Gå til innhold

godt oppsett til spille-PC ?


Anbefalte innlegg

Er dette et godt oppset?

Pc en vil i hovedsak bli brukt til spilling og lurer derfor på om jeg heller bør investere i bedre skjerm

 

AMD Athlon 64 X2 3800+

Cooler Master Stacker STC-T01

Corsair Value Select DDR400 2048 MB (2x1024)

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

MSI K8N Neo4-FI

Nec ND-3550

Samsung SyncMaster 913V

Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA

XFX GeForce 7900 GT 256 MB

Zalman CNPS7700-Cu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helst ikke value-RAM. Gå heller for Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB. Og en WD-disk. Western Digital Caviar SE16 250 GB har kjempe ytelse!

 

Edit: Viewsonic VX924. Ikke så mye baklys som Samsungene.

5816135[/snapback]

 

 

er value-RAM dårlig??

 

er allerede over budsjettet,så skjermen blir for dyr.prøvde og holde meg under 10 høvdinger

Endret av T homas
Lenke til kommentar
efikkan: den disken jeg satt opp først vant jo denne testen'

5816115[/snapback]

Det var nok ingen klar vinner men flere, Samsungen og Hitatchien er de jeg ville sett mest på som "Vinnere"..

 

er value-RAM dårlig??

Nei, flere "value" RAM er ganske bra/mye for pengene, men man får tross alt det man betaler for, minnet Onyx linker til er nok bedre..

Lenke til kommentar

Value ram er ikke dårlig, men ikke noe spesielt overklokkings venlig.. dersom du ikke skal klokke så vil du nok ikke merke noe ytelses forskjell.. men selv ville jeg kanskje brukt noen kr ekstra og kjøpt Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB eller en annen "litt dyrere pakke"..

 

Når det gjelder skjerm så kan jeg Anbefale viewsonic VX 924! Har denne skjermen og er VELDIG fornøyd! Ikke tegn til etterslep, klare, flotte bilder :love:

Lenke til kommentar
Value ram er ikke dårlig, men ikke noe spesielt overklokkings venlig.. dersom du ikke skal klokke så vil du nok ikke merke noe ytelses forskjell.. men selv ville jeg kanskje brukt noen kr ekstra og kjøpt  Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB  eller en annen "litt dyrere pakke"..

 

Når det gjelder skjerm så kan jeg Anbefale viewsonic VX 924! Har denne skjermen og er VELDIG fornøyd! Ikke tegn til etterslep, klare, flotte bilder :love:

5816438[/snapback]

 

skal ikke overklokke skal jeg kjøpe den skjermen du anbefaler må jeg spare inn på noe annet(men hva?)

Endret av T homas
Lenke til kommentar
Hvordan spare på noe annet? Men, kan jeg komme med et forslag på opsett til 10.000,-?

 

Thomas sin nye PC. Men hva med skjerm?

5817528[/snapback]

 

det så veldig greit ut,stusset bare litt på kabinettet(utseendet kansje jeg heller går for thermaltake). PSu går det ann og få den i svart eller krom?

Endret av T homas
Lenke til kommentar

Den PSU'en er kanskje det beste du får av pris/ytelse. Kablene på den er avtagbare :) , så de du ikke trenger å bruke kan du bare trekke ut! Den er også på 580W.

Den er nok i den fargen der bare, svart. Men det er noe tegn til blått også. Skal i det minste kjøpe denne.

 

Smaken er som baken, delt. Jeg gikk for den kabinetten pga. prisen. Så, du velger det du liker :) Du har din egen smak og jeg syns Master Stacker er genial, det er bare prisen jeg tenker på nå :wee:

 

Edit: 512. inlegg, hehe.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

tror jeg går for denne til hardisken pga lydnivået

 

dette kabinettet var kult i grønt

men tror jeg går fot stacker likevell

 

hvilken er best?

oppsett 1.

 

oppsett 2.

 

bør jeg bestille hvert enkelt komponent der det er billigst eller blir det dyrere totlasum da (med frakt)

 

edit: tror dere prossesor kjøleren vil krasje med hovedkortet?

Endret av T homas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...