Gå til innhold

Tråden for oss konsollsamlere!


capy

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har fått et lite kick i sommer, og har vel blåst av rundt 10 000 på retrokonsoller og spill... mye av dette fra england / usa...

 

Nå begynner det jo å bli en god bunke med duplikater (både konsoller og spill), så jeg får vel prioritere å bli kvitt litt stæsj igjen :p

 

Har tidligere fokusert på PAL Master System og Mega Drive, men har også åpnet meg for USA markedet den siste tiden (sega genesis), og kjøpt meg en Genesis 2 i eske + en Genesis 3 løs :)

 

Game Gear har jeg også (endelig) skaffet meg, så nå er det snart bare Nomad og Pico igjen å kjøpe for å få alle SEGA konsollene :)

 

Skal på posten etterpå og hente en Master System med 33 spill og Light Phaser i eske :D

Lenke til kommentar

Kan vel kalle meg en samler jeg også. Begynner å få en del spill og konsoller nå, og det ser ikke ut som om jeg får nok. I dag har jeg disse konsollene.

 

NES

SNES

N64 (Komplett)

N64 (bare maskinen)

GC (Komplett)

Wii (Koplett)

Gamboy Color (Komplett)

Nintendo DS (Japansk Komplett)

Nintendo DS Lite (Komplett

Gameboy Micro (Komplett)

En Game and Watch (ikke sikker på om den teller)

Xbox 360 (Komplett)

Playstation 1

Playstation 2

 

Det skal være alle. Sier i fra hvis jeg finner flere. Mangler litt SEGA her, men det skal nok fikses. Liker mest Nintendo, som er ganske lett å se,men det er greit og ha litt annet.

Lenke til kommentar

I barndommen solgte jeg konsollene etterhvert som det kom nye, for å få penger til spill, og det angrer jeg selvfølgelig som en hund på nå. På den annen side hadde jeg ikke fått spilt så mye hvis jeg ikke hadde solgt de...

 

En rask opptelling nå viser at jeg fortsatt sitter igjen med:

Game & Watch

SNES

Amiga 500

N64

Dreamcast

PS1

PS2

Xbox

Xbox360

PSP

Gameboy Color

Gameboy Advance

Gameboy Advance SP

Nintendo DS

 

Angrer spesielt på at jeg solgte den originale Gameboy og Super Magicom. Hadde heldigvis vett til å ta vare på all originalemballasjen til Gameboy-spillene, men kassettene ble solgt :(

 

Husker jeg siklet mye på CDTV i sin tid, men det ble aldri noe av. Noen som har denne?

 

De siste årene har jeg stort sett kun samlet gamle PC-spill fra 80-tallet, stort sett fra Ebay. Resten av husstanden synes ikke at det er like stas med bokhyller fulle av gamle PC-spill, så mer og mer blir pakket i esker :no:

 

Hvor bor du capy? Du kunne fint tatt inngangspenger til museumet!

Lenke til kommentar

Jeg vil da bruke mitt innlegg nr.300 på og skrive.

 

Jeg samler ei, men har en del konsoller.

 

Jeg vil egentlig bare nevne att rett under 360n står min NES som fortsatt fungerer i beste velgående, utrolig nok så ser det rimelig greit ut på 42" LCD tv også.

Mega Man 2 er lik det beste spillet noensinne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det er en liten stund siden jeg har postet her nå. av gamle konsoller har det vel stort sett stått stille, men av nytt har jeg fått meg en PS3 og en Wii. begge er gøy på hver sin måte, men at wii er så annerledes i forhold til alt annet som er blit laget på ganske mange år, gjør den til en favoritt:) skal ha med en PSP slim jeg også, men akkurat nå får det holde med 2 vanlige PSP.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke så supermange konsoller. Første konsollen jeg fikk var en nintendo 64 så har vel bare NES som søsteren min fikk av en veninne fordi hun elsker 2d mariospillene. Så nå har jeg:

 

 

NES

Nintendo 64

Xbox

Xbox360

Playstation3

Wii

 

Nintendo Gam Boy Collor

Nintendo Game Boy Advance (Den 1.)

