Gå til innhold

Hvilket antivirus\spyware protaction bruker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AVG Antivirus, ZoneAlarm brannmur, Ad-Aware, Spybot og HijackThis (alle gratis)

 

Spybot og Ad-Aware tar ikke de samme tingene, så jeg bruker begge. Uansett foretrekker jeg å kjøre en om gangen, slik at jeg ikke fjerner ting mens en annen søker etter dem, det skaper bare kaos.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Trend Micro Pccillin 2006 og hardware router, begge med aktiv brannmur. I tillegg har jeg MS Windows Defender, AdawareSE, Spybot og en hel haug med andre gratisprogrammer. Rettnok er det bare Pccillin som er aktivt, da jeg bruker det beste Antispywareprogrammet som eksisterer, nemlig... Tataaa (fanfare, trommehvirvler etc)! Opera og sunt surfevett. Bruker også den gamle Mailwasher betaen og kjøper faktisk spamfiltertjenesten fra Telenor. Kjører Windows Defender, Adaware, Crapcleaner omtrent hver uke, og tar en titt med HijackThis hver gang jeg er litt skeptisk/får ånden over meg. En hel bråte av Windows Services er disabled; kun meget få programmer autostarter (msconfig).

 

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar

AVG Antivirus (Gratis utgaven)

Spybot S&D

AdAware SE Personal

Spywareblaster

 

Er så mange år siden jeg har hatt virus/spyware på maskina mi at jeg husker ikke sist engang. Litt aktsomhet når du surfer rundt/laster ned/installerer er minst like viktig for å unngå å få pc'n full av dritt..

 

Altfor mange trykker på alt som blinker og ser kult ut (les:smilys og dritt), trykker på "No" knappen på popups som spør om du vil installerer div ting. No er ofte det samme som Yes, så Alt+F4 er trikset.

Endret av Nosferatu
Lenke til kommentar

Hmmm... Syntes denne trenden med antivirus og ting begyner å gå litt langt. Har ingen av delene. Har begynt å lage en egen liten partisjon kun for windows så jeg kan formatere å reinstalere etter behov uten å miste data. Veldig skjeldent jeg får verken virus eller spyware uansett og de er vanligvis greie å fjerne mannuelt. Er bare for mye styr med virus alamer og advarseler i hytt og pine, desutem må de ligge i minne for å vere effektive og minne mitt kan brukes til bedre ting en det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...