Gå til innhold

Minnebasert harddisk på 32 GB


Anbefalte innlegg

jeg ser folk bekymrer seg for antallet skrivinger som kan gjøres.

 

en mulig løsning der er å ha like mengder ram og flash på denne "hardisken", og bruke ramdelen mens maskina er i bruk. når den så skrus av blir innholdet av ram dumpet til flash...

 

må nok helst inneholde en eller annen form for batteri slik at ved plutselig strømstans og annet så kan lagringen skje likevel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ser folk bekymrer seg for antallet skrivinger som kan gjøres.

 

en mulig løsning der er å ha like mengder ram og flash på denne "hardisken", og bruke ramdelen mens maskina er i bruk. når den så skrus av blir innholdet av ram dumpet til flash...

 

må nok helst inneholde en eller annen form for batteri slik at ved plutselig strømstans og annet så kan lagringen skje likevel...

5800871[/snapback]

 

Personlig tror jeg denne bekymringen er relativt ubegrunnet, det er jo ikke uten grunn at produktet faktisk lanseres til den "gjengse mann", og man har jo 5 år fra forbrukerkjøpsloven, så om den varer kortere enn det, så får man jo bare ny.

 

AtW

Lenke til kommentar
DDR eller SDR er faktisk ikke noe billigere å produsere. Det som er billigere fordi det er litt mindre avansert motvirkes av lavt volum og produksjon på gamle og dyre prosesser (les: 130nm og oppover).

5802642[/snapback]

 

heh, fuck...

 

hvorfor i svarte skal ram være så "dyrt" når flash er så relativt "billig"? fordi produsenten veit at kunden kommer igjen når varen er utslitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...