Gå til innhold

Spill PC skal kjøpes inn, ser dette bra ut?


Anbefalte innlegg

APLUS Case Qubic, Sort Midi tower

NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939, SATA,GbLAN, ATX,Raid, Firewire, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Sapphire Radeon X1900XTX 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail

 

Har 1gb ram fra før samt. harddisker.

 

Noen som har noen forslag om evt. ting jeg burde byttet ut? Har lagt mest penger i skjermkortet ettersom det er den viktigste delen imo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville gått for 2 stk 1gb brikker. Å få 4 brikker til å fungere er ikkje alltid like lett, og du vil få dårligere ytelse enn med to store brikker om du klarer å kjøre de sammen i det hele tatt.

 

På den annen side kan du være heldig og få det til å fungere uten problemer.

Lenke til kommentar
Eg ville gått for 2 stk 1gb brikker. Å få 4 brikker til å fungere er ikkje alltid like lett, og du vil få dårligere ytelse enn med to store brikker om du klarer å kjøre de sammen i det hele tatt.

 

På den annen side kan du være heldig og få det til å fungere uten problemer.

5868556[/snapback]

det vil være noe ytelse å hente på å kjøre to brikker framfor 4. dessverre er det ofte problemer med fire brikker. det kan bli vanskelig å få kjørt de på 400mhz, da de fleste hovedkort kjører fsb automatisk til 333, og dessverre så klarer ikke alle å menuelt klokkes opp igjen. dessuten har du problemet med 1T vs 2T timing. 4 brikker krever 2T, noe som gir litt tap i ytelse.

 

mitt tips er, gå for et sett med 2*1gb brikker, det er så billig om dagen uansett.

 

ellers så er kanskje en hiper type R 580w et noe bedre valg enn en northq, folk har veldig varierende reultater med northq. har selv 2 hipere og er kjempefornøyd. har hatt to northq 400 wattere også, og de bråka desverre mer enn oppgitt. de hadde en plagsom støy som ikke helt låt som vanlig viftesus, men mer mekanisk. har samme problemet på northqen til en kamerat også.

Lenke til kommentar

en kraftigere strømforsyning ville jeg utentvil ha valgt. North Q er ikke akkurat kjent for å være det Beste merke inn psu er.. en Hiper eller en Mist ville gjort susen..

 

Når det gjelder skjermkortet så er det helt sinsykt rått kort! :dribble: Men blir ikke kanskje det litt "overkill" i forhold til en amd 3700+??

Hvis du vil få ned prisen litt ville jeg bytta ut skjermkortet til eks et 7900gt!

 

og når det gjelder kabinette så er det sikkert et helt greit kabinett;) men finnes noen som ser litt bedre ut for å si det sånn:p

Lenke til kommentar

Jeg har Hiper TypeR Modular 580W og kanke si meg noe annet enn kjempefornøyd med det.

 

Selv kjører jeg også Corsair XMS Pro brikker. Og jeg ville ha oppgradert TwinMos til Corsair XMS (Minst!) Pro og Expert er litt overkill. Men hadde TwinMos før og merket stor ytelsesforskjell i brikkene.

Lenke til kommentar

APLUS Case Qubic, Sort Midi tower

Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

ABIT KN8-Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Raid, Sound, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Gainward GeForce 7800GT 512MB,1,4ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7800GT-512-GS-GLH-DD"

 

ser dette greit ut?

Endret av wilzoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...