Gå til innhold

TES: Custom classes i Oblivion - Post din her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det som jeg synes er best med spill som Oblivion, er muligheten til å lage sin egen klasse som passer ens egen spillestil fullstendig.

Post din custom class, og forklar hvorfor du konstruerte den akkurat slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jeg hadde en tedens til å bli en warrior i morrowind var vansklig å bli en ekte magiker, og alt en tyv egentlig kunne gjøre var å låse opp dører. og selv om bue noen ganger var ok, hadde den ektremt mange bugs, feks. hvis man skyter fra en bakke gikk bilen rett i bakken osv.

så jeg ville lagen noe av det omvente jeg brukte i morrowind.

en god tyv, som også kunne bite fra seg med sverd og bue, men helt klart at jeg favoriserer bua. så det ble vel ikke en ren thief class men en tyv assassin.

Rase: Bosmer(bonus i marksman)

Klasse Thief

Sign: The Thief

Attributes:

Agility

Speed

Skills:

Marksman

Blade

Sneak

Security

LightArmor

Illusion

Athletics

Skrevet

ja, ganske bra, i begynneslen spillte jeg på ganske lav vansklighets grad, men har økt til normal igjen, da man lvl fortere da. og går fortere opp i skills.

Skrevet

Class: Shade

Type: Sneak (heter det vel?)

Attributes: Speed og Agility

Hovedskills:

Blade

Block

Acrobatics

Light Armor

Marksman

Security

Sneak

Spiller khajit, og prøver å være en purond og hensynsløs tyv. Er vel nesten helt lik assassin-klassen, bare at jeg har byttet ut alchemy med block, siden jeg helst ikke vil bruke skjold, og derfor bør ha litt høy block-skill :)

Trives godt. Har litt problemer med sterke melee-fiender i kamp, men med kjappe kniver og dolker kan jeg som regel hoppe rundt uten å bli truffet uansett, så :)

Utrolig deilig å få inn x6 sneak attacks også :)

Skrevet

Rase: Imperial

Class: Paladin

Type: Combat

Sign: The ritual

Blunt

Restoration

Destruction

Speechcraft

Mercantile

Athletics

Heavy Armor

Skulle gjerne hatt plass til block også, men hadde lyst til å være litt "spellcaster", så valgte destruction istedet.

Skrevet

Klasse: Voidwalker (egen)

Attributes:

Agility

Speed

Skills:

Marksman

Blade

Sneak

Security

LightArmor

Speech tingen

Acrobatics

Skrevet (endret)

Rase: Nord

Class: Paladin

Type: Combat

Sign: The Mage

Attributes:

Endurance

Willpower

Major Skills:

Armorer

Athletics

Blade

Block

Heavy Armor

Destruction

Restoration

EDIT: Glemte attributes

Endret av bensinkanna
Skrevet (endret)

Fant ikke på noe artig navn til min Custom klasse, så den ble kalt Adventurer :p

Uansett den består av:

Name: Mani Mantrus

Class: Adventurer

Race: Redguard

Birthsign: The Thief

Specialization: Stealth

Attributes(2): Strength and Agility

Skills(7): Blade, Marksman, Sneak, Security, Light Armor, Athletics, Acrobatics

Edit: Så langt funker dette veldig bra, artig at jeg kan være en god sniker pluss velge mellom å bruke pil og bue eller sverd og skjold f.eks.

Endret av Nitrius
Skrevet

Rase: Dunmer (dark elf)

Fokus: Stealth

Klasse: Thief (samme namn som standard, men custom ellers)

Attributes:

Agility

Speed

Major skills:

Stealth

Security

Marksman

Light Armour

Blade

Athletics

Acrobatics

Oblivion hadde lova oss ein stor forbetring innanfor stealth, og eg tok det som ein utfordring. Marksmanship fungerte utmerket i starten, med one shot one kill heilt til level 3. Det virka endå bra, men måtte bruka fleire og fleire piler per monster etter kvart, og til slutt vart eg tvinga til å gå over til Blade. Har akkurat fått ein god del piler igjen, og ein elven bow, so bogen har blitt brukt igjen dei siste timane med suksess. Ellers fungerer høg speed, glass short sword, mithril mail og light iron shield bra i nærkamp. Speed er ellers bra med bogen, og ikkje minst når eg må heala i kamp (bruker mest healing spells, ikkje potions).

Skrevet (endret)

Tjo, lagde da en class..

Fant heller ikke på noe spes. kult navn, så ble hetende Tjommi.

Strength

Endurance

Armor

Athletics

Blade

Blunt

Block

Heavy Armor

Restoration

Ganske så standard class mao.

Angrer dog på at jeg tok Restoration. Eneste jeg kan caste er Minor health ett-eller-annet (den du får i starten) pga. for lav intelligens/mana.

Blunt var det heller ikke så mye vits i.

Grunnen til at jeg tok det akkurat sånn, var at det var noe lignende som Greg Kasavan i Gamespot spilte i sin 12 hour Oblivion marathon, og det så veldig morsomt ut. Hadde egentlig tenkt å spillle en tjuv. Men etter jeg så hvor fett melee combat var, måtte det bare bli som det ble ;)

Endret av Roy E
Skrevet
Hele security skillen er jo litt bortkastet er den ikke, siden du kan gjøre sammen nyttet med alteration (eller var det mystim) ... :) eller tar jeg helt feil nå?

5817236[/snapback]

Er vel ikke til noe spesiel nytte, er bare med på å hjelpe å få opp lvl værtfall.

Skrevet (endret)

Race: Wood Elf

Sex: Male

Class: Rogue (customized)

Stealth Specialization

Favored Attributes: Agility and Speed

Major Skills: Light Armor, Marksman, Sneak, Security, Blade, Athletics and Illusion

(engelsk siden jeg kopierte fra et annet sted jeg har postet det)

Fungerer bra, ser mange klager over at det er for vanskelig å spille en Stealth-karakter, men jeg har ingen problemer med han her. Prøver å unngå nærkamp så mye som mulig, men hvis jeg kommer i det har jeg specialization i Blade så one-hand blades (swords og daggers) fungerer bra, bruker ikke skjold.

Illusion kommer også veldig godt med i nærkamp.

Har spilt på default diffculty hele veien.

Endret av BTK
Skrevet

Rase: Orc

Klasse: Marksman

Blade

Block

Blunt

Heavy Armor

Sneak

Marksman

Security

Lagde han fordi jeg syntes egentlig vanlig Archer var stusselig, men light armor osv, er litt mere kanskje en warrior marksman :p

koser meg med han uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...