Vice Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jepp. Det er jo faktisk sånn at det koster penger å ha folk i arbeid til å lage disse tilleggsgreiene. De driver ikke en veldedighetsorganisasjon. Blir for dumt å syte over at de skal ha 15 kroner for en "teit hestearmor" når det er totalt frivillig å kjøpe. 5870820[/snapback] Ja, hadde det ikke vært mye bedre om man feks. ikke startet med noe klær eller utstyr i spillet og måtte kjøpe alt med ekte penger istedet? Hva er vel 15kr der, 15kr her, og 15kr der.... Da hadde de jo tjent enda mer penger! De er jo tross alt ingen veldedighetsorganisasjon?
Megamann Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 (endret) Ja, hadde det ikke vært mye bedre om man feks. ikke startet med noe klær eller utstyr i spillet og måtte kjøpe alt med ekte penger istedet? Hva er vel 15kr der, 15kr her, og 15kr der....Da hadde de jo tjent enda mer penger! De er jo tross alt ingen veldedighetsorganisasjon? 5870839[/snapback] Nå snakker jeg om ekstra mods og ikke innholdet i spillet originalt. Går ikke an å sammenligne å ta 15 kroner for en liten ekstra mod, og det å velge en salgsstrategi som du gir eksempel på her. Det finnes ikke ett eneste fornuftig argument for at Bethesda skulle gi bort tilleggspakker o.l. til spillet sitt, bortsett fra å gjøre spillerne glade. Endret 5. april 2006 av Megamann
Roug Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 trur nok det er en del folk som kjøper den modden, vist du ikke vil ha det så er det vel bare og la være, ikke syte over at det koster penger.. hadde vært genialt og sluppet ut spill i kapittler, vist du liker nr 1 så kan du kjøpe 2 og 3, vist du ikke liker det kan du bare ha del 1 som da koster feks 80 kr istede for hele spillet til 499 da hadde jeg spart en del penger på spill
Ironmann Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Sånn nu idag så jeg første tegn til en torrent med official mod horse armor;) 15 kr spart:D
Artistic.Hipster Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Var faktisk en fyr som postet modden på det offisielle forumet Ser at denne popper opp på flere av de store torrent siden også nå...
arnegn Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg blir skikkelig irritert når folka på butikken tvinger meg til å betale 10,- for en liten sjokolade. Hadde det vært noe større, som f.eks. en pizza, så hadde jeg skjønt det - men en så liten filleting som en sjokolade?
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg blir skikkelig irritert når folka på butikken tvinger meg til å betale 10,- for en liten sjokolade. Hadde det vært noe større, som f.eks. en pizza, så hadde jeg skjønt det - men en så liten filleting som en sjokolade? 5873166[/snapback] det der var bare teit. noe mer gidder jeg ikke å bruke tida mi på å si.
arnegn Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 det der var bare teit. noe mer gidder jeg ikke å bruke tida mi på å si. 5873192[/snapback] Enig, håper de skjerper seg.
Artistic.Hipster Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Forstår poenget ditt arnegn, men dette her blir litt mer som om du går å kjøper deg en lion sjokolade til 10kr å så må du betale 2kr ekstra for å få fyllet inni
arnegn Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Forstår poenget ditt arnegn, men dette her blir litt mer som om du går å kjøper deg en lion sjokolade til 10kr å så må du betale 2kr ekstra for å få fyllet inni 5873268[/snapback] Joda, enig at jeg overdrev litt. Men synes uansett ikke det blir helt som du sier, for det er ikke akkurat som om det sto på pakken at hestearmor følger med? Er mer en bonus for spesielt interesserte. Uansett, det jeg reagerte på er at folk klager over at utviklere tar seg betalt (ikke urimelig mye heller) for noe som faktisk har kostet dem tid og penger. Klarer ikke helt se for meg hvordan verdensøkonomien skulle fungert hvis man ikke kunne ta seg betalt for noe som "bare er en liten filleting"
Dr.Peedee Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Det hittil verste jeg har kommet over er unnskyldningen de bruker for å legitimere at de tar seg betalt: "360-eiere må også få tilgang til slike mods, og her er det MS som står for formidlingen og diktere prisen. Det ville være _urettferdig_ ovenfor 360 eiere å gi det samme gratis til pceierne" Er prisen altså bare diktert av MS for å gjøre PCversjonen mindre attraktiv? 5870552[/snapback] Takk Microsoft, for at møkka-opplegget deres til 360 skal ødelegge for oss PC gamere også. 5870710[/snapback] Det er vel ikke Microsoft som har bestemt at Bethesda skal ta betalt for det de lager? Live tjenesten som Microsoft har laget til 360 er genial, men det er vel den enkelte utvikler/utgiver som bestemmer om de skal ha penger for ting eller ei. Dog, betale for DETTE,,,, synes det er drøyt. Hadde det vært en større pakke så. Dr Peedee
