Articfare Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Strategi spill er et av de eneste spillene man kan ha gigantiske slag på uten lagg. Dette har jeg utnytta og har brukt Empires Dawn of the Modern World i en nærmest uendelig kamp. Denne kampen startet jeg litt etter høstferien og til sammen har jeg spilt nærmere 9 timer og 30 minutter. Jeg er Sovjet mot de to allierte: Frankrike og England i level 4 av 10. Som dere sikkert vet har Sovjet de svakeste inf. soldatene, noe som har gitt meg harde kamper. For å ta fienden med en invasjon pleier jeg å ta over den nærmeste øya for så å starte en invasjon på øya. Denne øya på denne Teamisland banen har blitt nærmest et helvette for hæren min og fienden sin. I starten av dette langvarige slaget klarte jeg å få opp barracks og murer i nordvest delen av øya, men da jeg nærmet meg sør kom Franskmenna med flere tanksdivisjoner og flere titalls bombere og fly. Etter femten minutter hadde jeg tapt øya. Jeg sendte nærmere 3700 inf. soldater over kanalen mellom hovedøya mi og helvette. Med støtte av bombere som bombanderte tanksene kommer noen til å tenke seg at dette var barnemat. Men egentlig tok det nærmere en time å få bygget èn barracks. Jeg fikk laget en liten havn der og sendte flere tusen soldater over øya for å presse forntlinjen nærmere, men jeg tapte og tapte possisjonen. Men heldigvis kunne jeg bygge litt på murene som var halvødelagte, så det tok ikke lang tid før jeg fikk possisjonen igjen. Etter nærmere 6 timer hadde jeg tapt rundt 7000 units. Helt psycho kamper! For å få nærmere full kontroll over øya lagde jeg en hær på nærmere 1000 millitær styrker på øya, blandet av inf. tankser, AA, AT og Arty. Nå fikk jeg bygd opp murer og flyplasser til å kunne holde øya for en stund, men dette var bare for en liten stund. Når tiden hadde nærmet seg 9 timer sendte fienden et uendelig langt angrep av fly og drepte soldatene mine som fluer. Nå hadde rundt 18.000 dødd. På havna klarte jeg å holde fienden tilbake nærmere en halv time før jeg hadde mistet den. Krigen er fortsatt ikke ferdig, men jeg kommer til å oppdatere når jeg har vunnet eller andre ting. Det jeg kan si er at nærmere 17.000 har dødd uten mening. Ja, da kan dere fortelle litt om deres kamper og slag.
Hotel Papa Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Hvordan greier du å holde på så lenge mtp penger og mat osv? det koster jo penger å lage diverse ting, og de "gruvene" går vell tom ettervert?
Articfare Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Skrevet 20. mars 2006 Hvordan greier du å holde på så lenge mtp penger og mat osv? det koster jo penger å lage diverse ting, og de "gruvene" går vell tom ettervert? 5782839[/snapback] Fienden har evig ressurser, så da bruker jeg ressurs koder for å holde krigen i gang. Dessuten er det litt for lite ressurser på banen, synes jeg da, men jeg bruker bare republicans, beaver og pit stop koden. Håper du skjønner hvorfor jeg gjør det?!
Lightningwolf Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Hvor kan jeg få tak i dette spillet? VIL HA DET NÅ
Articfare Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Skrevet 24. mars 2006 Hvor kan jeg få tak i dette spillet? VIL HA DET NÅ 5807068[/snapback] Her er linken til spillet. Her kan du finne demoer og se på bilder mens du prøver å finne det.