 

:thumbup:

Endret av AndreasGS
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk tilslag på et par auksjoner i dag. Det er ikke alltid jeg kommer så godt ut av det:

 

Included games:

 

* Resident Evil: Nemesis

* San Fransisco Rush 2049

* Virtua Fighter

* Hidden & Dangerous

 

Included items:

 

* Official SEGA Dreamcast console with Box, instructions, DreamArena disc, Currys' reciept

* Official SEGA AV TV connector

* 2 Official SEGA Dreamcast Controllers (plus box for second one)

* Official SEGA Dreamcast keyboard with box (pristine condition)

* Official SEGA Dreamcast Visual memory unit

* Official SEGA Dreamcast Vibration pack still in packaging

* EB SEGA Dreamcast memory unit

 

Included games:

 

* Alex Kidd in Miracle World (built in, with original instruction manual)

* Sonic the Hedgehog

* Sonic the Hedgehog 2 (with original instruction manual)

* Ghostbusters

 

Included items:

 

* Official SEGA Master System console with box, original instructions and guarantee!

* Official SEGA Master System TV aerial connector

* Mains power cable

* 2 Official SEGA Master System controllers

 

Bilder:

PA061416.JPG

PA061427.JPG

 

Prisen for hele herligheten (begge auksjonene) + inkl. frakt fra england: 76£ ( ca 800 kroner) :D

Lenke til kommentar

Dette er faktisk min første Master System i eske, og det samme gjelder Dreamcasten :) Jeg har jo strengt tatt 5 Master System konsoller fra før, men er jo litt stas å ha en i eske, da...

 

Jeg klarte det ved å kjøpe begge fra samme selger, så det er samlet frakt.

Dreamcast: 21 GBP

Master System: 25 GBP

Standard internasjonal frakt fra selger: 30 GBP

 

Skal se om jeg ikke får kommet med litt bilder til uka. Har så smått begynt å flytte ting til den nye leiligheten nå, så jeg håper jeg får plass til alle spill og konsollene mine der :p

Lenke til kommentar

Damit you lucky bastard, tror jeg må se om jeg finner en Dreamcast, den forrige jeg vant til 600 spenn med frakt (innholdte Dreamcast, 2 kontrollere, 2 VMU enheter, online adapter og 15 spill) gikk adundas da den kom frem, men jeg synes alt det andre var verd 600 spenn alene så da selgeren sa han kunne fikse det men jeg måtte betale frakt, takket jeg bare nei til det, kan sikkert finne en billig Dreamcast på Ebay.

 

Må se om jeg finner Genesis og, hadde en Genesis med 20 spill på kroken helt til jeg ble overbydd, dessverre.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Samler litt, men vil se på meg selv som nybegynner i forhold til mange i denne tråden.

Pdd. så består vel samlingen av:

 

Sega Megadrive

Sega Megadrive

Sega Master System 2

Sega Dreamcast

Sega Saturn

Sega Gamegear

Nintendo Gameboy

Nintendo Gameboy Pocket

Nintendo Gameboy Color

Nintendo 64

Nintendo Gamecube

Nintendo Wii

Playstation 1

Playstation 2 Slim

Xbox 360

 

De neste konsollene som står på listen å skaffe seg er (i tilfeldig rekkefølge):

 

-Playstation 3

-Xbox

-Atari Jaguar

-Commodore CD32

-3DO

-PSP

-NES

-SNES

Lenke til kommentar

Jeg la jo egentlig ut disse bildene i en annen tråd, men det er jo her de hører hjemme :)

 

Den observante observatør ser kanskje at det mangler lys i PS2 logoen på PS2-standen + i EyeToy-overhenget, men det er bare snakk om et par "sukkerbiter" som mangler for å få det i stand :)

 

156889.jpeg 156892.jpeg 156896.jpeg

 

156897.jpeg 156898.jpeg 156899.jpeg

 

156901.jpeg 156909.jpeg 156910.jpeg

 

156914.jpeg 156919.jpeg

 

Som dere ser er det Mega Drive som er sterkest representert her, og jeg kom vel frem til at jeg har over 170 ulike spill til den konsollen nå + 30-40 spill til Genesis (+ over 100 duplikater som jeg må kvitte meg med til MD og Genesis)

 

Solgte unna mesteparten av Master System samlinga mi for noen måneder siden for å få nok hylleplass til MD, men det er jo allerede fullt igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...