Dr.Peedee Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg blir skikkelig irritert når folka på butikken tvinger meg til å betale 10,- for en liten sjokolade. Hadde det vært noe større, som f.eks. en pizza, så hadde jeg skjønt det - men en så liten filleting som en sjokolade? 5873166[/snapback] He he. Skjønner hvor du vil hen. Men se det litt i perspektiv... I PC spillverdenen har det nå alltid vært slik at spill kommer ut - det er noen feil i de alltid - og det kommer patcher som retter feilene. Dette har vi aldri betalt for. Men i de patchene som retter feil så er det svært, svært mange utviklere som også legger med små oppgraderinger, både i gameplay, grafikk, skins osv... F.eks. flysim serien IL2 - haugevis med oppgraderinger i patchene i tillegg til feilretting. Og da snakker jeg oppgraderinger langt større enn den rustningen til hesten. Så det folk, i hvert fall jeg, reagerer på er å bryte den tradisjonen (om du vil) med å gi små ting gratis med i patcher. Det er ting som ikke funker som det skal i Oblivion og patcher kommer nok. I stedet for å få den armouren i tillegg til feilrettingen slik det har vært til nå, så får vi ingen bug fix ennå, men betaltjeneste for det som har vært gratis bonus tidligere. Det blir feil for meg i hvert fall. Snakker vi større tilleggsting, nye maps eller hva, så er det en annen greie. De som har giddi lese mine poster tidligere veit at jeg fordømmer piratkopieringen bort, ned, vekk osv... Og det gjør jeg fortsatt. Og det er synd at de som betaler for denne rustningen til Fola Fola Blakken sponser gratistjenestene til de som piratkopierer for lusne 15 spenn. Likevel, jeg håper Bethesda forandrer mening, lar dette bli gratis, og lar videre små tillegg komme i patchene med bugfix - BÅDE for PC og 360. Dr Peedee Endret 5. april 2006 av Dr.Peedee
Wlffrsether Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Problemet er ikke at de tar betalt for plugins. Det er dat sannelig helt greit at de tar betalt for produktene sine. Det som derimot er et større problem er hvor mye man får for pengene. I dette tilfellet får man tilgangen til kun en enkelt rustning til hesten din. Dette koster da 1,99$. "15,- er da sannelig ikke så mye" tenker nok en del, og isolert sett er jeg enige med de. Men om man nå skal se på fremtidige plugins, som etter all sannsynlighet vil inneholde masse quests, dungeons og liknende, vil da kostnaden på disse stå i stil med hva tidligere plugins har kostet? Om man sammenligner med Oblivion, med en pris på 500,-, så er dette etter min mening en horribel avgjørelse. Å i det hele tatt tenke tanken på å ta seg så mye betalt (relativt sett) for en plugin som legger til så lite content, vitner om lite omgang i hodet på de som har tatt avgjørelsen. Hvordan begrunner de prisen? Tiden det tar å utvikle en plugin, mengden content den legger til, båndbredden som brukes til nedlasting av den eller kanskje bare størelsen på den (byte)? Hvem vet. De skyter seg selv i foten for øyeblikket. La oss si at det kommer 5 plugins på en måned, med den samme mengden innhold som de 3 annonserte har. 5 plugins á 1,99$ = 9,99$, eller 70,-. 70 kr måneden er jo ikke så mye egentlig tenker man nok, men hva er det de tar seg betalt for? I f.eks en mmorpg så betaler man for både patcher, båndbredde og servere, og allikevel er det meget få som tar noe særlig mye mer enn 100,- pr måned, selv om arbeidsmengden er atskillig større. Et annet aspekt er oppstyret denne avgjørelsen har skapt, som kommer til å koste dem mye mer enn det de vil tjene på det. Hadde de lagt ut større plugins med mer content til samme prisen eller kanskje et par $ ekstra, så hadde nok enda flere kjøpt, og alle hadde vært fornøyde. Nå mister de mange potensielle kunder. Og for de som ikke tror dette har noen innvirkning på forholdet mellom spillere og Bethesda i det lengre løp, så vil jeg si at det ikke er mye som skal til for å bli kvitt kunder. I løpet av mine 4 måneder som ansatt i bank så langt, så har jeg opplevd hvor lite som skal til. Det har vært kunder som har byttet bank, ganske enkelt fordi den forrige banken har tatt seg betalt for absolutt alt, fra plastholdere til visakort og til en ekstra kvittering eller kontoutskrift. Det er selvsagt ikke snakk om mange kronene, og mange tenker ikke engang over dette som noe å bry seg om. Men de som derimot gjør det, de bruker ikke lang tid på å finne en bank som ser på dette som regelrett kundeservice uten ekstrakostnader. Og oisann, nå har sannelig denne kunden fortalt om den nye banken sin til sine kjente, som igjen synes dette er kjempefint og selv velger å bytte til denne banken, og vips så er kjedereaksjonen i gang. Det er ikke mye som skal til for å glede folk. Det tar derimot enormt mye mer for å bygge opp et dårlig inntrykk. De hadde etter min mening vært MYE bedre tjent med å lagt ut denne plugin'en til gratis nedlasting, eller ganske enkelt lagt det ved spillet når det ble lansert og tatt 1,99$ mer for det da. Pr. dags dato virker det som de prøver å melke produktet sitt for det det er verdt. Kortenkt. For min egen del kommer jeg ikke til å skaffe denne spesifike addonen, hverken originalt eller piratkopiert, såfremt de ikke velger å gi den ut gratis. Jeg kommer derimot utvilsomt til å betale for senere, større oppgraderinger som jeg mener er verdt det. Jeg lar meg ikke melke.