Donkey Kong Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 (endret) SKal vi skrive om slag fra det spillet, eller står vi fritt til å nærme slag fra andre strategispill? Spilte Hearts of Iron 2 i dag. Spilte som Tyskland, og alle de historiske begivenhetene fant sted. (Anchluss, Sudetenland, Pakt med Stalin) og var klar for å innvadere Polen. Et raskt feltog var viktig, slik at grensen min mot Frankrike ikke ville være ubeskyttet altfor lenge. Heg var også avhengig av å omringe og knuse den Polske hæren så raskt som mulig. J eg satte derfor sterke panserstyrker i Øst-Prøysen, og i sør-Tyskland, langs grensen mot Polen. Planen var å nå Warszava så fort som mulig med panserstyrkene i Øst-Prøysen, mens Panserstyrkene i sør gikk mot Lublin. Infanteriet ville følge etter og dekke flankene. Da ville jeg etter planen oppnå en stor omringning av de polske styrkene som dekket den lange grensen mot Tyskland. Da Krigen startet 1. september 1939, slo panserstyrkene til. Fremgangen var størst i nord. Panserdivisjonene slo gjennom det polske forsvaret, og marsjerte mot Warszava. I sør, derimot, gikk det verre. Det viste seg at troppene ikke var av beste kvalitet, noe som hadde vært tilffele med styrkene i Øst-Prøysen. De polske forsvarerne klarte å holde stand, og hele operasjonen så ut til å gå i vasken. Først da jeg beordret Stukaer og bombefly til å bombe de polske troppene, oppnådde jeg et gjennombrudd. Flyene mine distraharte fienden, slik at de ikke fikk organisert et motangrep, og snart var fellen lukket. 27 polske divisjoner var plutselig omringet, og dømt til å bli tilintetgjort. Samtidig rykket Sovjetiske styrker frem, i henhold til min avtale med Stalin. Nå ble Polen ble knust mellom sine mektige naboer, Sovjetunionen og Tyskland. 10.september kunne jeg annektere landet, og vende nesen mot vest Endret 26. mars 2006 av Donkey Kong
juleribba Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 spilte c&c generals på lan med noen kammerater. Satt vel sånn ca i 3 timer å spilte før jeg og tazte vant over de 2 andre det var slitsomt det
tOmma- Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Spilte Rome: Total War her om dagen. Var en mektig hærfører med 4500 soldater i følget, og vi krysset Alpene. Der ble vi møtt av 4 gallerhærer som telte 7000 mann til sammen. Slaget fant sted like ved en skog, og mine styrker var plassert på en bakke. STOR fordel! Det hele begynte med at gallerne satte sine styrker i bevegelse, og de nærmet seg sakte. Mine bueskyttere (rundt 700) sto klare, og ikke lenge etter ble det skutt MANGE piler mot gallerne. Disse begynte enten å løpe som gale mot mine phalanxs eller retrettere. I løpet av en og en halv time hadde mine romerske soldater slaktet alle gallere som var å se på slagmarken. Til tross for den store seieren, var min hær nå bedrøvelig minket: 2000 mann ble drept under slaget , og av disse ble 600 av mine bueskyttere drept
MrVilla Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Slike tråder liker jeg! Jeg hadde noen skikkelige fighter i Cossacks for en stund siden men husker ikke detaljene så bra nå lenger. Jeg kommer nok snart til å kjøre på litt igjen så da kommer kanskje noe fra meg også. Skjønner hvorfor trådstarter benytter koder, men synes at det er dumt at man skal være nødt til dette i et spill. En av grunnen til at jeg liker Cossacks. Ressurser dør aldri ut.
Articfare Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Skrevet 3. juni 2006 SKal vi skrive om slag fra det spillet, eller står vi fritt til å nærme slag fra andre strategispill? Spilte Hearts of Iron 2 i dag. Spilte som Tyskland, og alle de historiske begivenhetene fant sted. (Anchluss, Sudetenland, Pakt med Stalin) og var klar for å innvadere Polen. Et raskt feltog var viktig, slik at grensen min mot Frankrike ikke ville være ubeskyttet altfor lenge. Heg var også avhengig av å omringe og knuse den Polske hæren så raskt som mulig. J eg satte derfor sterke panserstyrker i Øst-Prøysen, og i sør-Tyskland, langs grensen mot Polen. Planen var å nå Warszava så fort som mulig med panserstyrkene i Øst-Prøysen, mens Panserstyrkene i sør gikk mot Lublin. Infanteriet ville følge etter og dekke flankene. Da ville jeg etter planen oppnå en stor omringning av de polske styrkene som dekket den lange grensen mot Tyskland. Da Krigen startet 1. september 1939, slo panserstyrkene til. Fremgangen var størst i nord. Panserdivisjonene slo gjennom det polske forsvaret, og marsjerte mot Warszava. I sør, derimot, gikk det verre. Det viste seg at troppene ikke var av beste kvalitet, noe som hadde vært tilffele med styrkene i Øst-Prøysen. De polske forsvarerne klarte å holde stand, og hele operasjonen så ut til å gå i vasken. Først da jeg beordret Stukaer og bombefly til å bombe de polske troppene, oppnådde jeg et gjennombrudd. Flyene mine distraharte fienden, slik at de ikke fikk organisert et motangrep, og snart var fellen lukket. 27 polske divisjoner var plutselig omringet, og dømt til å bli tilintetgjort. Samtidig rykket Sovjetiske styrker frem, i henhold til min avtale med Stalin. Nå ble Polen ble knust mellom sine mektige naboer, Sovjetunionen og Tyskland. 10.september kunne jeg annektere landet, og vende nesen mot vest 5812892[/snapback] DU har sikkert angripet Frankrike også, eller hva?? Tell usssss.
