Gå til innhold

TES: Jeg spiller Oblivion, og syns synd på xbox fan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som faktisk har sjekket den utgitte XBox 360-versjonen vis a vis PCen?

 

Det kan godt hende at PC-versjonen er justert ned som default for at den skal gå greit på PCer med minimum specen, mens 360en er satt til sin default som kan ha mer ting skrudd på.

 

Øystein

5791900[/snapback]

Hør denne PODCASTEN fra IGN.COM der de som har spilt Xbox360 versjonen og de som har spilt PC versjonen i 24-30 timer snakker sammen. Ganske artig lytting ellers, foruten at de snakker om forskjellene.

 

Dr Peedee

5791934[/snapback]

 

Kan du gi noen korte sitater hva de snakker om?

Orker ikke høre det gjennom nå :)

5791973[/snapback]

 

Tja... må ta det sånn litt etter husken her.. de snakker litt om forskjell i loading times, bl.a. snakker han ene om merkelig innlastningstider (lange - "the hard drive chugging every time.. blalb blaa) på 360 som virker å ha løst seg selv - selv om han ut fra det han forteller høyst sannsynlig har vært ute for det skille22 skriver om over her med at cache'n må tømmes. Men etter det er innlastingstidene sammenlignbare for 360 og PC, bortsett fra utendørs hvor innlasting av objekter merkes med stutter på 360 mens på PC er det omtrent ikke merkbart. Ellers "biggest difference is frame rate.. where the 360 outside takes noticeable drop where as the PC seems stable.. ." PC versjonen er også litt skarpere i grafikken.

 

De snakker om kontrollerne, han ene liker å kunne se seg rundt med musa i PC versjonen, synes det gå raskere. mens han andre synes at mele combat er bedre med stikkene på 360. Selv om ranged weapons virket mere nøyaktig med mus, så var ikke forskjellen så står uansett..

 

De snakker om view distance, sliders på PC.Objekter popper likevel ikke inn, mere fades inn - sier det om 360 versjonen..

 

Det var litt av det jeg husker i farta

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Tja... må ta det sånn litt etter husken her.. de snakker litt om forskjell i loading times, bl.a. snakker han ene om merkelig innlastningstider (lange - "the hard drive chugging every time.. blalb blaa) på 360 som virker å ha løst seg selv - selv om han ut fra det han forteller høyst sannsynlig har vært ute for det skille22 skriver om over her med at cache'n må tømmes. Men etter det er innlastingstidene sammenlignbare for 360 og PC, bortsett fra utendørs hvor innlasting av objekter merkes med stutter på 360 mens på PC er det omtrent ikke merkbart. Ellers "biggest difference is frame rate.. where the 360 outside takes noticeable drop where as the PC seems stable.. ." PC versjonen er også litt skarpere i grafikken.

 

De snakker om kontrollerne, han ene liker å kunne se seg rundt med musa i PC versjonen, synes det gå raskere. mens han andre synes at mele combat er bedre med stikkene på 360. Selv om ranged weapons virket mere nøyaktig med mus, så var ikke forskjellen så står uansett..

 

De snakker om view distance, sliders på PC.Objekter popper likevel ikke inn, mere fades inn - sier det om 360 versjonen..

 

Det var litt av det jeg husker i farta

 

Dr Peedee

5792036[/snapback]

 

Ok. Snart kan jeg selv oppleve hvordan det er og spille på xbox 360 :)

Litt synd jeg ikke har pc lenger så jeg får ikke sammenlignet grafikken. Har en laptop i dag som ikke duger til spill.

 

Gleder meg som en liten unge på julaften til å prøve dette.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Ok. Snart kan jeg selv oppleve hvordan det er og spille på xbox 360 :)

Litt synd jeg ikke har pc lenger så jeg får ikke sammnelignet grafikken. Har en laptop i dag som ikke duger til spill.

 

Gleder meg som en liten unge på julaften til å prøve dette.

5792066[/snapback]

 

Gleder meg og. Skal ha det til 360'n, ja. Bena opp i sofaen, foran 40'' HDTV, 5.1 surround, kona borte på en måneds ferie (faktisk), en par pils... og spille det slik det er på 360'n...

 

Fordi jeg veit at hvis jeg kjøper det til PC så blir jeg sittende her inne på bøttekottet mitt foran 19'', hodetelefoner - samtidig som jeg bruker mere tid på å optimalisere og konfigurerere, og søke etter måter å få det til å flyte bedre på PC'n min enn å spille det. Kjenner meg selv-- kan jo prøve den "tweaken", laste ned den ini fila osv.. Og så bumper frame rate'n opp med 0.5. Har ingen high end PC uansett.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Ok. Snart kan jeg selv oppleve hvordan det er og spille på xbox 360 :)

Litt synd jeg ikke har pc lenger så jeg får ikke sammnelignet grafikken. Har en laptop i dag som ikke duger til spill.

 

Gleder meg som en liten unge på julaften til å prøve dette.

5792066[/snapback]

 

Gleder meg og. Skal ha det til 360'n, ja. Bena opp i sofaen, foran 40'' HDTV, 5.1 surround, kona borte på en måneds ferie (faktisk), en par pils... og spille det slik det er på 360'n...

 

Fordi jeg veit at hvis jeg kjøper det til PC så blir jeg sittende her inne på bøttekottet mitt foran 19'', hodetelefoner - samtidig som jeg bruker mere tid på å optimalisere og konfigurerere, og søke etter måter å få det til å flyte bedre på PC'n min enn å spille det. Kjenner meg selv-- kan jo prøve den "tweaken", laste ned den ini fila osv.. Og så bumper frame rate'n opp med 0.5. Har ingen high end PC uansett.

 

Dr Peedee

5792111[/snapback]

 

Samme her.. Blir Xbox360 versjonen som jeg forøvrig har bestilt fra gamezone.. Håper det kommer på fredag. :w00t:

Lenke til kommentar
Gleder meg og. Skal ha det til 360'n, ja. Bena opp i sofaen, foran 40'' HDTV, 5.1 surround, kona borte på en måneds ferie (faktisk), en par pils... og spille det slik det er på 360'n...

 

Samme her, dette blir en skikkelig geekout-helg. Dama bortreist hele helga, nykjøpt logitech surround-anlegg kommer imorgen, oblivion kommer forhåpentligvis fredag... fredag ettermiddag er forhåpentligvis bare å sette seg i sofaen, fyre opp projektor+5.1 lyd og la seg oppsluke... :cool:

Lenke til kommentar
Gleder meg og. Skal ha det til 360'n, ja. Bena opp i sofaen, foran 40'' HDTV, 5.1 surround, kona borte på en måneds ferie (faktisk), en par pils... og spille det slik det er på 360'n...

 

Samme her, dette blir en skikkelig geekout-helg. Dama bortreist hele helga, nykjøpt logitech surround-anlegg kommer imorgen, oblivion kommer forhåpentligvis fredag... fredag ettermiddag er forhåpentligvis bare å sette seg i sofaen, fyre opp projektor+5.1 lyd og la seg oppsluke... :cool:

5792144[/snapback]

 

Samme her! Dama er jo hjemme men skal nok klare å få noen timer forann 360'n i helgen. Har allerede fylt opp kjøleskapet med pils :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Dere som sier at de som bruker mange penger på et monster av en pc for å spille oblivion på maks settings er dumme, er litt naive selv. En 50' HDTV koster mer enn en topp pc, pluss at du må kjøpe xbox360 og spillet som koster mer til xbox enn pc :)

5792165[/snapback]

 

Denne sammenligningen blir ALLTID feil - fra begge leire, både fra konsollfolka og fra PC folka. Hvis man kjøper seg en 50'' HDTV bare på grunn av ett TV spill, så er man jaggu litt spesiell og utstyrt med mye penger. (jeg sier ikke at det er noe galt i å gjøre det). Men de fleste kjøper seg da en TV av flere gruner. En HDTV brukes til mere enn bare spilling. Det er en formidabel hjemmekinoskjerm f.eks. + vanlige TV sendinger er ok, og særlig sport/musikk er veldig gøy på stor TV.

 

Og en PC... - man bruker den da til mere enn bare spilling . Internett, billed og videobehandling, hjemmekontor osv..

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Til dere som krangler om pc vs xbox:

Jeg skjønner ikke at vi må lage "krig" av saken egentlig. Det er to forskjellige platformer med forskjellige styrker. Bare velg den platformen hvor

 

1) De spillene DU liker finnes

2) Den platformen som gir DEG best spillopplevelse (i tilfelle samme spill finnes på flere platformer)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
hvordan kan folk si det er billigere å kjøpe Xbox, når man MÅ ha HD tv for i det hele tatt komme i nærheten av PC.

5792163[/snapback]

 

Pff, man MÅ ikke ha HDTV. Og det er like aktuelt å bruke PC-monitor med en 360 som med en PC. Begge må ha skjerm på et eller annet vis.

 

Regnestykket er ganske greit:

 

PC = ca 10.000 + skjerm

360 = 3.000 + skjerm

 

Uansett hvilken skjerm du velger, så vil den kunne brukes av begge to.

Lenke til kommentar
Dere som sier at de som bruker mange penger på et monster av en pc for å spille oblivion på maks settings er dumme, er litt naive selv. En 50' HDTV koster mer enn en topp pc, pluss at du må kjøpe xbox360 og spillet som koster mer til xbox enn pc :)

5792165[/snapback]

 

HVis du ønsker å spille Oblivion med full settings og har ingen monster pc til å driver det så blir det aller billigste skaffe seg en xbox 360 + vga kabel.

 

xbox 360 premium 3000

vga kabel 300

Oblivion 599

 

3899 kroner hvis du har en LCD/CRT monitor fra før av.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...