Gå til innhold

The vaffalo [kommentarer] logg oppdatert 25.04


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, ser at det har plutselig blitt mange kommentarer her, og takker og bukker for responsen, Og det å komme med under forumhøydepunktene på hw.no er kjekt.

 

 

 

Spyro: den maskinen du så på nrk, var konkurenten til denne maskinen, og kåringen av vinneren skjedde sist tirsdag, må desverre si at The vaffalo tapte, :(

 

jeg mener at The vaffalo er bedre, med tanke på at den er helautomatisk. fikk en masse problemer med maskinen når den skulle settes opp, blant annet at programerings enheten ikke fungerte, så fikk ikke satt den i run. klarte etter mye prakk å få den til å kjøre men kunne ikke skifte timingene.

 

Men ifølge juryen så var ikke det ikke viktig at den var helautomatisert, og de sidestillte det at The vaffalo kunne tømme seg selv, med at de hadde en kopp som stod under ventilen så det ikke dryppet. (tøys og tull er min mening)

 

Hovedgrunnen for at det andre laget vant var at de brukte et dobbeljern. og dermed var mer effektivt,

 

En annen faktor var at juryen som stemte var ordføreren og noen andre fra samme kommune som det andre laget. Lokal patriotisme står sterkt. :whistle:

 

 

Mez: den maskinen du linket til var hardcore, ble redd bare av å se på størrelsen av den, men igjen de karene der har jo et helt annet budsjett og grunnlag. Men skal ta å lese og se på hva de har og muligens lære noe ut av det. :thumbup:

edit: ser på den vaffelmaskinen du linket til bruker samme tømme metode som jeg planla til min siste ide til vaffelmaskin, nemmelig at toppen går opp og bunnen roterer og tømmer vaffelen nedover. (litt upraktisk egentlig at vaffelen slynges ut.)

 

 

Andesam: den tingen som ser ut som en kalkulator er programeringsuniten for plsen, og bruker den for å legge inn koden i pls'en som styrer når magnetventilene skal åpne og lukke. Nyere pls'er kobles til pc for programmering. mens pls'en som ble brukt i the vaffalo er over 20år gammel, alderen sier vel allt :p .

 

Og til alle som spør om video, skal bruke maskinen på tirsdagen så skal få fikset video da, ikke sikker på kvaliteten, hadde et sony dig. kam. som kunne filme i whopping 640x480 oppløsning, men autofokusen eller bildebrikken har gått bananas, men film skal det bli :thumbup:

 

Jess ble en del tekst det, håper det var opplysende, er ikke helt stø på den quote funksjonen, så det ble bare refferanse til nickene til de som spurte. :blush:

 

endret: la til litt.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

Må nesten legge til i en egenpost da min siste post ble litt voldsom.

 

Bruker jo slik toro pose vaffelrøre, og har kommet fra til løsningen som virker best,

 

Toro vaffelrøre pose den til 8plater, (normal størrelsen ikke økonomi)

150ml flytende margarin (190g mot de 75g som står på pakken, dette for å slippe at de sitter fast)

og 5dl vann mot 4 som står på pakken, for å få røra til å spre seg mer utover vaffeljernet, og dermed få visuellt penere vaffler.

 

De smaker fortreffelig også, hvis dere lurte :p

Lenke til kommentar

hehe, ikke glem og koke ordentlig kakao samtidig ;)

 

Må nesten høre om hva dere har på vafflene,

her i trønderlag så bruker alle å ha søttpålegg på vafflene, mens jeg er oppvokst med å ha spekemat/kjøttpålegg på, (bruker jo søttpålegg avogtil) slikt som salami osv. tydeligvis en skikk fra nordfra.

Har blitt møtt med forskrekkelse og vanntro over denne frekke kombinasjonen.

 

hva tror/bruker dere?

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

Søttpålegg?

 

Jeg bruker jordbørsyltetøy/villbringebær og rømme på mine! :) Det er så deilig, MÅ prøves! :thumbup:

 

har aldri brukt kjøttpålegg på varme vafler, ikke kalder heller men, da bruker jeg ofte smør og brunost^^

 

EDIT: Fra Østlandet - Lørenskog(født), Lillestrøm og Øyer(bor), Jessheim(bodd) :p

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

ahh, ja brunost det pleier jeg også alltid å bruke, har bare spist vaffler uten noe på enda, fra the vaffalo.

 

Syntes også hardkoktegg er godt på vaffler. har ikke hørt om mange som bruker det,

 

Kom også på at når jeg pleide å lage vaffler manuellt, så brukte jeg å ha rømme i røra, det må nok testes med "The vaffalo"

 

edit: bZerk, har du ihele tatt smakt med kjøttpålegg på vaffler?, eller vet at flere som bruker det? antar at det er mer brukt nordover enn sørover. bare en tanke,

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

skrev tidligere at jeg skulle legge ut su skisser av konseptet mitt til en vaffelmaskin som passer for å hjemme, Den er vel kanskje 50% større enn en medium stor kaffetrakter, Jeg kaller konseptet for en Vaffel trakter.

 

post-14345-1145840689_thumb.jpg

Som du ser så er selve steke elementene itoppen av det runde. eller tilsvarende der hvor filteret er på kaffetrakteren, den andre tegningen viser vel ganske lett hvordan ting beveger seg, bunn elementet vris 180grader mens toppen heises opp tilsvarende halve bredden. ( så bunnen kan vri seg rundt.)

post-14345-1145840699_thumb.jpg

Vaffelen detter ned på den plata med håndtak. For rengjøring så kan man åpne selve steke dekselet, forran du ser håndtaket for å åpne.

 

kom gjerne med forslag til forbedringer, både designmessig og funksjonsmessig.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

jo, vafflene kan dette ut skjevt, men man får satse på hastighet, altså at den ikke rekker å dette ut før den er 180grader snudd.

 

Vafflene detter ned der kanna på kaffetrakteren pleier å stå ja. kanskje litt vanskelig å se, men tenkte at du ikke ser jernet på undersiden under tømming, altså at den "filter" boksen er så stor at den skjuler allt.

Og maks mengden vaffler er vel kanskje 1pakke toro røre, eller tilsvarende 8plater?

 

Kommer nok aldri til å lage den maskinen, men det er gøy med tankeprosjekt.

Lenke til kommentar

på Vaffeltrakteren, så var idèen å ikke bryte pneumatikk, men bare elektriske motorer, eller i noe i den duren, på bunn elementet så kan man bruke en ekstra sterk servo, men på topp elementet så vet jeg ikke helt, siden den skal heises opp og ned.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar

jess da har jeg tatt noen video klipp, de er desverre tatt med mobilen, så kvaliteten er på det beste søppel, men de viser da hvordan den virker.

 

 

3videoklipp, en som viser hele prosessen uten røre, og de 2andre viser med røre.

 

 

alle 3 i en zip

 

 

quicktime funker til å spille de av ivertfall,

 

Kommenter gjerne,

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar
Haha! Utrolig morsomt. Endelig kom videoklippene. Den virket bedre enn jeg hadde trodd. Skulle ønske jeg kunne sånn :love:

5986513[/snapback]

 

Hehe åja? trodde du ikke at den virket? :hmm:

sliter riktignok med enkelt detaljer, men alikevel, det var jo ingen tvil om at den ville virke :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...