 megabyte med jpeg verdi 7 (bildestørrelse fra 150-600 KB, med en hovedvekt rundt 250-300). Bildekvaliteten ser ganske så bra ut på skjermen, så jeg tror jeg skal sende inn så mange bilder som mulig bare på pur f.

5873555[/snapback]

300K for et print på 10x13?? tvilsomt at du blir fornøyd men.. hva skjermen din viser er ikke det samme som et papirprint, bare så det er sagt

Lenke til kommentar
300K for et print på 10x13?? tvilsomt at du blir fornøyd men.. hva skjermen din viser er ikke det samme som et papirprint, bare så det er sagt

5874577[/snapback]

Klar over at det er forskjeller på print og skjerm, men har som sagt vært meget fornøyd med 30x25 med 1600x1200, og selv om det nok var et litt spesielt bilde, håper jeg at dette kan gå bra. Om ikke annet får jeg utnyttet et tilbud til det ytterste, og for 199 kroner er det verdt eksperimentet :thumbup:

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar

The action is going as printed in our flyer, from 01.04.06 until 30.04.06.

 

But seeing this threat, we should maybe finnish the action b e f o r e DesertGlow hands in his CD? Probably the fine to forbrukeradet and lawyers is cheaper than this action?

 

Is there any brukermoderator arround, who could close and hide this threat? ;-)

 

Have a good night burning

 

Stephan

Lenke til kommentar
The action is going as printed in our flyer, from 01.04.06 until 30.04.06.

 

But seeing this threat, we should maybe finnish the action b e f o r e DesertGlow hands in his CD? Probably the fine to forbrukeradet and lawyers is cheaper than this action?

 

Is there any brukermoderator arround, who could close and hide this threat? ;-)

 

Have a good night burning

 

Stephan

5874662[/snapback]

Du skal ikkje få snike deg unna nei. :p Er det seriøst ingen i Japan Photo som tenkte på dette før dei lanserte tilbodet?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...