Gå til innhold

godt oppsett til spille-PC ?


Anbefalte innlegg

Hvorfor gikk du ikke for Hitachi deskstar disken eller Samsung disken?

Det var disse to som ''vant'' testen du viste tidligere.

Hitachien ble best i test og Samsungen på en klar andreplass.

Så hvorfor satt du opp to harddisker i middelklasse?

5819618[/snapback]

ja si det :hmm: var vel ikke helt våken. opdaterte oppsettene med Samsung disken

 

er det noen som har flere meninger gjerne på total pakkene og hvem som vil fungere best

 

er det noen som vet hvor mange usb og firewire inganger det er på hovedkortet var jo

6 usb inganger på toppen av CM stacker

 

edit: hvilket operativsystem bør jeg velge?

når kommer vista?

 

nettverkskort må jeg og ha noen forslag kan null og niks om nettverkskort

 

til slutt: er dette absolutt alt jeg trenger for og montere og bruke pcen?? (-tastatur og mus)

Endret av T homas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverkskort er innebygget på hovedkort. Tror det skal være en på 10/100Mbps og en på 10/100/1000Mbps. Ikke tenk på Vista enda, du skal jo bygge PC'en nå? Hvis ikke og du vil vente med å bygge PC, så blir vel AM2 den beste løsningen da. Venter du som sagt til Vista, så må du vente til november, da den kommer ut.

 

Ta heller Hitachi'en som HDD nr.1. Eventuelt kjøp en ny en til senere lagring med topp ytelse. Da kan du sette opp et RAID-system. Helt til slutt vil jeg igjen anbefale Asetek VapoChill sin CPU-kjøler. Den er ikke så stor og tung som den Zalman sin. Zalman veier nesten 1kg, du vil vel ikke ha et brekkt hovedkort når du skal flytte på PC'en? Dette er alt du trenger for montering, ja*.

 

Av tastatur og mus er vel smaken som kommer inn i bildet igjen. Selv foretrekker jeg en Logitech MX518 til spill med en EyePad CopePad som musematte. Velg tast. selv :)

 

Edit: *Armlenke og gummi/matte underlag må du ha for montering, bør i alle fall :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

hvilken av disse er det du mener?

 

Asetek VapoChill Micro ULTRA LOW NOISE

 

Asetek VapoChill Micro HIGH-END

 

eller

Asetek VapoChill Micro EXTREM PERFORMANCE

 

hvordan monterer man disse?

hvordan er støy nivået?

 

hvilken kjølepasta er best og bruke og skal jeg ha kjølepasta andre steder i maskinen?(utenom prossesoren)

 

bygging av pcen vil bli gjort i mai tider (konfirmasjon)

 

trenger råd på hvilke av oppsetene som er best og hvilket OS jeg bør velge

 

føler at jeg maser litt nå men det må til ettersom dette er min første pc jeg kjøper i deler :blush:

Lenke til kommentar
Asetek VapoChill Micro HIGH-END

 

hvordan monterer man disse?

hvordan er støy nivået?

 

hvilken kjølepasta er best og bruke og skal jeg ha kjølepasta andre steder i maskinen?(utenom prossesoren)

 

bygging av pcen vil bli gjort i mai tider (konfirmasjon)

 

trenger råd på hvilke av oppsetene som er best og hvilket OS jeg bør velge

5822284[/snapback]

Det OS'et du trenger er vel Windows XP til spill. Det er jo det eneste som duger. Det var altså snakk om Asetek VapoChill Micro High-End-versjonen. Den er ikke så dyr, og støynivået er vel behagelig, altså en behagelig brumming vil jeg tro. Ellers så er Chieftec-kabinettet fint, har det selv og til å være et midi-tower er det stort i forhold til en vanlig midi-tower. Se test av VapoChill her.

 

Av kjølepasta er Arctic Silver Arctic Silver 5 et godt valg og mange mener dette er det beste :) Du skal kun ha på kjølepasta på CPU da. Da kan du som regel presse ut litt pasta på CPU, så tar du en kniv, helst ikke skarp, og drar det jevnt og fint utover hele CPU'en. Og vips, på med kjøler. Det følger med bruksanvisning vil jeg tro.

 

Alt i alt ville jeg gått for mitt oppsett. Nå har jeg da byttet ut kabinett og synes at å gi 1200,- for en førstegangs PC er litt mye. Gå enda lengere ned i pris hvis du vil/kan. Eksempel jeg har gitt deg er Thermaltake Xaser Tsunami. Din nye handlevogn ser slik ut nå.

 

Lykke til :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

jeg har tenket litt på disse kabinettene

 

Aspire X-Cruiser

fant en engelsk test hvor de sa at måleren var ganske unøyaktige

 

Cooler Master Cavalier 1

se på tallene i db måleren, de går slik 20,7,5,3,1,0,1,2,3

 

Cooler Master Cavalier 3

 

som et billigere alternativ til Thermaltake Xaser Tsunami

 

syns oppsettet blir litt dyrt tror det er skjermen som tipper det over kanten. Men er usikker hvor jeg bør kuttte

nyeste oppsett

Endret av T homas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...