Gå til innhold

Gamer PC 25K+ siste sjekk før bestilling


Anbefalte innlegg

Hei, har en smårik liten bror som skal ha gamer pc hva synes dere om dette oppsettet

 

hovedkort: A8N32-SLI Deluxe 1795,-

 

skjermkort: Club3D Geforce 7900 GTX 512MB PCIe x 2stk 8990,-

 

cpu: AMD Athlon 64 FX-60 2,6 GHz BOXED 8950,-

Socket 939 2MB cache

 

cpu vifte: Scythe "Ninja" SCNJ-1000 +

Papst vifte 120x120x25mm (16,5db)

 

ram: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition 1950,-

PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

 

harddisk: Western Digital Raptor 74GB S-ATA 1395,-

 

kabinett: Cooler Master Stacker Fulltower Kabinett 1295,-

 

strømforsyning: OCZ ModStream strømforsyning 520W 995,-

 

er det noe som burde forandres her ? cpu kjøler som er bedre feks ?

 

EDIT: kan jo føye til at pc helst ikke skal bli dyrere en de 25-26 K den er nå

 

på forhånd takk cyn

Endret av cynosure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde byttet ut CPU, Kabinett og strømforsyning i disse:

 

AMD Athlon 64 X2 4400+

MIST 600W

Lian Li - PC-V1000APLUS

 

Jeg foretrekker kabinetter som ser litt bra ut. Og siden LianLi kabinetter er kjent for å være bra på både design utenpå og inni så vil jeg helst gå for den typen kabinett. Når det gjelder CPU så er det ikke så ofte du har bruk for det aller siste og dyreste.. Du kan lett spare 5K på å ikke velge "Gamer" cpu. Og siden det i praksis ikke er forskjell på 100fps og 110fps så vet jeg hva jeg hadde valgt. Strømforsyningen jeg allerede har er en MIST 500W, den er jeg veldig fornøyd med. Nå har de kommet med en ny utgave hvor du kan sette på ledninger etter behov. Det er greit hvis du skal ha det ryddig i kabinettet.. og det å ha det ryddig er viktig om du skal ha god luftgjennomstrømning.

 

I tillegg til alt dette så kan det være at han ønsker å kunne spille spill uten å høre duringen av 2 monster kjølere på skjermkort og 1 monster kjøler på cpu. så det hadde kanskje ikke vært dumt å tenke på å kjøpe med vannkjøling. Der har jeg allerede god erfaring med Zalman sin Reserator 1.. Den er kanskje ikke helt optimal om du skal ha med deg pcen ofte på LAN party. Men den er genial hvis du ønsker å høre noe annet enn during fra vifter.

 

Nå føler jeg at jeg har fått med meg det meste. Kan legge ved en link til det som er et foreløpig forslag til min egen pc.. her kommer det garantert til å bli forrandret innen jeg kjøper den i slutten av august. Tipper jeg skal ha hovedkort med AM2 socket, bedre CPU, DDR2-800 minne, og bedre skjermkort. Men det meste andre blir rimelig likt. Handlevogn

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Problemet er bare at dersom han skal ha utbytte av to 7900 GTX i SLI så trenger han en FX-60, ellers vil ytelsen bli handicappa av prosessoren. Dette er blitt påvist i flere tester.

5862429[/snapback]

Han kan vel bare klokke en 4400x2 lett ellers er 4800x2 nesten helt samme CPU men med låst multi oppover...

Så det å spare 3.600kr på å velge en 4800x2 er vel å annbefale!?!?

Denne skal bare yte minmalt mindre enn Fx-60 og kan lett klokkes over 3Ghz.

Som sagt i en tråd før på forumet...''Hvem gidder å betale nesten 4K for å få 3-5 fps mer i spill?''

Lenke til kommentar
Jeg hadde byttet ut CPU, Kabinett og strømforsyning i disse:

 

AMD Athlon 64 X2 4400+

MIST 600W

Lian Li - PC-V1000APLUS

 

Jeg foretrekker kabinetter som ser litt bra ut. Og siden LianLi kabinetter er kjent for å være bra på både design utenpå og inni så vil jeg helst gå for den typen kabinett. Når det gjelder CPU så er det ikke så ofte du har bruk for det aller siste og dyreste.. Du kan lett spare 5K på å ikke velge "Gamer" cpu. Og siden det i praksis ikke er forskjell på 100fps og 110fps så vet jeg hva jeg hadde valgt. Strømforsyningen jeg allerede har er en MIST 500W, den er jeg veldig fornøyd med. Nå har de kommet med en ny utgave hvor du kan sette på ledninger etter behov. Det er greit hvis du skal ha det ryddig i kabinettet.. og det å ha det ryddig er viktig om du skal ha god luftgjennomstrømning.

 

I tillegg til alt dette så kan det være at han ønsker å kunne spille spill uten å høre duringen av 2 monster kjølere på skjermkort og 1 monster kjøler på cpu. så det hadde kanskje ikke vært dumt å tenke på å kjøpe med vannkjøling. Der har jeg allerede god erfaring med Zalman sin Reserator 1.. Den er kanskje ikke helt optimal om du skal ha med deg pcen ofte på LAN party. Men den er genial hvis du ønsker å høre noe annet enn during fra vifter.

 

Nå føler jeg at jeg har fått med meg det meste. Kan legge ved en link til det som er et foreløpig forslag til min egen pc.. her kommer det garantert til å bli forrandret innen jeg kjøper den i slutten av august. Tipper jeg skal ha hovedkort med AM2 socket, bedre CPU, DDR2-800 minne, og bedre skjermkort. Men det meste andre blir rimelig likt. Handlevogn

5862072[/snapback]

 

 

Er ikke anbefalt å bruke det kabinettet der med A8N32-SLI eller A8N-SLI Premium.

Hk blir montert opp ned i det,og da fungerer heatpipen på hk heller dårlig.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp X2 prosessor om du skal ha pcen til Spill,

 

mitt råd er, kjøp enten 165 cuen (ja den er dual, men en syk overklokker)

 

eller kjøp 3700+, og klokk den, greier du å klokke den 400mhz, så vil den tilsvare en FX-55, klokker du den 600mhz mer, så vil den tilsvare en FX-57, (som er raskere enn FX-60) når det gjelder spill.

dessuten er 3700+ bygd på samme arkitektur som FX serien

Lenke til kommentar

Ta en kikk prisguiden før du kjøper noe, det kan være en del kroner å spare på den måten.

 

Og de kronene kunne du lagt i å bytte ut de to Club 3D-kortene med to XFX-kort :yes:

 

 

Har laget et forslag HER

 

Mitt tips er å kjøpe hovedkort, prosessor (+kjøler) og harddisk hos PSData.

Det koster 9050

 

Kjøp resten (RAM, kabinett, strømforsyning og skjermkort) hos Netshop.

Det vil koste 14 820kr.

 

 

Tilsammen 23 870kr + frakt, fordelt på TO nettbutikker med godt rykte.

ELLER, som du ser i handlevognen, 24 010kr fra Netshop. (+frakt)

Å kjøpe fra det stedet som er billigst vill ikke lønne seg pga. fraktkostnader; bestill fra max 2 butikker!

 

Menb han har fortsatt ca 2000 kroner igjen før han når grensen du satte. De pengene kan han bruke på en DVD-brenner, en lagringsharddisk og\eller et ordntlig lydkort

F. eks. NEC ND-3550, Hitachi 250GB og Creative X-Fi Extreme Music. (blir ca 2000kr)

 

Bare et forslag :p

Lenke til kommentar

fx 60 kan en øke multiplieren, høres kjekt ut, slipper en å røre annet enn volten. 9000kr

ellers finnes det dem så betaler 1000kr for en amd 3000 og kjører den på 3ghz men det er vel sjeldent har 3200 som går til 3800 2ghx til 2.4ghz 1.5volt på 2.5 er ikke 1.55 nok.

 

disse gtx har jo fancy heatpipe kjølere, ikke noe småtteri, er de bråkete?

 

 

konsterhus koster mer enn et fx 60

 

 

en systemdisk og en backup harddisk

 

så vifte til scythe

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Greit oppsett det der. Hvis han gidder å klokke, kan han, som de sier, spare noen lapper, men CPU bør absolutt være god hvis du skal ha sånne skjermkort.

 

Ellers Ville jeg nok heller hatt en slik en:

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Som er 20 watt mindre, men glimrende på støy.

 

Ett skikkelig Lian li kab. kan du jo godt ha på en slik flott PC, kanskje spart inn noen kroner på PSU og CPU?

 

Tviler på at det er mulig å bli missfornlyd med denne. Støynivået på skjermkortene er vel heller ikke så ille. Det er en god kjøler, og 90nm. GPU som lager lite varme.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp X2 prosessor om du skal ha pcen til Spill,

 

mitt råd er, kjøp enten 165 cuen (ja den er dual, men en syk overklokker)

 

eller kjøp 3700+, og klokk den, greier du å klokke den 400mhz, så vil den tilsvare en FX-55, klokker du den 600mhz mer, så vil den tilsvare en FX-57, (som er raskere enn FX-60) når det gjelder spill.

dessuten er 3700+ bygd på samme arkitektur som FX serien

5862511[/snapback]

FX, X2 og Opteron er jo i realiteten samme kjerna (Toledo, Manchester i de billigste X2, og Opteron kjerna heter Denmark).

 

Det er riktig at 3700+ og har sammme kjerne som FX, men det er SD. Skjønner ikke hvorfor folk anbefaler SD nå om dagen, man taper ingen ytelse ved å gå for en DC, tvert i mot så tjener man noe, og tjener forferdelig mye ved applikasjoner som er skrevet for DC.

 

Kjøp en X2 4400+, eller X2 3800+ og DFI hk, og klokk cpu om det blir behov for det! Legg pengene du sparer i harddisker elns, blir aldri nok av dem.

 

Og kanske bytt psu til Enermax Liberty 620W eller Mist 600W!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Er ikke anbefalt å bruke det kabinettet der med A8N32-SLI eller A8N-SLI Premium.

Hk blir montert opp ned i det,og da fungerer heatpipen på hk heller dårlig.

5862509[/snapback]

 

Takk for tipset.. men "PC-V1000 plus" har en vifte som blåser luft rett på cpu.. og siden den kjøleren til chipsett ligger rett ved cpu så burde den gi nok luftgjennomstrømning til at det ikke blir noe problem.. :hmm: eller har du en konkret test som viser noe annet ?

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker kabinetter som ser litt bra ut. Og siden LianLi kabinetter er kjent for å være bra på både design utenpå og inni så vil jeg helst gå for den typen kabinett.

5862072[/snapback]

Du har tydeligvis ikke bygget med CM Stacker? Lian Li kan se penere ut for noen, jeg personlig liker Stackers utseende. Jeg tror imidlertid få om ingen kabinetter kan hamle opp med Stacker når det kommer til plass inni, noe som gjør det til en fryd å bygge i.

Lenke til kommentar

Er ikke anbefalt å bruke det kabinettet der med A8N32-SLI eller A8N-SLI Premium.

Hk blir montert opp ned i det,og da fungerer heatpipen på hk heller dårlig.

5862509[/snapback]

 

Takk for tipset.. men "PC-V1000 plus" har en vifte som blåser luft rett på cpu.. og siden den kjøleren til chipsett ligger rett ved cpu så burde den gi nok luftgjennomstrømning til at det ikke blir noe problem.. :hmm: eller har du en konkret test som viser noe annet ?

5863373[/snapback]

 

Den vifta du mener,er den bak right? Den er til utsug,ikke for å blåse luft på cpu. Problemet er at heatpipen ikke vil funge ordentlig fordi den sitter oppned i det kabinettet, hvis du vet hvordan en heatpipe funker så forstår du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...