SWAT dude... Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 noen som faktisk har lastet den ned da? gjerne kom med noen bilder
SteveVice Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Jeg har heller ikke skjønt meg på denne sutringen, hvis dere syns denne hestearmoren er så teit, hvorfor klager dere? Dere må ikke laste den ned, og for dere som har lyst på den men nekter å punge ut med kolosale 15 kr, tenk hva 15 kr er her i Norge, det er knapt en halvliter med cola. Jeg kommer til å kjøpe denne hesterustningen så snart den kommer til Europa, og jeg driter i om alt som kommer ut til Oblivion koster penger, for meg er rett og slett 15 kr ikke så mye, men men, det er visst noen som ikke greier å skille seg med 15 kr uten å måtte begynne å dirre med leppa.
Vice Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Synes forsåvidt det er greit at 360 eiere må betale for dette, da 360 opplegget er et pengesluk uten like som kun er basert på å tyne brukerne mest mulig, og det er sikkert de fleste 360eiere klar over uansett når de kjøper/signer opp. Det jeg ikke liker, er som tidligere nevnt, at dette nå også forsøkes dyttet over på PC'delen. Her har det alltid , i motsetning til konsollmarkedet, vært en nogenlunde grei balansegang mellom pris og kvalitet og dette er første skritt til at denne balansen er i ferd med å ødelegges.
WinchesterAmd64 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg har heller ikke skjønt meg på denne sutringen, hvis dere syns denne hestearmoren er så teit, hvorfor klager dere? Dere må ikke laste den ned, og for dere som har lyst på den men nekter å punge ut med kolosale 15 kr, tenk hva 15 kr er her i Norge, det er knapt en halvliter med cola. Jeg kommer til å kjøpe denne hesterustningen så snart den kommer til Europa, og jeg driter i om alt som kommer ut til Oblivion koster penger, for meg er rett og slett 15 kr ikke så mye, men men, det er visst noen som ikke greier å skille seg med 15 kr uten å måtte begynne å dirre med leppa. 5875475[/snapback] Heilt einig med deg der på den sutringa. Eg kjøpte da i natt og lasta da ned på modemet mitt, modem er derimot noko å sutre over. Men 13 kr er jo ingenting.
Wlffrsether Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Man sutrer ikke pga. de 15 kronene, da de isolert sett er lommerusk. Det er markedsstrategien Bethesda har valgt man stiller seg ufårståelige til. For å forklare: De valgte å IKKE ta med hesterustninger ved lansering, selv om det tidligere i utviklingen allerede var med. Dette ser man på forskjellige screenhots som har blitt publisert. De valgte derimot å vente med å lansere dette for å i stedet for ta ekstra betalt for produktet. Er de i sin fulle rett til å gjøre dette? Ja, så absolutt. Er dette et uheldig valg med tanke på konsekvensene det får? Ja, så absolutt. De baserer seg på nettopp de som tenker at "15 kr er da ingenting det", og melker oss for det vi er verdt. Et prakteksempel på uheldig kapitalisme. Man skyter gullgåsa for å få tak i gulleggene. Kortenkt.
Fenixen Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Støtter wlffrsether, er ikke prisen men metoden som er problemet.
Dr.Peedee Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Jeg har heller ikke skjønt meg på denne sutringen, hvis dere syns denne hestearmoren er så teit, hvorfor klager dere? Dere må ikke laste den ned, og for dere som har lyst på den men nekter å punge ut med kolosale 15 kr, tenk hva 15 kr er her i Norge, det er knapt en halvliter med cola. Jeg kommer til å kjøpe denne hesterustningen så snart den kommer til Europa, og jeg driter i om alt som kommer ut til Oblivion koster penger, for meg er rett og slett 15 kr ikke så mye, men men, det er visst noen som ikke greier å skille seg med 15 kr uten å måtte begynne å dirre med leppa. 5875475[/snapback] 15 kroner ingenting. Men det er hva kanskje dette er starten på jeg reagerer på. Som jeg skrev i innlegget mitt over så er slike småting, endringer, små tillegg, ofte noe som følger med patcher som litt bonus i tillegg til bugfixing - slik har det vært på PC til nå. Og det har aldri kostet noe. Dr Peedee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå