Goliath Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har hørt utrolig mye bra om Oblivion og sett at det får toppkarakterer. Nå, jeg har lite lyst å investerer 599,- i noe jeg absolutt ikke liker. Jeg har forsåvidt aldri spilt slike spill og spiller for det meste FPS. Det eneste spillet som har avviket mitt spillesjangermønster er Heroes of Might and Magic og hack'n'slash-spillserien Hunter. Ville jeg kunne like Oblivion?
Ingenting Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har hørt utrolig mye bra om Oblivion og sett at det får toppkarakterer. Nå, jeg har lite lyst å investerer 599,- i noe jeg absolutt ikke liker. Jeg har forsåvidt aldri spilt slike spill og spiller for det meste FPS. Det eneste spillet som har avviket mitt spillesjangermønster er Heroes of Might and Magic og hack'n'slash-spillserien Hunter. Ville jeg kunne like Oblivion? 5803586[/snapback] Kan svare deg sikkert på det i kveld! Jeg er nok ganske lik deg, men valgte å investere i Oblivion siden det hørest så spennende ut. I tillegg er jo det i 1.person, noe jeg foretrekker. Grunnen til at jeg ikke har orket RPG tidligere er fordi det var jo som å lese en bok. For så å spille litt innimellom. Dette er ikke tilfelle med oblivion da det er 50 timer med dialog. Det er også ganske action relatert spill (har jeg hørt ) og slossingen ser jo kjempe bra ut. I tillegg kan man vase rundt i en gigantisk verden på eventyr i 1 person. Hørest veldig spennende ut spør du meg!
Iyon Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg tror du vil like oblivion! Du kan velge spillestil ganske fritt. Sverdkamp, bruke trolldom (etterhvert kraftig trolldom) eller tyvaktig snikmorder. Du kan ogsaa kombinere fritt Selve historien og innhold er saa variert og massivt at du garantert vil finne noe du liker.
Goliath Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Skrevet 24. mars 2006 Du kan velge spillestil ganske fritt. Sverdkamp, bruke trolldom (etterhvert kraftig trolldom) eller tyvaktig snikmorder. Du kan ogsaa kombinere fritt 5803698[/snapback] Høres veldig spennende ut
Xperia X10 Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg syntes det virker så rart jeg, slossinga altså... Føles så... merklig ut! Vanskelig å sette spissen på det, men det ser så stygt ut. Til og med condemned har bedre slossing... Animasjonene på slag og sånt... Følelse...
d'espresso Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har hørt utrolig mye bra om Oblivion og sett at det får toppkarakterer. Nå, jeg har lite lyst å investerer 599,- i noe jeg absolutt ikke liker. Jeg har forsåvidt aldri spilt slike spill og spiller for det meste FPS. Det eneste spillet som har avviket mitt spillesjangermønster er Heroes of Might and Magic og hack'n'slash-spillserien Hunter. Ville jeg kunne like Oblivion? 5803586[/snapback] Vi er i samme båt.. Men jeg tror hverken din eller min båt synker :!:
Goliath Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Skrevet 24. mars 2006 hadde vært gøy å lese en review av Oblivion fra en som ikke har noe forventinger til spillet og som ikke spiller slike spill ellers...
d'espresso Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 hadde vært gøy å lese en review av Oblivion fra en som ikke har noe forventinger til spillet og som ikke spiller slike spill ellers... 5803792[/snapback] Jeg får spillet klokka 15, og skal feire en bursdag klokka 19 eller noe.. Jeg kan jo PG'e i 3,5 timer, også skrive ned mine synspunkter her.. Jeg har aldri spilt TES-serien før, og heller ingen andre RPG's.. Unntatt noen japanske som Final Fantasy. Jeg er ingen god anmelder :!:
Wooho Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Rollespill har aldri vært min smak men dette hindret meg ikke i å investere i Oblivion i dag. Spillet er helt rått, veldig bra grafikk og kampsystemet er meget bra og enkelt der man kan fighte med våpen samtidig som man kaster spels. Drit fett. Nå har jeg ikke kommet særlig langt men vil anbefale de aller fleste i å investere i Collector`s Edition av spillet. Verdt hvert eneste krone. Legger til et bilde jeg.