xersess Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 vis eg ikkje husker feil , tror eg at eg hadde tilsaman rundt 3200 menn som angrep " aztekarane" på nest siste bana på "black and white 2" ( B&W2), i tilleg til ein toppa wolf creature... tror eg vant det slaget
Donkey Kong Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 DU har sikkert angripet Frankrike også, eller hva?? Tell usssss. 6236663[/snapback] Hehe må innrømme at det er en god stund siden jeg spilte nå, og husker ikke helt i detalj hva som skjedde. Husker imidlertid at jeg knuste Frankrike i et raskt lynfelttog. Slik den godeste Manstein gjorde 66 år før meg, rykket jegg inn i Belgia, Nederland og Luxemburg. Den franske hæren rykket inn i Belgia for å komme Belgierne til unnsetning, men (veldig historisk) satte bare en liten styrke til å forsvare Reims ved Ardenner-skogen. Panserstyrkene mine slo til gjennom sør-Belgia og krysset grensen til Frankrike et par dager etter invasjonen startet. Deretter beordret jeg panserstyrkene til å rykke frem så for som mulig mot den engelske kanal. Dermed ble den franske hæren, som hadde rykket nordover inn i Belgia, fanget i en gigantisk felle. Etter tungt bombardement med stukaer, ble den franske hæren tilintetgjort, og resten av feltoget var "a walk in the park". Hvid du ikke har spilt dette spillet, men likevel digger strategi-spill, anbefaler jeg deg å prøve det
Avean Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Å ta ut over 1200 units med bare en person er vel min største bragd i BFME 2
Articfare Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Skrevet 7. juni 2006 Hvid du ikke har spilt dette spillet, men likevel digger strategi-spill, anbefaler jeg deg å prøve det 6262109[/snapback] Har det. Det er et konge spill, . Startet på nytt for litt siden etter at jeg hadde tatt over hele europa (bare portugal, sveits og sverige er igjen), italia har tatt hele afrika, russland har snart falt, og india, indonesia, pluss afghanistan ligger i mine henner. Jeg startet en angrep som du på Poland og brøt etter 14 dager gjennom veggen. Etter feltoget i Polen sendte jeg styrker mot fronten i Danmark og Belgia pluss Nederland. Jeg rustet opp fallskjermtroppene mine, som skulle brukes til feltoget i Storbritania. I midten av april startet krigen mot Danmark og Norge, og mine 3 tanks divisjoner pluss 4 inf. div. gikk inn i sør-danmark. De ga seg etter tolv timer, , så jeg sendte troppene mine over til Norge, der de knuste dem etter nærmere 3 uker etter å ha spassert i ugjevnt terreng. 18. mai startet angrepet på Belgia og Nederland, og 3 arm. div. rullet gjennom i en haastighet på 13 mph i nederland. Få dager senere nådde jeg den franske frontlinjen, og 8. juli ga Frankrike seg og jeg ble dens nye hersker. Men hva faen, . Vichy-france har jo tatt halve Frankrike. Og de vil ikke bli alliert. Dette skal jeg sette en stopper for, og to uker etter seieren i Frankrike ærklerer jeg krig med Vichy-France.... krigen fortsetter enda (3. november) fordi jeg ikke får sendt noen tropper ned ditt på grunn av en bugg . I midten av september er fallskjermtroppene mine klare og det samme er flyet mitt. Jeg starter et angrep på Scapa Flow og sender inn de 30 div. jeg har klare i Amsterdam. De syv, svake og piglete styrkene de hadde i UK var lett match for mine sterke tropper. Tror det tok meg en uke før jeg hadde alle troppene mine i Nord-UK og så to uker før de tok over Dover til slutt. På under et år har jeg tatt over Polen, Danmark, Norge, Nederland, Belgia, Frankrike, Halve VF og UK. Opprustningen for angrepet på USA skal starte......
Donkey Kong Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Hvid du ikke har spilt dette spillet, men likevel digger strategi-spill, anbefaler jeg deg å prøve det 6262109[/snapback] Har det. Det er et konge spill, . Startet på nytt for litt siden etter at jeg hadde tatt over hele europa (bare portugal, sveits og sverige er igjen), italia har tatt hele afrika, russland har snart falt, og india, indonesia, pluss afghanistan ligger i mine henner. Jeg startet en angrep som du på Poland og brøt etter 14 dager gjennom veggen. Etter feltoget i Polen sendte jeg styrker mot fronten i Danmark og Belgia pluss Nederland. Jeg rustet opp fallskjermtroppene mine, som skulle brukes til feltoget i Storbritania. I midten av april startet krigen mot Danmark og Norge, og mine 3 tanks divisjoner pluss 4 inf. div. gikk inn i sør-danmark. De ga seg etter tolv timer, , så jeg sendte troppene mine over til Norge, der de knuste dem etter nærmere 3 uker etter å ha spassert i ugjevnt terreng. 18. mai startet angrepet på Belgia og Nederland, og 3 arm. div. rullet gjennom i en haastighet på 13 mph i nederland. Få dager senere nådde jeg den franske frontlinjen, og 8. juli ga Frankrike seg og jeg ble dens nye hersker. Men hva faen, . Vichy-france har jo tatt halve Frankrike. Og de vil ikke bli alliert. Dette skal jeg sette en stopper for, og to uker etter seieren i Frankrike ærklerer jeg krig med Vichy-France.... krigen fortsetter enda (3. november) fordi jeg ikke får sendt noen tropper ned ditt på grunn av en bugg . I midten av september er fallskjermtroppene mine klare og det samme er flyet mitt. Jeg starter et angrep på Scapa Flow og sender inn de 30 div. jeg har klare i Amsterdam. De syv, svake og piglete styrkene de hadde i UK var lett match for mine sterke tropper. Tror det tok meg en uke før jeg hadde alle troppene mine i Nord-UK og så to uker før de tok over Dover til slutt. På under et år har jeg tatt over Polen, Danmark, Norge, Nederland, Belgia, Frankrike, Halve VF og UK. Opprustningen for angrepet på USA skal starte...... 6262419[/snapback] Høres veldig gøy ut. Men det med Vichy-Frankrike er historisk. Da Frankrike kapitulerte for Tyskland 22. juni 1940, skulle en del av landet bli okkupert, mens den Sør-østre delen skulle de få beholde, under den betingelsen av at de opprettholdt et regieme som var lojale mot tyskerne. I spillet er ikke denne avtalen så værst (partisanaktiviteten synker i de okkuperte områdene, du slipper å hamle opp med den franske flåten, og for å annektere hele Frankrike må du ellers ta koloniene -i Afrika, Stillehavet og Sør-aMerika-. Før du skal gå etter USA, ville jeg slått ut den sovende bjørnenen i øst. Jo mer tid du gir Sovjetunionen, jo sterkere blir landet. Mitt råd er å slå til mens du fortsatt har et teknologisk forsprang. I 42-43 vil Sovjetunioen ha en enorm hær og flyvåpen Men en "USA først" strategi har jeg aldri prøvd før Gi en lyd når du er ferdig
_KroSjefen_ Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 RED ALERT fra 96 er det ultimate strategispillet.. prøvde og få det til her om dagen, men ikkje noe lett oppgåve og få til å fungere på windowsxp.. synes forsatt det er konge..
monzilla Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 meg og tre kamerater spilte empire earth i 18 timer sammenhengende mot 3 computere på vanskelig nivå. Var helt villt. Først lagde vi en firedobbel mur tvers over kartet, med tårn og antiluft. Rustet opp som faen, sendte bølge på bølge med styrker oppover. De nuket det som kom. Mener å huske at nådestøtet tok ca 5 timer å sette. DET var morro det.
Armageddon Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Mimrer tilbake til når jeg spilte Rome:Total War.. Hadde tatt over mesteparten av Sør-Europa, og var i konflikt med alle omringende land. Midt i Kampens Hete så jeg at en annen italiensk faksjon var på vei til nord-Afrika, og til en ganske stor by jeg ikke husker navnet på. Jeg hadde veldig lyst på denne byen, så jeg måtte handle raskt. Jeg tok alt av tropper jeg hadde i Italia, og jaget dem på en båt som bragte dem over Middelhavet. Det var ikke noe sterk tropp jeg hadde, og de hadde heller ikke med seg noen ifra keiseren sin familie. Hadde med et par katapulter og noen hester, med skittau tenkte jeg, og satte igang angrepet. Jeg hadde undervurdert forvaret til byen ganske kraftig, og halve troppen min ble skoldet av kokende olje.. Men jeg fikk tatt byen tilslutt, men et par runder senere ble det opprør og troppene måtte flykte. Det hele endte med at jeg forsterket troppen min, tok over byen, og gjorde mesteparten av dem slaver.. Der var det problemet løst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå