Gå til innhold

Programmerer? Hobby eller jobb? Fortell...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Siden du er på denne delen av forumet, kan du nok en del om data/programmering.

Det jeg lurer på er dette:

*Kjønn

*Alder

*Hva driver du med, utdannelse jobb?

*Prosjekter, fortell om de litt større programmering prosjekta du har hatt.

*Hvilket språk kan du?

*Hobby eller jobb?

*Hvorfor liker du programmering, hva får du ut av det?

Begynner med meg selv:

*Mann

*18

*Hmm holder på med å få noen men vet ikke helt hvor jeg ender opp nå.

*Glosepugge program, eneste jeg har fullført.

*VB, begynt på C++.

*Hobby

*Kreativ, får utløp for ideer. Veldig greit tidsfordriv, og et genialt verktøy.

Nå din tur? :)

Hver post skal kun inneholde de overnevnte punktene, hverken mer eller mindre

Endret av chills
Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Gutt

* 18

* Jeg går på almenn vk1, har et fag som heter ITB hvor vi lærer å programmere vb.net

* ikke noe særlig stort, et par websider

* PHP, vb.net og litt python.

* For det meste hobby men jeg håper på at det en gang kan bli en jobb.

* Liker det å fortelle pcn hva den skal gjøre.

Skrevet

• Male
  • 25
  • Studerer programmering
  • definer stort. Ifb. med studier har jeg laget en liten web-server, flere databaser, nettverks fil browser. Jobber for tiden med et program for å holde rede på deadlines på forskjellige oppgaver, hvor lang tid en oppgave vil ta osv.
  • Java, C/C++, lærer Oz og OpenGL
  • Har nesten ikke tid til å progge ved siden av studiene, så litt usikker på hva du vil kalle det.
  • Tja, si det... Det er morsomt? Spesiellt 3D :)

Skrevet

• Male
  • 32
  • Stipendiat
  • Det sstørste må vel være diplomen minsom var det største jeg har gjort. Nå er det mer forskning og mindre programmering jeg driver med.
  • C++, Java, OpenGL, noe PHP
  • Litt av begge deler men i de siste årene mye mindre enn jeg kunne ønsket meg
  • Det er morsomt å løse vanskelige problemmer som en må gruble over og kanskje ikke er så lette å løse. Det er også utfordrene å finne ut av nye ting som når jeg sist skulle bruke PHP, som jeg ikke hadde brukt før. Det førte til at jeg fikk gjort noe på en måte som var mer effektivt enn før og jeg unngikk noen feil som ellers lett ville skje

Skrevet

*Kjønn - Kvinne

*Alder - 29 år

Jobber for et større norsk selskap, som har Microsoft Axapta som kjerneprogram. (Kunde og økonomiprogram, likner SAP.) Jobber hovedsaklig med Business Intelligence, dvs rapportering fra OLAP-kuber eller SQL Server-databaser med Reporting Services, i tillegg til virksomhetsportaler med SharePoint. Jobbet med web i 10 år.

Utdanning: 2 år på IT-avdelingen ved Høgskolen i Østfold, gikk ut for snart 6 år siden. Også utdannet lærer.

- Sorry, bedriftshemmeligheter.

*Hvilke språk kan du?

SQL, MDX, VB.NET, simpel C# og Java.

*Hobby eller jobb?

Begge deler.

Veldig strukturert arbeid. Stadige utfordringer - hvordan kan man gjøre ting raskere, lettere, bedre? Dessuten er en del ting jeg har gjort ganske synlig for brukerne, og det er alltid like gøy å få positive tilbakemeldinger.

Skrevet

* Mann

* 18

* VK1 Allmennfag

* Programmert forskjellige systemløsninger for SMB-bedrifter, samt hendige prosjekter for privat bruk.

* C, C++, Perl, PHP, div. språk for web. Foretrekker C

* Både hobby og jobb, litt begge deler =)

* Det er stimulerende for meg å oppnå noe, å vite at det er jeg selv som har laget det. Gir også mye nyttig erfaring, som jeg håper kan komme til nytte senere i livet :-)

Skrevet (endret)

* Mann

* 24

* Litt utdanning, litt jobb. Holder på med mastergrad i informatikk.

* Har laget en del av et OS (i C/assembly), fra bootloader, virtual memory, multitasking, filsystem og shell. Ellers en del hemmelige jobbgreier. På hobbybasis: En distribuert mp3-enkoder, en VST-plugin (lyd) som avlastet prosessering til flere andre maskiner, ordresystem for en fotobutikk, en fjernkontroll-applikasjon for en PocketPC, så jeg kunne styre laptopen over bluetooth.

Pluss en hel haug andre halvferdige påbegynte smågreier. :p

* C, C++, C#, VB, Java, PHP, Python (og litt assembly)

* Både hobby og jobb, men har blitt mindre hobbyprogrammering i det siste..

* Liker å ha en ide, fundere på den litt nå og da, og komme på smarte måter å løse problemer på.

Endret av Paull
Skrevet

*Kjønn

Mann/gutt .. alt ettersom; jeg er ikke redd for å være barnslig. :D

*Alder

25

Jeg går ledig, og forsøker å få ferdig noen prosjekter slik at jeg kan skaffe meg inntekt via dem. Det hadde vært fint å lage noe man kan leve av. :)

Oi; det har blitt masse, men mye halvferdig så klart. Nå jobber jeg med en større HTTP-server. Jeg har også interesse for cairo-prosjektet som jeg tror kan bli fint m.t.p. generering av grafikk i flere former.

*Hvilke språk kan du?

Common Lisp, C, C++ .. o.s.v.; sjekk "hjemmesiden" min http://lars.nostdal.org/ Favoritten er Common Lisp, men det å kombinere denne med C er veldig kraftig i visse sammenhenger.

*Hobby eller jobb?

Begge deler. Jobben er hobbyen; men noen ganger må man gjøre ting som er kjedelig - og da blir hobbyen jobb. Er det ikke sånn?

Jeg liker å kunne noe ikke alle andre kan (haha; så har jeg i hvertfall dét! :tease:). Jeg har også troen på at det kan være penger i dette, og at jeg kan leve av det (:ohmy:). Jeg liker den kreative delen, og det at det går å lage noe som er fint; både kode-messig og resultatet i seg selv (:thumbup:). Det at man kan "miste seg selv" eller hengi seg til et prosjekt er også fint; det gjør livet mer interesannt og gir en grunn til å fortsette (:idea:).

Skrevet
Kjønn

Hankjønn :p

Alder

14

Hva driver du med, utdannelse jobb?

Går på ungdomskole

Prosjekter, fortell om de litt større programmering prosjekta du har hatt.

Har egentlig ikke fullført sånn kjempemange prosjekter... Det eneste må vel bli noen små 2D spill skrevet i SDL.

Hvilket språk kan du?

Lærer hele tiden, men det er nok C++ jeg kan best ihvertfall. Har begynt å snuse litt på språk som Ruby og Common Lisp i det siste også, men. Blir uansett lenge til jeg "kan" disse, heh :p

Hobby eller jobb?

Blir vel hobby, men jeg håper å kunne drive med det i jobbsammenheng når den tid kommer også.

Hvorfor liker du programmering, hva får du ut av det?

Det jeg liker best er tankegangen rundt det hele, og det å kunne få et lite innblikk i hva som skjer i datamaskinen. Jeg lærer jo også en god del engelsk av dette, noe som også er veldig positivt. :)

Skrevet (endret)

* Kjønn

Mann

*Alder

20

*Hva driver du med

Går på Teknisk fagskole Elektro linje

hmm jeg har jo mitt aldri sluttende 3d prosjekt.. ellers så er jeg nesten ferdig med et VOIP for lan prosjekt.

*Hvilke språk kan du?

C++, VB ellers så har prøvd meg litt på Lua og Game monkey.

*Hobby eller jobb?

Hobby

Vel jeg liker å lage programmer som kan forenkle en ellers hektisk dag for meg og andre, ellers så liker jeg utfordringer for hode. Og en større innsikt i hvordan ting fungerer.

Endret av Giddion
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Kjønn: Mann

Alder: 16

Skole/jobb: Går i 10. klasse

Prosjekter: Programmerer for tida på et OS, J-OS, og skriver en bok om Assembly

Språk: Assembly, Basic (VB, QBasic, osv.), litt C/C++

Hobby/jobb: Hobby

Hvorfor jeg liker programmering: Syns programmering er morsomt, og utfordrende.

Endret av Johan123321
Skrevet (endret)

*Mann

*25

*Driver med masteroppgaven samtidig som jeg jobber som systemutvikler hos en mindre bedrift.

*Har vært borti diverse prosjekter gjennom både skole, i skoleprosjekt hos bedrift, og nå sist i jobbsammenheng. I masteroppgaven min så jobber jeg med et grid (p2p) prosjekt der jeg bruker JXTA.

*Drevet mest med Java, men jobber nå med (VB).Net. Drevet en del med "webprogrammering" også: HTML/CSS/Javascript, JSP/Servlets (Java) og såvidt innom PHP. Masteren går på distribuerte systemer, så i den sammenheng så har jeg vært borti diverse. Er også til stadighet borti databaser, noe som er svært naturlig i de fleste forretningssystemer :p

*Mest i skole og jobbsammenheng, men dette er også litt på grunn av at tiden ikke strekker til for mer :)

*Liker mestring, men frustrasjonen er nok mer vanlig :p Men følelsen av mestring blir jo større etter å ha slitt litt.

I tillegg får jeg lønn og en fin utdannelse utav det.

EDIT: La til litt.

Endret av smetho

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...