Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Audi 80 2.0E 1990 mod


Anbefalte innlegg

Er vel ikke av de verste tingene å skifte på en bil det der nei, så går nok fint :thumbup:

Vurdert blått eller rødt instrumentlys da?

6008029[/snapback]

Han har vel rødt lys.

 

Hvorfor skal du ikke skifte pærene selv? Er jo ingen sak. Å betale på et verksted 1000kr timen for at de gjør det er jo galskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel ikke av de verste tingene å skifte på en bil det der nei, så går nok fint :thumbup:

Vurdert blått eller rødt instrumentlys da?

6008029[/snapback]

Han har vel rødt lys.

 

Hvorfor skal du ikke skifte pærene selv? Er jo ingen sak. Å betale på et verksted 1000kr timen for at de gjør det er jo galskap.

6008379[/snapback]

 

 

hu skal jo skifte dem selv.. har allerede skifta en del av dem, hehe..

6008443[/snapback]

 

Stemmer det ZyreX :)

Blir rødt lys denna gangen. Er det nå så. Har tenkt litt på å bytte til plasmaskiver og sånn etter hvert. Men det har ikke så stor prioritet nå. Må skifte noen slitedeler, så må bruke penga på dette i denne omgangen.

 

Og Hyrlen: Min bil blir aldri reparert på et verksted. Det er altfor dyrt og jeg har dårlig erfarig med merkeverksted. Så en bekjent av meg, som er bilmekanikker, fikser bilen for meg når det trengs :)

Lenke til kommentar

Da sto bilen min stille. Heldigvis er det ikke noe veldig alvorlig.

 

Var ute å kjørte idag. Plutselig begynner lampa som vasler lite kjølevæske å blinke. Svinger inn på bensinstasjonen og ser at beholderen er så og si tom. Javel tenker jeg og fyller den opp igjen.

 

Kjørte hjem, en tur på ca 5 mil og lampa blinka ikke noe mer. Kjørte en liten tur nå ista og plutselig begynner den lampa å blinke igjen. Lokker opp panseret og ser at beholderen med kjølevæske er tom igjen. Skjønte da at det måtte være en grunn til dette. Titter litt rundt og finner syndere. Var heldigvis bare en slange det hadde gått hull på :) Skal få fiksa det i morra.

 

Lite bilde av synderen

Motor1.jpg

Lenke til kommentar
Slikt som skjer det, ikke det aller alvorligste akkurat :)

6092568[/snapback]

 

Hehe. Nei, ikke akkurat. Bare plagsomt :p Er så kjedelig når sånt skjer på en fredags kveld. Får ikke tak i ny del før mandag. Men har fått fiksa det midlertidig så det går ann å kjøre med den. Men ny del er på plass på tirsdags morran :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fin fin bil :D liker felgene

har selv en 80, 94 mod som jeg skal pusse opp og lakkere. Har nesten for mange planer for den

DSC00149.jpg

 

rød er jo flott farge til den bilen, eller en mørk lilla metallic. Råder deg egentlig til å helakkere bilen i samme farge ;) blir ikke like dyrt som omlakkering

Lenke til kommentar
fin fin bil  :D liker felgene 

har selv en 80, 94 mod som jeg skal pusse opp og lakkere.  Har nesten for mange planer for den

DSC00149.jpg

 

rød er jo flott farge til den bilen, eller en mørk lilla metallic. Råder deg egentlig til å helakkere bilen i samme farge  ;) blir ikke like dyrt som omlakkering

6170608[/snapback]

 

Takk for det :)

Pen bil du har også. Man må ha mange planer. Mitt forslag til hva du kan gjøre med bilen er å sette på f.eks S2 front, senk og fine felger. Håper i allefall du ikke skal sette på masse plastikk på den. Synes dissa bila er penest når dem er mest mulig orginale. Men det er min mening :)

 

Har tenkt litt på det med lakkering av bilen min. Jeg tror, eller ganske sikkert, kommer til å lakke den i samme farge som den har nå og lakke det som er svart matt svart. Tror det kan bli pent. Kommer nok til å bytte felger etter hvert også. Dem passer veldig bra til bilen, men dem er så myke. Skal så lite til får dem blir urunde :( Har kantkjørt den ene felgen ganske bra og. Men men. Sånt som kan skje.

