Reticent Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Jeg har flere ulike css-filer på siden min, noe som har fungert helt fint. Da har jeg åpenbart nok linket slik: <link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> Problemet kommer når jeg flytter alle css filene til en egen mappe foreksempel med navnet "cssmappe" og linker slik: <link href="cssmappe/stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> Når jeg da åpner siden er det tydelig at nettlesen ikke finner css-filene. Noen som vet hvorfor?
olafura Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Jeg har flere ulike css-filer på siden min, noe som har fungert helt fint. Da har jeg åpenbart nok linket slik: <link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> Problemet kommer når jeg flytter alle css filene til en egen mappe foreksempel med navnet "cssmappe" og linker slik: <link href="cssmappe/stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> Når jeg da åpner siden er det tydelig at nettlesen ikke finner css-filene. Noen som vet hvorfor? 5815199[/snapback] Funker <link href="/cssmappe/stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> ?
Reticent Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Skrevet 26. mars 2006 Jeg har flere ulike css-filer på siden min, noe som har fungert helt fint. Da har jeg åpenbart nok linket slik: <link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> Problemet kommer når jeg flytter alle css filene til en egen mappe foreksempel med navnet "cssmappe" og linker slik: <link href="cssmappe/stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> Når jeg da åpner siden er det tydelig at nettlesen ikke finner css-filene. Noen som vet hvorfor? 5815199[/snapback] Funker <link href="/cssmappe/stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> ? 5815243[/snapback] Nei, jeg har prøvd <link href="/cssmappe/stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> og <link href="./cssmappe/stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> og jeg har prøvd å legge inne hele URL'en til css-filen, dvs med http:// OSV. Ingenting fungerer.
Arve Systad Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Moglegheitane er fleire: - Du har ikkje oppdatert sida i nettlesaren din skikkelig etter du endra det. - Mappe- eller filnavnet er feil i enten HTML-dokumentet eller på serveren. Eller begge - Gløymt å laste opp nytt HTML-dokument
Reticent Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Skrevet 26. mars 2006 Jeg er ganske sikker på at jeg har sjekket disse tingene. - Jeg har oppdatert siden i nettleseren. Jeg sjekket kildekoden i nettleseren og der så alt bra ut: <link href="/cssmappe/stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> - Mappe- eller filnavnet er heller ikke feil. Har sjekket serveren med flere ulike ftp-program og alle viser slik: /cssmappe/stil.css.
Christian. Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Bruker <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css"> jeg og det fungerer. Endret 26. mars 2006 av ChRiStiAn^
MC2 Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 sjekka at filnavnet ikke har store bokstaver? (Har sagt dette i en annen tråd, men det er forskjell på store og små bokstaver på andre filsystemer enn ntfs og fat. - ikke så sikker på fat)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå