Gå til innhold

The vaffalo [kommentarer] logg oppdatert 25.04


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke brukt så mye, sylindrene er skaffet via et gammelt meieri, og vaffeljernet kostet 250kr.

0g en del er lånt. har også kjøpt plexi nå,

 

Maskinen skal kapsles inn i plexi som skal lakkeres hvit innvendig. for å få en steril/hygenisk look

 

angående det med vippene. en RS vippe er en modul i programmet, en set og 1reset inngang og ut gang, altså hvis den får en puls inn på "set" inngangen, og ingenting på reset så setter den utgangen høy, men hvis den får en puls inn på reset så stopper den, man setter den enten "set dominant eller reset dominant", med det menes det hvis den får både set og reset signal så er det stillt inn hvilken som overstyrer den andre.

 

Ja allt skal timer styres, tror det blir lettest,

 

har ikke rukket å ta bilder av strupeventilene eller helhetsbilde. men det kommer.

 

 

 

 

Har tenkt nå i ettertid at hvis jeg hadde hatt litt større budsjett så ville jeg gjort det annerledes. istedet for pneumatik så ville jeg ha brukt små "high power" servoer, og latt de åpne og lukke. maskinen ville ha blitt mye mer kompakt.

Lenke til kommentar

man kan kjøpe pneumatikk på forskjellige internettbutikker, prisene er rimelig stive da, ellers er det kanskje mulig å få tak i på anlegg som bruker slikt, og da kanskje har tilovers eller utstyr som ikke lengre er i bruk.

 

Har laget pls programmet i dag, og fikset allt det mekaniske, så tørr kjørte anlegget, for å se om det gitt bra og at maskinen tålte det.

Alt funker flott, og kommer med update forhåpentligvis senere i dag. har tatt film av det hele i gang

skal se om det jeg får lastet det opp

Lenke til kommentar

Spyro, for å styre pneumatikk så trenger du magnetventiler, og en eller annen type pls. du kan også lage relestyringen via parallell porten te pc'n "hauk" som gammle overklokking.no lagde. og så lage et program som styrer på pcn, men da må du selv skrive allt.

Lenke til kommentar

Spyro: vet at elfa har, startsiden.no har en egen undermappe for pneumatikk og slikt.

 

Skal få laget en logo til The Vaffalo, fronten skal ha en 28x28cm plate for fronten, sliter litt med å finne på kult design, så hvis noen har lyst til å gi det et forsøk, så er det bare å skrike ut, Kravene er minimalistisk og skal stå i stil med den hvite lakkerte plexien

Lenke til kommentar

tror jeg skulle hatt ganske mye for å lage flere.

 

Beklager for dårlig oppdatering, men oblivion har jo kommet så har jo måttet spille det en del.

 

bilde0767we.jpg

 

mer kommer senere i dag, men her er et helhetsbilde, røre tanken er montert og pls.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

fikk laget ferdig Plexi kapslingen igår, men jeg hadde rotet vekk kameraet, så det ble et bilde med mobilen bare for å vise helheten.

 

bilde225pq.jpg

plexi hvitlakkert på innsiden, maskinen ser ulidelig stor ut iforhold til størrelsen på vaffelplata.

 

Personlig så syntes jeg effekten med speilfinishen på kassa er :dribble:

 

Får ikke tatt bedre bilder før etter påske, så det er dette jeg har. har en kort film av tørrkjøringa av maskinen, men den må redigeres først

 

Og et problem jeg visste kom til å skape vansker, er såklart den veldigsimple røre styringa, da vaffelrøra må alltid lages lik, Kan fortelle at det ble et helvettes søl i går.

 

Et annet problem er at vaffelen ikke alltid kommer ut selv med dobbelt så mye smør i røra enn det står på pakken.

 

Men etter litt tweaking først når man tilsetter ny røre, så blir det supert,

 

skal legge ut sketchup tegninger senere til en annen versjon av en aut. vaf. presse. mer effektiv, designet kom til meg av ordet vaffeltrakter altså noe som ser ut som en kaffetrakter men lager vaffler.

Kommer ikke til å lage denne, da jeg har fått nok av vaffler med det første :p

 

endret: noen småting.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor stor kraft det er i "fjerne mekanismen" som brukes når vaffelen er ferdigstekt men ser for meg følgende lite heldige scenario: Vaffelen brenner seg litt fast og blir ikke fjernet fra jernet når neste vaffel skal lages. Kan dette bli et problem? Eller er det i praksis 100% sikkert at vaffelen alltid fjernes?

 

Edit: Så at du allerede hadde vært borti problemet. Det høres dog ikke helt optimalt ut å tilsette mer en dobbelt så mye smør i røra for å løse problemet. Det blir jo noen vanvittig feite vafler!!

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...