 

Men nå i første om gang så må jeg koste på en god del i nye slitedeler. Gammal bil vettu :p Har også snakka med en lakkerer jeg kjenner å han skal hjelpe med å flekk lakkere den i sommer. Få stoppe rusta og at det ikke flaker av mere lakk. Blir nok ikke 100% bra, men det kan i allefall ikke bli dårligere enn det det er nå :)

Lenke til kommentar

 

Takk for det :)

Pen bil du har også. Man må ha mange planer. Mitt forslag til hva du kan gjøre med bilen er å sette på f.eks S2 front, senk og fine felger. Håper i allefall du ikke skal sette på masse plastikk på den. Synes dissa bila er penest når dem er mest mulig orginale. Men det er min mening :)

 

Har tenkt litt på det med lakkering av bilen min. Jeg tror, eller ganske sikkert, kommer til å lakke den i samme farge som den har nå og lakke det som er svart matt svart. Tror det kan bli pent. Kommer nok til å bytte felger etter hvert også. Dem passer veldig bra til bilen, men dem er så myke. Skal så lite til får dem blir urunde :( Har kantkjørt den ene felgen ganske bra og. Men men. Sånt som kan skje.

 

Men nå i første om gang så må jeg koste på en god del i nye slitedeler. Gammal bil vettu :p Har også snakka med en lakkerer jeg kjenner å han skal hjelpe med å flekk lakkere den i sommer. Få stoppe rusta og at det ikke flaker av mere lakk. Blir nok ikke 100% bra, men det kan i allefall ikke bli dårligere enn det det er nå :)

6173179[/snapback]

 

 

takk tilbake :)

Senking blir det og nye felger kommer nokk eterhvert. S2 fanger blir ikke aktuelt å montere på min bil, for det første så blir det svindyrt. En S4 fanger kostet ny på jobben godt over 10k, S2 fanger er nokk ikke så mye billigere. En hel brukt S2 fanger vil garantert ikke koste under 5k.

For det andre så vil jeg ikke at bilen skal se ut som en S2, med en skikkelig tam motor :tease: blir bare flaut det, neij da tar jeg heller å setter i S2 motor og ha bilen original på utsida :thumbup: Lave forventninger, men kjører skjorta av de fleste.

 

Til nå har jeg bare sota bakrutene, holder på å montere fjernstyrt sentralås og lager panserforlenger.

Blir nokk litt plastikk er jeg redd :p liker den fronten veldig lite, blir for høy. Skal også smelle på en bakrutesenker, litt sideskjørt leppe til bakfangeren og kanskje vurdere en bitteliten bakluke spoiler. Det tar jeg til høsten/vinteren når jeg skal fikse noen bulker og litt rust og lakkere alt samtidig.

Akkurat nå om dagen går jeg rundt å funderer på hvordan jeg skal få mere kraft ut fra den :hmm: er det 90hk utgaven du også har?

Flekklakkering vil nokk holde midlertidig, med en god polering så blir det nokk bra

Lenke til kommentar

 

Takk for det :)

Pen bil du har også. Man må ha mange planer. Mitt forslag til hva du kan gjøre med bilen er å sette på f.eks S2 front, senk og fine felger. Håper i allefall du ikke skal sette på masse plastikk på den. Synes dissa bila er penest når dem er mest mulig orginale. Men det er min mening :)

 

Har tenkt litt på det med lakkering av bilen min. Jeg tror, eller ganske sikkert, kommer til å lakke den i samme farge som den har nå og lakke det som er svart matt svart. Tror det kan bli pent. Kommer nok til å bytte felger etter hvert også. Dem passer veldig bra til bilen, men dem er så myke. Skal så lite til får dem blir urunde :( Har kantkjørt den ene felgen ganske bra og. Men men. Sånt som kan skje.

