Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Audi 80 2.0E 1990 mod


Anbefalte innlegg

Bare legger ut et par bilder til. Ekke så flink til å ta bilder men, morro for det :)

 

Front2.jpg

 

Bak.jpg

 

Synes dissa bilda ble litt fine :)

 

Planen i dag er at jeg skal få tatt en motorvask på den. Mulig jeg må legge om til sommars dekk på et par biler først. Men jeg skal nok rekke å fikse bilen min og :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nyydelig bil :dribble:

noe som du kan gjøre,som ikke koster skjorta,er å kjøpe eller å sote baklyktene sorte,på grå bil,så blir det pent med sorte baklykter.

ville også ha senket den litt,ville ha senket den 60mm foran,og 40mm bak.

noe som du også kan gjøre,er å bygge den om til b4 front,synes den fronten er penere en b3.

vill også kanskje tonet rutene litt,ikke mye,bare så de blir litt mørkere.

 

synes faktisk audi 80 sedan er fine biler å se på,gode å kjøre også.

 

har selv en 1991 audi 80 quattro 2.0 16v(10 års jubileumsmodell)

eneste jeg har å utstette på min,er at det er 100hk for lite i den(er 140hk iden)men pga at det er quattro,så er den ikke akkurat noen rakett.

bilen min er ombygget til b4 front,skal kjøpe en annen grill,som er uten ringene,den jeg har nå,er lakket over chromen,og har startet å flasse.

bilen min har også komplett,originalt recaro interiør.

her er noen bilder av audien min:

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4301

etter at disse bildene ble tatt,så er det montert bosch extralykter.

har startet å bygge anlegg i den nå,har bygget om dørsidene,og skal snart begynne å trekke kabler i hele bilen,og bygge om i bagasjerommet

 

skal også kjøpe nye felger til den,enten 17 eller 18", helst med kant.

skal også kanskje senke den i sommer,da blir det justerbart senkesett,så jeg kan justere den opp igjen på vinteren.

 

stå på,bilen din er fin,men kan bli enda finere,men ikke monter så mye plaststyling,synes ikke de kler så mye plast.

Lenke til kommentar
nyydelig bil :dribble:

noe som du kan gjøre,som ikke koster skjorta,er å kjøpe eller å sote baklyktene sorte,på grå bil,så blir det pent med sorte baklykter.

ville også ha senket den litt,ville ha senket den 60mm foran,og 40mm bak.

noe som du også kan gjøre,er å bygge den om til b4 front,synes den fronten er penere en b3.

vill også kanskje tonet rutene litt,ikke mye,bare så de blir litt mørkere.

 

synes faktisk audi 80 sedan er fine biler å se på,gode å kjøre også.

 

har selv en 1991 audi 80 quattro 2.0 16v(10 års jubileumsmodell)

eneste jeg har å utstette på min,er at det er 100hk for lite i den(er 140hk iden)men pga at det er quattro,så er den ikke akkurat noen rakett.

bilen min er ombygget til b4 front,skal kjøpe en annen grill,som er uten ringene,den jeg har nå,er lakket over chromen,og har startet å flasse.

bilen min har også komplett,originalt recaro interiør.

her er noen bilder av audien min:

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4301

etter at disse bildene ble tatt,så er det montert bosch extralykter.

har startet å bygge anlegg i den nå,har bygget om dørsidene,og skal snart begynne å trekke kabler i hele bilen,og bygge om i bagasjerommet

 

skal også kjøpe nye felger til den,enten 17 eller 18", helst med kant.

skal også kanskje senke den i sommer,da blir det justerbart senkesett,så jeg kan justere den opp igjen på vinteren.

 

stå på,bilen din er fin,men kan bli enda finere,men ikke monter så mye plaststyling,synes ikke de kler så mye plast.

5956380[/snapback]

 

 

Tusen takk for det :D

Jeg har lyst på helrøde baklykter og rød skiltplate sånn som du har. Synes sota passer best når bilen er svarte eller en annen mørk farge. Senk kommer. Sitter ganske nye dempere på den nå, så jeg får slite dem ut litt til først. Vil i allefall ha justerbart hvis/når jeg skal ha senk. Jeg synes B3 fronten er penere enn B4. Hehe. Så hvis jeg skal bytte front så blir den bytta til Audi 90 front.

 

Enig at 80 sedan er pene biler. Jeg liker B3en best. God å kjøre er de også ja, så lenge felga ikke er urunde :p

 

Meget pen bil du har og :) Ser strøken ut. 100 hk ekstra går jo alltids ann å finne en plass. Hehe. Men 140 hk går garanatert bedre enn 113 hk og det virker som om bare 90 av dem jobber :p Men ta godt vare på den :) Har ikke sett så mange av den jubileumsmodellen.

 

Det kommer ikke til å komme på noe plastikk på min bil. Synes den er pen orginal. Det jeg har lyst til å gjøre med bilen er:

 

* Lakke den.

* Senk

* Audi 90 front

* Helrøde baklykter og skiltplate.

* Overhalle motoren

 

Så, dette er i allefall planen. Aner ikke når jeg får fiksa alt sammen. Har planer om å få satt på helrøde baklykter og skiltplate i løpet av sommeren :)

Lenke til kommentar

tror faktisk ikke bilen min,går noe bedre en din,da jeg har quattro,går bort mange hk der.

kommer nok ikke til å trimme den,da det koster mere en det smaker :(

men skal ha meg en audi med turbo engang,og selvsagt quattro,skal aldri ha audi uten quattro igjen,kommer frem uansett :) med mindre man har parkert langt ute i skogen :!:

skal prøve å finne noen fine felger til den i sommer,er ikke så fine de bbs felgene som står på den.

 

tror det ble laget ca 2500 stk av denne jubileumsmodellen,det var 10års jubileum for quattro systemet

Lenke til kommentar
Bommer jeg verst om jeg mener jeg så bilen din på VACN-treff på Mekonomen på Hadeland idag..? :)

5967057[/snapback]

 

Det kan hende du så bilen min :) Kjøret forbi der et par-tre ganger, men stilte ikke den ikke ut. Hadde tenkt til å ta en tur dit, men rakk det desverre ikke :( Var mange pene biler der så jeg :) Btw, så synes jeg ikke bilen min er fin nok til å stilles ut. I allefall ikke sammen med så fine biler som det var der :p

Lenke til kommentar
Min Mening: Sota baklykter er stygt! Da ser lyktene skitne ut!

5958211[/snapback]

 

Da er det ikke sota ordentlig! :)

 

Og mange farger som man kan sote i da........

5964000[/snapback]

Kan også lakke dem, ser enda bedre ut.

5965100[/snapback]

 

Jada, og kjempemye lys som kommer igjennom.. Må ha transparent lakk.. men håper ikke du tenkte på vanlig billakk.. :p

Lenke til kommentar
Min Mening: Sota baklykter er stygt! Da ser lyktene skitne ut!

5958211[/snapback]

 

Da er det ikke sota ordentlig! :)

 

Og mange farger som man kan sote i da........

5964000[/snapback]

Kan også lakke dem, ser enda bedre ut.

5965100[/snapback]

 

Jada, og kjempemye lys som kommer igjennom.. Må ha transparent lakk.. men håper ikke du tenkte på vanlig billakk.. :p

5969275[/snapback]

 

 

På min bil kommer det verken sota eller lakka baklykter. Det som vil komme er orginale helrøde baklykter :)

Lenke til kommentar
Jada, og kjempemye lys som kommer igjennom.. Må ha transparent lakk.. men håper ikke du tenkte på vanlig billakk.. :p

5969275[/snapback]

:roll:

 

Hehe, det var da transparent lakk. En kompis som jobber på et audiverksted hadde fått gjort det på sine, så veldig bra ut! I tillegg risikerer du ikke at lykta går varm som du kan risikere med soting.

 

Helrøde ser ikke særlig bra ut etter min mening, ville latt de være heller da.

Lenke til kommentar
Jada, og kjempemye lys som kommer igjennom.. Må ha transparent lakk.. men håper ikke du tenkte på vanlig billakk.. :p

5969275[/snapback]

:roll:

 

Hehe, det var da transparent lakk. En kompis som jobber på et audiverksted hadde fått gjort det på sine, så veldig bra ut! I tillegg risikerer du ikke at lykta går varm som du kan risikere med soting.

 

Helrøde ser ikke særlig bra ut etter min mening, ville latt de være heller da.

5969456[/snapback]

 

Hver sin smak :) Synes helrøde er pent jeg da.

Lenke til kommentar

I dag skulle jeg prøve å få bort med ristinga jeg har i bilen. Kom etter at jeg satt på sommerhjula. Var redd jeg kanskje hadde klart å slå dem urunde igjen alt eller at det var noe galt med avbalanseringa. Så fikk fikk sjekka om dem var urunde eller feil avbalansert. Det var dem ikke. Men så viste det seg at jeg ikke hadde senterringer. Så fikk beskjed om at det var problemet. Ok sa jeg og dura av gårde å kjøpte meg fire nye ringer og satte dem på. Og ristinga forsvant helt :D Trodde ikke at de plastikkringa skulle ha så mye å si, men tydligvis å har dem alt å si.

 

Så endelig er bilen min god å kjøre :D Tok bare 2 år :p Enten så har felgen vært urund, noe galt med avbalanseringa eller kast i dekka. Men nå er alt bare supert. Endelig! :D

Lenke til kommentar

Et liten oppdatering.

Viser seg at jeg må skifte hele eksosanlegget på den, og må gjøre det før EU kontrollen. Har forsåvidt god tid, trenger ikke å vise den før senest i Oktober, men jeg kommer til å fikse det i løpet av en måneds tid. Han jeg snakka med en jeg kjenner, og han tippa et nytt anlegg ville komme på ca 1000-1500 kr sia jeg ikke har noe spesielt anlegg. Så da gjennstår det å ser hvor mye den eksakte prisen blir. Må uansett ha nytt så.

 

Også lyser det i bare halvparten av dasjbodert. Lyset bak temeraturmåleren og turtelleren lyser ikke mer, så skal få bytta de også. Har kjøpt nye pærer så da skal jeg få bytta sammtidig som jeg skifter eksosanlegget :)

 

Ellers så har det ikke skjedd stort med bilen. Eneste nytt jeg har kjøpt til den, utenom det jeg har nevnt, er nye piggdekk. Sparte en del på å kjøpe dem nå og sia jeg trengte nye så kunne jeg like gjerne kjøpe dem nå :)

 

Skal prøve å få tatt noen bilder når jeg skal "reparere" den :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...