Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønte ikke helt poenget med den artikkelen, jeg. Syns han at utviklere får for lite betalt?

9531075[/snapback]

De siste årene har det dukket opp sider der man kan legge ut prosjekter på anbud, så kan både profesjonelle og mindre profesjonelle programmerere komme med sine tilbud.

Her hadde 'Christopher' møtt på en programmerer av det mindre profesjonelle slaget, noe som resulterte i 500 PHP-filer (til sammenlikning har phpBB totalt 340 filer, inkludert bilder osv.) og mye søppelkode. Og ikke minst fungerte systemet overhodet ikke. Men det er kanskje ikke så rart, når han bare betalte $300 for et rimelig omfattende system.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Apropos det; Er det bare jeg som blir flau av å lese mine tidligere koder?

9532231[/snapback]

Nope :p

 

Blir flau av å lese tidligere poster også, men det er jo en litt annen sak..

9533052[/snapback]

 

Jeg har vært registret siden 2001 under et annet brukernavn. Verste jeg vet er å lese det jeg skrev da :ph34r: Haha, det brukernavnet forblir min hemmelighet i all framtid.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål (ikke sikkert det har et kjapt svar..):

Jeg har noen custom fields i WordPress. I et av disse feltene ønsker jeg at vedkommende som oppdaterer informasjon osv skal kunne skrive inn verdier som csv. Det er snakk om parvise verdier, som skal inn i hver sin <tr> i en <th> og en <td>.

 

Det jeg lurer på er; Er det noen enkel måte å få PHP til å parse denne tekststrengen, loope gjennom den på en eller annen måte, og putte %1 i <th> og %2 i <td>. Det kan eventuelt være snakk om tre verdier, et for URL også, men det regner jeg med at går greit hvis jeg først finner en løsning på dette.

 

Redaktøren på nettstedet skal altså kunne skrive inn f.eks.

rollenavn|aktørnavn|/url/|Peer Gynt|Thoralv Maurstad|/aktorar/thoralv-maurstad/

Lenke til kommentar
Huff, er det bare jeg som får frysninger av list() ? Ustandard og stygg syntaks  :no:

9543551[/snapback]

Ustandard? Det er jo en del av språket! Da må det vel i høyeste grad være en del av "standarden" (om det i det hele tatt finnes en PHP-standard)

 

Mye i PHP jeg får frysning av, men list er en av tingene jeg ser på som praktisk, smart og bra gjennomført.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er ikke list() litt overflødig? Altså, $array[0] osv går jo like fint så lenge man dokumenterer skikkelig. Vil det ikke ta lenger tid å parse om man skal bruke både list og explode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...