Gå til innhold

Xbox ødelegger tv'n?


NoobGutt

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å spille min Xbox360 ute i stuen, men jeg får ikke lov pga faren min sier at det ødelegger tv'n. Er det riktig? for jeg er uenig med det.

 

Tv'n er en Sony 42 tommers Widescreen

 

Btw: Han sier at spilling ødelegger skjermkort også -_-.

 

Takker for svar

 

Mvh

NoobGutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står sikkert i manualen til tven at videospill kan ødelegge tven. Dette er noe som skrives der grunnet at pausebildet fra spill kan brenne seg inn i skjermen hvis det står stille uten å røre på seg (altså samme bildet på skjermen konstant over lengre tid). Sannsynligheten for å ødelegge en vanlig tv med en konsoll er veldig veldig liten.

På plasmaskjermer er problemet større. Noen plasmaskjermer får innbrent bilde etter ca 15 minutter med samme bildet på skjermen. Derimot kommer plasmaskjermer med en slags gråskjerm som du kan la stå på en stund og da blir den normal igjen (noe i den stilen iallfall).

 

På LCD finnes ikke dette problemet.

 

Så faren din harlitt rett angående tven, men sjansen er ekstremt liten at problemet skal oppstå, siden sjansen for at du går fra spillet på pause i mange timer er liten.

 

Det med skjermkortet er bare tull.

Lenke til kommentar

Hyppig bruk av PC'en tilkoplet TV'en er ikke bra mener jeg å ha lest i noen manualer. Dette gjelder spesielt TV'er basert på CRT-teknologien (bilderør) har jeg hørt. Det skjer et eller annet med bildet på over tid. Når det kommer til Xbox 360 så vil jeg si at faren din tar grundig feil. Hele poenget med slike spillkonsoller er jo at de skal kunne koples til TV apparater og fremvisere av forskjellige slag. Ville ikke tro Microsoft og andre produsenter lager slike systemer hvis de kan ødelegge TV apparatene..

 

Correct me if i'm wrong :)

 

Edit: Noen svarte før meg gitt :p

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Moren min pleide alltid å si det også da jeg var mye yngre. Men det var nok for at jeg ikke skulle spille for mye, og sitte altfor lenge foran tv'en. Er nok ingen fare, jeg har kun svidd en tv i mitt liv, det var da jeg spilte resident evil på min ps2. Plutselig begynte det å ryke fra tv'en, kom masse røyk. Men da var tv'en over 10 år gammel... Så du trenger ikek å bekymre deg, sjansen for at tv'en til faren din skal ryke som min er mininal. :thumbup:

Lenke til kommentar

Haha, ja det var et morsomt utspill fra faren din det der! Spill til henda blør,skjer ingentinm med TV`en. Har en samsung TV på hybelen, den kjøpte vi sammen med Sega Master System da eg var liten. Denne har overlevd alt fra Sega,PS1,N64,GC og nu er den igange med 360, eller bruker vel egentlig CRT-monitoren min til 360`en da. En god gammel kvalitets TV, der SCART`en bak er meget ustabli derimot :whistle:

Lenke til kommentar

Innbrenning kan skje både på plasmaskjermer og CRT-skjermer, men det er sjelden det skjer iallefall på CRT. På plasma er det relativt enkelt at det skjer, og siden trådstarters pappa har 42" TV vil jeg anta det er en plasma-TV. Dog bør man også unngå å se på samme TV-kanal over lengre tid, da logoen for kanalen kan brenne seg inn.

 

I tillegg kan enkelte skjermer og TVer ta skade av å motta en oppdateringsfrekvens på bildematerialet den ikke støtter.

 

Forøvrig synes jeg folk i tråden bør skjerpe seg, etter min mening oser det av 14-iss-holdninger her så det holder. Pappaen har sikkert en GOD GRUNN for å nekte SIN SØNN å spille på PAPPA-TVen! Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Innbrenning kan skje både på plasmaskjermer og CRT-skjermer, men det er sjelden det skjer iallefall på CRT. På plasma er det relativt enkelt at det skjer, og siden trådstarters pappa har 42" TV vil jeg anta det er en plasma-TV. Dog bør man også unngå å se på samme TV-kanal over lengre tid, da logoen for kanalen kan brenne seg inn.

5833460[/snapback]

 

Har selv fått inbrenning på min plasma skjerm utallige ganger, selv om jeg har slått på "burning protection". Jeg bruker da tv'n også til pcen og det er vandligvis bakgrunnsbilde, start menyen eller en nettside som brennes inn- Det som er fint med plasma er da at jeg bare setter på All white på tven så blir bildet helt hvitt og jeg kan se at innbrenninga sakte forsvinner, etter et par minutter er det helt borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...