Gå til innhold

The vaffalo [kommentarer] logg oppdatert 25.04


Anbefalte innlegg

har ikke skrevet et så detaljert program enda,

 

men jo det skjedde faktisk i går, at vaffelen satt fast og ble med på neste runde.

En pervers kombinasjon av brent bunnvaffel og rå imidten toppvaffel. men har tenkt på å skrive om programmet til en mer sikker versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe rik, nja tviler litt at det automatiserte vaffel markedet er så stort.

med størrelsen på den maskinen, så er den ikke akkurat noe man kan legge i et skap når man ikke trenger den.

 

men mitt nyeste design forslag kunne ha blitt en hit, skal fikse en modell i sketchup for å vise ideen senere.

 

Oppdaterte loggen, med 3bilder til, av rillene på toppen av plexi kassa plus vippebryterne, de er av dårlig kvalitet men får holde inntil videre.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

takker for all applaus

Blir litt stille fra meg i påsken, mest pga, at jeg ikke er i nærheten av maskinen.

 

Har foresten funnet ut at jeg egentlig ikke er såå gla'i vaffler, :p med det får da så være, det er jo trossalt det å bygge og utvikle den som er artig :thumbup:

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar
takker for all applaus

Blir litt stille fra meg i påsken, mest pga, at jeg ikke er i nærheten av maskinen.

 

Har foresten funnet ut at jeg egentlig ikke er såå gla'i vaffler,  :p med det får da så være, det er jo trossalt det å bygge og utvikle den som er artig  :thumbup:

5908181[/snapback]

Vafler er godt :) Kom hit i morgen, så kan du lage masse vafler, det kommer en hel haug hit :p

 

Men bra resultat! Så ut som om den ble ganske stor, stemmer?

 

Stilig er ordet :thumbup:

 

Øyvind!

Lenke til kommentar

endelig på nett igjen etter at jeg mistet kontakten mot sentralen, pga oppgradering til adsl2+.

 

Ja maskinen er plagsomt stor, har tenkt på en auto vaffel som er mye mindre, kommer nok ikke til å lage den men skal få laget en skisse så dere kan dømme om det ville ha blitt en hit.

Lenke til kommentar

utdrag fra loggen:

 

"ja da var det på tide for en liten update igjen da, har kommet til det punktet at maskinen i praksis er sågodt som ferdig, og jeg små lei av vaffelmaskiner,

 

Vaffeljernet har fått den uvane at den steker hardere på topp delen, og dermed setter seg fast i toppen.

Derfor måtte jeg legge til i koden at den rister engang når toppen er i åpentilstand, for å sikre at vaffelen detter ned på bunnplata og blir med når den tømmer.

 

Vel lettere sagt enn gjort, siden måten jeg hadde skrevet programmet, gjorde det meget vanskelig å finne ut en måte å få lagt inn en ekstra puls,

(se vedlagt bilde.) etter en heldel tenking så kom jeg på en måte, endte med like mange linjer kode som hele det gamle programmet, og det bare for den ene pulsen!

 

Uansett det var en hel del problemer på ferden, men det ser ut til å ha ordnet seg,

 

Legger også et bilde av hele maskinen i sin fulle glory. liker finishen til plexien,"

 

 

Kommenter gjerne, prosjektet, hvis noen har en bedre ide til pulseringen skrik ut.!

post-14345-1145645180_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...