 

Men nå i første om gang så må jeg koste på en god del i nye slitedeler. Gammal bil vettu :p Har også snakka med en lakkerer jeg kjenner å han skal hjelpe med å flekk lakkere den i sommer. Få stoppe rusta og at det ikke flaker av mere lakk. Blir nok ikke 100% bra, men det kan i allefall ikke bli dårligere enn det det er nå :)

6173179[/snapback]

 

 

takk tilbake :)

Senking blir det og nye felger kommer nokk eterhvert. S2 fanger blir ikke aktuelt å montere på min bil, for det første så blir det svindyrt. En S4 fanger kostet ny på jobben godt over 10k, S2 fanger er nokk ikke så mye billigere. En hel brukt S2 fanger vil garantert ikke koste under 5k.

For det andre så vil jeg ikke at bilen skal se ut som en S2, med en skikkelig tam motor :tease: blir bare flaut det, neij da tar jeg heller å setter i S2 motor og ha bilen original på utsida :thumbup: Lave forventninger, men kjører skjorta av de fleste.

 

Til nå har jeg bare sota bakrutene, holder på å montere fjernstyrt sentralås og lager panserforlenger.

Blir nokk litt plastikk er jeg redd :p liker den fronten veldig lite, blir for høy. Skal også smelle på en bakrutesenker, litt sideskjørt leppe til bakfangeren og kanskje vurdere en bitteliten bakluke spoiler. Det tar jeg til høsten/vinteren når jeg skal fikse noen bulker og litt rust og lakkere alt samtidig.

Akkurat nå om dagen går jeg rundt å funderer på hvordan jeg skal få mere kraft ut fra den :hmm: er det 90hk utgaven du også har?

Flekklakkering vil nokk holde midlertidig, med en god polering så blir det nokk bra

6174039[/snapback]

 

Okay. Høres bra ut de planene du har for bilen. Blir morro å se slutt resultatet.

Min motor er på 115 hk. Desverre så begynner den å bli litt sliten, så den er ikke like sprek som den var for noen år siden. Men men. Men går greit nok synes jeg. Like greit at jeg ikke har en altfor sprek bil. Hehe.

 

Håper at flekk lakkering vil holde en stund. Derfor jeg får hjelp av en lakkerer så jeg er sikker på at nedpussinga, grunningen og lakkeringen blir bra. Har ikke så mye peil på sånt så jeg tar ikke sjansen på å fikse det sjøl. Hehe

Lenke til kommentar
er ikke så dumt det  :thumbup: skal du først ta en hallakering etter tid å stunder så kan du jo lakkere fangerne, listene og speilene i samme slengen.

En ting til du kan gjøre er jo å sette på audi 80 B4 panser, forskjermer og lykter  :)

6183254[/snapback]

 

Lurte litt på å lakkerie det som er sølv sølv og det som er svart matt svart. Liker fargekombinasjonen som er på den nå :) Og hvis jeg skal bygge om fronten på den så setter jeg nok på 90 front istede. Men jeg liker den som den er. Og har tenkt å holde den mest mulig orginal :)

 

Liker fronten til B3 bedre enn B4. Selv om min neste bil nok blir en B4 :p Da får man sette på RS2 front istede ;)

Lenke til kommentar
vist du holder den mest mulig original får du sikkert mer for den også den dag du skal selge den  :cool:  kjøpere, spesielt i den litt eldre gruppen er ikke så begeistret for plastikk fantastic. De tenker fort at da er den rånekjørt

6185322[/snapback]

 

Sant det ja :) Det som er planen er å lakke den sånn som den er i dag, sette på justerbare dempere, noen andre felger, helrøde baklykter og rød skiltplate. Og seff overhalle motoren og alt det der :)

 

Men jeg vet desverre ikke når jeg får fullført dette prosjektet :( Men planen er å begynne for fult den dagen jeg har fått kjøpt meg en ny bil. Så tiden vil vise når det skjer. Vet ikke akkurat nå men :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...