Gå til innhold

Hvilket antivirus\spyware protaction bruker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører Norton Internet Security 2006, Ad-Aware og sist men ikke minst Firefox istedenfor Internet Explorer. Kjører router med SPI firewall, som stopper ormer og uautorisert tilgang. Føler meg både trygg og sikker på internett.

5801555[/snapback]

 

Har f.secure medfulgte maskinen da den ble kjøpt i fjor, har senere symatec..dvs scanner via nett, hadde maskina inne til virusfjerning? i januar da var spyboot og adaware med da jeg fikk den tilbake, ble senere oppmerksom på disse gratisprogrammene via windowskatalog.

 

Så tidvis scanner jeg via nett i tillegg til det innstalerte program, har oppdaget at det kan ha noe for seg.

Lenke til kommentar

Bruker gratisprogrammet Avast! Home. Etter å ha prøvd det i en måneds tid kan jeg ærlig si at jeg aldri mer vil betale for et antivirusprogramm (eller laste ned for den skyld). Har Spybot og Ad-Aware liggende, men bruker de nesten aldri, siden jeg aldri finner noe. Opera/Firefox samt sunn fornuft holder maskinen min fri for denslags.

Lenke til kommentar

Norton Internet Security 2006 som følger med Telenor ADSL pakken. Synes 2006 er en stor forbedring fra 2004 som jeg prøvde sist. Mye kjappere og tar en god del mindre ressurser. Totalt ressursforbruk (minne) på ca 40mb for hele pakken, og det er antivirus, firewall, antispam (pop-up blokker, ad-blocker, epost filtrering, osv). Synes ikke det er noe å klage på. Har heller ikke opplevd noe problemer med 2006 versjonen (hadde store problemer med 2004 versjonen).

Lenke til kommentar
Hmmm... Syntes denne trenden med antivirus og ting begyner å gå litt langt. Har ingen av delene. Har begynt å lage en egen liten partisjon kun for windows så jeg kan formatere å reinstalere etter behov uten å miste data. Veldig skjeldent jeg får verken virus eller spyware uansett og de er vanligvis greie å fjerne mannuelt. Er bare for mye styr med virus alamer og advarseler i hytt og pine, desutem må de ligge i minne for å vere effektive og minne mitt kan brukes til bedre ting en det...

5801523[/snapback]

 

Det er jo noe som heter å effektivisere tiden man bruker ved en datamaskin.

Hvis du i utgangspunktet velger å ikke bruke anti-virus programmer, akkurat fordi du får mange virus støtt og stadig, men går lei av å bli informert om det, så er det ditt valg, men det medfører ekstremt mye ekstra jobb. Merk også at virus som oftest legger seg på alle partisjoner som er mountet opp, og følgelig vil du ikke unngå problemet ved

å cleaninstallere OS.

 

Selv er jeg den lykkelige eier av en NOD32 lisens.

adware/spyware skal vanskelig komme inn på min maskin,

siden jeg hverken bruker obskøne programmer eller surfer sider av samme karakter.

Derimot scanner jeg maskinen en gang i blant med tilfeldige programmer, bare for å

konstantere at jeg ikke har noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...