Yidaki Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 (endret) Må ærlig si jeg er veldig skuffet jeg over spillet. Kanskje pga all hypen om det..men det er mange ting som irriterer meg. For det første er det mange bugs i spillet, som f.eks en hest som står halveis i luften, personer som har bein eller armer inni murvegg,eller andre ting. Dette blir nok uansett rettet opp av en patch. Ellers er det grafikken..javel, fint å se på, men kjedelig..det er jo likt overalt. Gresset som svaier er jo flate textures, bladene på trærne svaier ikke individuelt og ser ikke ut som blader når du ser nøye. Solen sees jo heller ikke skikkelig, det ser ikke ekte ut, jeg tror ikke på grafikken. Det virker som en modell en går rundt i, ikke en ekte verden. Animasjonene er dårlige mildt sagt, AI`en er ikke noe å skryte over..angrep en sivil 5 meter fra en vakt, han reagerte ikke. Grafikken på personene er jo latterlig, særlig ansiktet. Ting er ikke realistisk descructable, skulle du hogge i et lik med et sverd forventer jeg at du deler det eller noe..det kommer ikke merker engang. Angriper du sivile som sover med en enorm slegge, springer de bare opp, uten en skramme selvfølgelig. Prøv feks å hogge i et tre med sverd, ingenting skjer, du burde i prinsippet kunne felt det etter en stund. Det er slike ting som dette jeg forventer av nextgen spill, ikke bare litt halvpene HDR effekter, som slett ikke er troverdig. Jada, kjekt å vandre hvor du vil, men gud så kjedelig. For ikke å nevne grafikkmotoren som krever en råpc, og til å med da går det ikke helt topp. Farcry ser jo myye bedre ut på en del områder. Angrer rett og slett på at jeg betalte 499 kr for dette. Mange er vel uenig med meg nå, men jeg tror mange ikke vil like Oblivion, det er ikke godt nok rett og slett. Endret 24. mars 2006 av Yidaki
Straffa Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Rollespill har aldri vært min smak men dette hindret meg ikke i å investere i Oblivion i dag. Spillet er helt rått, veldig bra grafikk og kampsystemet er meget bra og enkelt der man kan fighte med våpen samtidig som man kaster spels. Drit fett. Nå har jeg ikke kommet særlig langt men vil anbefale de aller fleste i å investere i Collector`s Edition av spillet. Verdt hvert eneste krone. Legger til et bilde jeg. 5803881[/snapback] Har den samme pakken. Veldig bra
Straffa Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Mange er vel uenig med meg nå, men jeg tror mange ikke vil like Oblivion, det er ikke godt nok rett og slett. 5803918[/snapback] Det er mange som kjøper dette spillet som ikke vet hva det handler om. Det er et ROLLESPILL. Kjøper du det av noen andre grunner så vil du ikke like det
Simen Løkken Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 TES spillene er for hardcore RPG'ere som ikke har noe imot å bruke 100-200 timer på å vandre rundt og oppdage ting, se nye steder, samle items osv osv. De andre spillene er tidkrevende og til tider vanskelige. Det kreves med andre ord en liten dråpe tålmodighet eller 100 for å klare å "bli dratt inn" i denne verdenen. Da jeg spilte Morrowind tenkte jeg ikke på stort annet. Vanskelig å sette fingeren på akkurat hva som gjorde det, men for min del hadde frihetsfølelsen og følelsen at man stadig gikk på urørt og gammel jord det veldig spennende. Jeg mener at det blir for dumt å hakke på grafikken i et spill som oblivion. Spør du meg så er grafikken noe av det som er mindre viktig med dette spillet. Det er mange som blir skuffet fordi de tror at spillet er noe det ikke er. Det er antagelig takket være all hypen som startet blant fanboyene, og senere har smittet over på alle andre "noviser". TES er ikke en serie spill med masse action og tjo og hei. Det må nytes i lange drag og det kreves litt av spilleren annet enn å plaffe ned nærmeste monster!! Hvis du finner på å kjøpe det, så må du belage deg på å bruke en god del timer på å bli kjent med spillet og la det "bygge seg opp"... Som alle ting som virkelig nytes, så trengs det tid å lære seg å like det. Nevner i fleng ost, vin, cognac, musikk er noen eksempler på ting som kan smake pyton i begynnelsen, men lar du det får litt tid og lar det vokse på deg, så finnes det ingenting bedre! En ting er sikkert, og det er at Oblivion er ikke for alle, og mange kommer til å hate det for alt det er. Er bare en måte å finne det ut på
Yidaki Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 (endret) Det er mange som kjøper dette spillet som ikke vet hva det handler om. Det er et ROLLESPILL. Kjøper du det av noen andre grunner så vil du ikke like det 5803992[/snapback] Hallo, er klar over det er et rollespill, men det er snakket så mye om hvor fantastisk det er og realistisk. Utifra alt snakket om dette spillet, så klarer det ikke leve opp til de forventningene du naturlig har etter alt en har lest og hørt om det..en blir skuffet, men ser vi kun på rollespill sjangeren så er det jo helt klart noe av det bedre. Må bare si at jeg er gammel rollespill elsker og VET hva som kreves for å spille denne type spill..men da må de ikke reklamere for alt fra fysikk eller Ai som noe helt enestående i spillet..for det er det ikke. Endret 24. mars 2006 av Yidaki
Gunfreak Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 det er vel ikke noe spill som er så free-roaming som TES spillene
EssspeN Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Ser ut som oblivion ble slik som jeg fryktet (ikke noe for meg)... Ble nesten dratt med i hypen selv, men har bestemt meg nå at dette skal IKKE kjøpes
hugRmunR Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg simpelthen ELSKER dette spillet... Alltid vært rpg spiller jeg ^^ Hvis du liker rpg, så elsker du dette spillet... Og ja, det er free-roam
Excelsion Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 (endret) Ser ut som oblivion ble slik som jeg fryktet (ikke noe for meg)... Ble nesten dratt med i hypen selv, men har bestemt meg nå at dette skal IKKE kjøpes 5804095[/snapback] Ditto, jeg ble skikkelig dratt med i hypen, simpelthen fordi jeg ELSKER rollespill. Men dette passet absolutt ikke meg. Northern: Ikke sant. Synes egentlig Oblivion er litt lite RPG, men det har vel litt med hva slags spill man er vandt med fra før av. Endret 24. mars 2006 av Excelsion
Bromlexl Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg tar en sjangs. Jeg prøvde en ikke veldig lovlig versjon på dataen min. Det virket utrolig bra. Er egentlig ikke stor fan av RPG. Men dette virket litt annerledes. Mer fengende og ikke så mange jævla tekstbokser! Så jeg tar meg turen til kjøpesenteret for å få fatt på en kopi. Det ser ikke så veldig bra ut på min mid end maskin. Så blir bra å få det i HD på 360en med all eyecandyen. Grafikken er jo ofte halve opplevelsen. OG det er alltid kult når det ser nice ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå