Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Audi 80 2.0E 1990 mod


Anbefalte innlegg

Lager en liten showcase om bilen min.

Bilen er da en Audi 80 2.0E 1990 mod. Da jeg overtok den for ca to år sia hadde den gått 299.580 km (ca). Nå har den rulle litt over 343.000 km, så det har blitt noen mil. Har fiksa litt på den. Har bl.a satt på hvite blinklys foran og på sidene, 16" sommerdekk og litt anlegg. Har mange planer for den, men for ta det litt etter hvert. Bilen skal i allefall bli pussa helt opp igjen med tia :)

 

Ellers så har den vært med på et par mindre morsomme uhell. Men heldigvis så har det latt seg rette opp igjen :)

 

 

DSC00588.jpg

 

DSC00589.jpg

 

Uhell nr.1

Bilde.jpg

Ble heldigvis ikke stor skader på bilen. Knakk en bærebro, slo en felg urund og lagde en bulk under bilen. Den bulken var enkel å fikse :) Etter å ha skifta bærebroa og justert spissinga så ble den bra igjen :)

 

 

Uhell nr.2

Img24.jpg

Ble skader for ca 15000 kr. Men den ble retta opp igjen på ca 2 uker :)

 

Flere bilder kommer etter hvert

 

Noen kommentarer? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...og jeg var med i begge to :p Haha!

 

Det har blitt noen mil med kjerra ja.. godt er det.. Sier noe om kvaliteten veit du..

5859625[/snapback]

 

Du var med du ja. Skulle helst ønske at ingen var med på det første uhellet og at det var en annen bilen enn din jeg kolliderte med i det andre uhellet :( Men men. Gjort er gjort. Gikk bra med oss alle og det er jo det viktigste :) Og ja, er bra kvalitet på den vettu. Er jo en Audi så ;) Hehe

Lenke til kommentar

Om jeg skjønte dette rett, så var Zyrex med i den første smellen, også var du skyld i at han satt en stund uten bil? :p

 

For Zyrex fikk en trykk i venstre side bak tiligere i vinter?

 

 

Edit: Bilen er jo fin nå da, trass i et par uhell (sånt skjer :p )

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Om jeg skjønte dette rett, så var Zyrex med i den første smellen, også var du skyld i at han satt en stund uten bil? :p

 

For Zyrex fikk en trykk i venstre side bak tiligere i vinter?

 

 

Edit: Bilen er jo fin nå da, trass i et par uhell (sånt skjer :p )

5859701[/snapback]

Hehe, jess, hun var nok skyld i denne:

 

Img_22.jpg

 

Den andre, over autovernet, var jeg passasjer.. var skummelt :D

Lenke til kommentar
Om jeg skjønte dette rett, så var Zyrex med i den første smellen, også var du skyld i at han satt en stund uten bil? :p

 

For Zyrex fikk en trykk i venstre side bak tiligere i vinter?

 

 

Edit: Bilen er jo fin nå da, trass i et par uhell (sånt skjer :p )

5859701[/snapback]

 

Japp, han satt på den i det første uhellet og det var jeg som kjørte på han den gangen han fikk ødelagt sin venstre side forrige vinter :cry:

Og jeg skjemmes over det. Heldigvis så ble han ikke så altfor sint på meg :) Eller, han ble ikke sint heller. Bare fortvila, sånn som jeg ble.

Lenke til kommentar
Veldig pen bil :thumbup:

 

Anlegg?

5859792[/snapback]

 

Takk for det :) Har ikke noe særlig anlegg. Har de orginale høyttalerne foran og et komponentsett bak. 13 cm. Og så har jeg et 12" basselement. Amega element. Skulle egentlig sette inn 6x9 høyttalere bak, men da måtte jeg skjære vekk festene til sikkerhetsselene bak og det ville jeg ikke gjøre. Og dette fant jeg ut mens jeg dreiv å skulle sette inn 6x9 høyttalerne :p Så jeg dura bort til en forhandler og handla meg et billig komponentsett som passa til de hulla som allerede er i bilen. Så, det er ikke noe bra greier jeg her. Men det er greit nok. Men tid og stunder så skal det komme på plass noe bedre :) Men er foreløping en fattig student :p

Lenke til kommentar
Sånt kan skje de fleste trur jeg..

Nesten alle faktisk, bortsett fra de som ikke kjører bil da ;)

 

Bra dere går på to bein begge to :)

5859810[/snapback]

 

Som regel så må man ha vært utfor noe før man lærer :p Hehe. Desverre kan man si. Jeg har i allefall lært av disse uhella :)

Lenke til kommentar

Bare meg som lurer på hvordan du kom deg _over_ autovernet? hehe

 

Har forsåvidt vært ganske heldig med tanke på uhell :)

Har tatt en bakstilling i en fortsauskant bare (skjønner ikke hvordan, men tror brekket var innvolvert :p ) på Vectra'n i vinter, men det tok meg 2 timer og 500 kroner og fikse :)

Lenke til kommentar
Du er jo verre å kjøre enn meg jo!  :!:

 

Hehe, neida. Fort gjort. Har selv hatt to på ca et år. Men hvordan skjedde det med autovernet? I tillegg er det jo gull at den ikke tippet på siden eller taket.

5860543[/snapback]

 

 

Bare meg som lurer på hvordan du kom deg  _over_  autovernet? hehe

 

Har forsåvidt vært ganske heldig med tanke på uhell :)

Har tatt en bakstilling i en fortsauskant bare (skjønner ikke hvordan, men tror brekket var innvolvert :p ) på Vectra'n i vinter, men det tok meg 2 timer og 500 kroner og fikse :)

5860559[/snapback]

 

Hyrlen: Jeg nei? Neida. Tar det så pent jeg atte. Hehe. Jeg har vært litt for hard på gassen noen ganger. Hehe. Men jeg har roa meg ned ganske mye nå :) Hatt litt for mye flaks kan man si :whistle:

 

Pluggen: Hehe. Kan virke som om brekket hadde noe av skylda ja. Rare greier det der. Hehe

 

Når det gjelder det med autovernet. Det som skjedde var: Det var min første vinter med førerkort, og uerfaren som jeg var så skjønte jeg ikke at det kan være glatt selv om det ikke ser glatt ut. Jeg lå etter en bil som syntes den kjørte sakte. Så jeg kjørte forbi den. Og etter den sletta der jeg kjørte forbi den bilen så var det en venstresving. Jeg begynner å bremse. Jeg kjører i ca 50 km/t. Hjula låser seg med en gang. Prøver det meste for å få stoppa, men ingen ting nytter. Og autovernet begynte akkurat i den svingen så enden må autovernet gikk ned mot bakken. Så den ble på en måte en utskytningsrampe. Treffer autovernet i ca 40 km/t, bilen sklir oppå, bærebrua på venstreside treffer en stolpe som autovernet er festa i, bilen vrir seg mot høyre for deretter å fortsette rett fram for så å stoppe til slutt. Merker at bilen begynner å sige litt. Da var jeg sikker på at den var på vei til å tippe på taket. Men den ble heldigvis stånes der den gjorde. Jeg ble sittenes i bilen. Ville ikke gå. Hehe. Satt å tviholdt i ratt og med ene beinet på bremsepedalen. Var redd den ikke ville bli ståne der hvis jeg slapp bremsen. Men jeg var mest redd for at det hadde skjedd noe med de som satt på, men heldigvis så gikk det bra med dem :) Men at han fra Viking klarte å få ned bilen der ifra uten å verken ødelegge den mer eller at den tippa på taket er jeg meget imponert over. Så en stor takk til han :)

 

Så, sånn gjør man hvis man skal parkere på et autovern :p Uff...

Lenke til kommentar
Da var du heldig :)

 

Har (eller hadde) en kamerat som var uheldig på akkurat samme måten (noe høyere fart riktignok), men han blei drept etter at bilen FLØY 15 meter...

 

 

R.I.P. Kenneth :huh:

5860808[/snapback]

 

Uff, nei sånt er ikke noe morro :no: Uffa meg.

Som jeg har sagt, er bare veldig glad det gikk så bra som det gjorde med oss. Var jo bare bilen min det gikk utover, og en bil kan alltids fikses.

Lenke til kommentar
Pen bil ja, den går og går, ingen problemer med motoren?

Er det en 115-hester det der vel?

Men det første uhellet ditt så litt morro ut, bra at du fikk bilde av det hvertfall :yes:

5861277[/snapback]

 

Takk for det :) Nei, har ikke hatt noen store problemer med motoren. Egentlig ingen. Eneste er at den bruker litt olje, men det er fordi den har blitt ganske romslig. 113 hk er det i den. Skal i allefall være det. Virker ikke som om mere enn 80 av dem jobber men :p Hehe. Men den begynner å bli sliten. Har blitt kjørt ganske hardt de siste to åra :whistle: Men skal høre med en mekanikker jeg kjenner hvor mye det vil koste å overhalle motoren. Hvis det ikke er altfor dyrt så kanskje jeg får gjort det om ikke så altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...