Gå til innhold

Novise i jungelen av bærbare pc


hcoa

Anbefalte innlegg

Joda, jeg skjønner at Toshiba'n er bra. Er i tenkeboksen i forhold til pris og behov. Men - nå som jeg har tenkt litt - og er ikke ferdig med det, nei - men bare undrer - hva om jeg tar bort spill-kravet? Hva om jeg sier til barna at spill-pc'n er den stasjonære? Hvilke spesifikasjoner bør jeg da se meg om etter - og da ønsker jeg at pc'n ikke skal være utgått på dato om noen få år!

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på den maskinen HP dv5054 (HP Pavilion dv5054ea/Turion 64 ML32

15,4"WXGA/1GB/80GB/DVD-DUAL/128/WLAN/XPH) på Expert. Der skal de ha 9999,- for den inkl klargjøring og 3 års support. og den linken som du gir er prisen 8450,- pluss frakt. For meg er spørsmålet om 3 års support og klargjøring kan være verdt mellomværet i pris.

 

 

Er det noen som kan si noe om dette?

 

Dersom man er en gjennomsnittsbruker - trenger man den ytterligere servicen som man for via kjedebutikkene, eller holder med support (om noen?) fra HP?

 

I dette konkrete tilbudet utgjør det jo noen kroner...

Lenke til kommentar
Joda, jeg skjønner at Toshiba'n er bra. Er i tenkeboksen i forhold til pris og behov. Men - nå som jeg har tenkt litt - og er ikke ferdig med det, nei - men bare undrer - hva om jeg tar bort spill-kravet? Hva om jeg sier til barna at spill-pc'n er den stasjonære? Hvilke spesifikasjoner bør jeg da se meg om etter - og da ønsker jeg at pc'n ikke skal være utgått på dato om noen få år!

 

Noen forslag?

5786923[/snapback]

Kan du nevne ALLE bruksområdene du kan tenke deg? Utenom spill som du sier.

Lenke til kommentar

tja, pr i dag blir det tekstbehandling, kanskje SPSS (statistikk-program), nett-surfing,, bilder, musikk. Men det er hva jeg i dag kan komme på. Hva som måtte bli behovet om et år eller to - og ikke minst med tanke på barna, men vel så mye ut fra hvordan verden går videre...(vel filosofisk kanskje??) - ja, skulle gjerne hatt en maskin som kunne møte de ulike kravene.

 

Men pr i dag - ikke all verden, kanskje.

 

Du sier, styr unna Sempron. Men bør jeg da tenke Turion eller Pentium eller denne Pentium Duo Core (eller hva det nå het)? Hva med Celeron?

 

Hva tenker dere om det å kjøpe på Expert eller Elkjøp med support m.m. vs på nettet i en eller annen nettbutikk? Noen nettbutikk som er bedre i så måte? Det er jo dyrere i butikk...

Lenke til kommentar

Kort fortalt: Core Duo er best nyest og dyrest. Pentium M er fortsatt relativt dyrt, men er stillegående har bra med kraft og god batteritid. Hvis du ikke er spesielt opptatt av støy, og også tilfreds med en relativt beskjeden batterilevetid velger du Celeron eller Turion - ganske enkelt fordi dette blir mye billigere.

 

HP nx6125 hos MPX til kr. 5 975,- synes å være et kupp.

vil du ha Pentium M og et skjermkort som støtter en del spill kan du velge Toshiba M70-144 til i underkant av kr. 10 000,-.

 

Jeg hadde ikke tenkt for langt fremover. Spesielt hvis tanken er rettet mot fremtidige spill. Teknologiutviklingen på spill går fortsatt svært fort. Det nye operativsystemet til Microsoft (Vista) må visstnok ha minst 2GB Ram for å virke på en grei måte. Dette taler for å velge noe billig i dag som tilfredsstiller dagens behov, og heller kjøpe en ny om noen år.

 

Har inntrykk av at alle de største nettbutikkene yter grei service.

Lenke til kommentar

Til ditt bruk (sett at du også vil spare mye penger) vil jeg også anbefale HP nx6125 fra mpx som ser ut til å være ufattelig billig!

Men hvis du kjøper denne maskinen, vil jeg anbefale deg å kjøpe et minnebrikke ekstra!

Denne f.eks: TwinMOS 512MB SO-DIMM DDR PC2700 333Mhz

 

Husk å kjøpe bæreveske og datamus hvis det ikke følger med! :)

 

Kan du gjøre meg en tjeneste? Gi tilbakemelding på om du er fornøyd med kjøpet du gjør! :)

 

Lykke til med handelen!

Endret av ntec
Lenke til kommentar

Ang service og support, vil jeg tro at du får bedre service fra typen "respektable" webshops enn fra expert/elkjøp. Det er nå min erfaring iallefall.

Dette er seff dersom noe faktisk er galt, hvis man har greid å rota til software på maskinen så er det selvsagt en annen sak, men da er det kanskje bedre å finne noen venner som kan hjelpe deg på det området? Har iallefall svært liten tro på elkjøp/expert på serviceomrdået., ok kanskje man tar det på en serviceordning, men da tar det gjerne over en måned for å fikse noe en geeky medstudent hadde fiksa på 15min...og når et gjelder faktiske hardware-problem så vil jeg tro mpx er endel raskere og mer effektive i sine saker...

Lenke til kommentar
Ang service og support, vil jeg tro at du får bedre service fra typen "respektable" webshops enn fra expert/elkjøp. Det er nå min erfaring iallefall.

Dette er seff dersom noe faktisk er galt, hvis man har greid å rota til software på maskinen så er det selvsagt en annen sak, men da er det kanskje bedre å finne noen venner som kan hjelpe deg på det området? Har iallefall svært liten tro på elkjøp/expert på serviceomrdået., ok kanskje man tar det på en serviceordning, men da tar det gjerne over en måned for å fikse noe en geeky medstudent hadde fiksa på 15min...og når et gjelder faktiske hardware-problem så vil jeg tro mpx er endel raskere og mer effektive i sine saker...

5791022[/snapback]

Jeg har de samme tankene som deg...

Lenke til kommentar

DU SIER:

Til ditt bruk (sett at du også vil spare mye penger) vil jeg også anbefale HP nx6125 fra mpx som ser ut til å være ufattelig billig!

Men hvis du kjøper denne maskinen, vil jeg anbefale deg å kjøpe et minnebrikke ekstra!

Denne f.eks: TwinMOS 512MB SO-DIMM DDR PC2700 333Mhz

 

 

JEG SIER:

Denne HP nx6125 vs HP dv5054 da? Hvor mye bedre er skjermen på denne 5054? Og da får man med dobbelt så mye Ram. Prisforskjell er vel ca kr 2000,-

 

Tanker om det?

Endret av hcoa
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

 

Nå har jeg snoket litt rundt og jeg sitter i tenkeboksen og lurer på ulike maskiner. Håper det er noen som kan gi meg noen konstruktive og kjappe tilbakemeldinger på følgende maskiner:

 

Fujitsu Siemens Amilo PRO V2045 1,73GHz.

15,4WXGA,512MB,80GB,ATI,DVD-DL,WLAN,XPP

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30532

 

Acer Aspire 9503EWSMI Celeron M370

17" WXGA/512MB/60GB/DVD-RW/XP Home/Wlan

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28478

 

HP PAVILION DV5054EA, AMD 64, 1,8Ghz/1GB

15,4"/80/DVD-RW,+R-DL/Wlan/XP Home/

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31320

 

HP NX6125 ML-32(1,8)/15 XGA 512 MB

60GB/DVD-RW/W-LAN/ XP Home

http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...2654&plid=32654

 

Jeg har registrert at det er ulike skjermstørrelser, så det må jeg ta stilling til - noen kommentar for eller i mot?

 

Men er det noen som har noen kommentarer til disse maskinene? Jeg har lest en plass her i forumet at en person vurdererte HP5054 som treig og med dårlig skjermkort. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Takk for svar, ntec!! Hvordan fant du linken? På netshop's side finnes nemlig ikke den pcen der ^^ Men linken fungerte utmerket, og bestilling er gjort :)

 

Har sjekket innom 20-30 webshops og ringt 5-6 forhandlere for å få oppdrevet en ^^

5793708[/snapback]

 

...og jammen blei dem fri kjapt... rakk du å få bekreftet bestillingen?

Lenke til kommentar

hAHAHAHAHA det var sabla fett ^^

 

Jeg har fått ordrebekreftelse pr. mail og greier, jeg ;)

 

EDIT: Jammen var jeg heldig... Virker som om det var en liten tidsluke satt av til at jeg fikk bestille :D Er overlykkelig nå, håper bare ikke de kansellerer bestillingen min, slik som komplett.no gjorde da jeg bestilte bigwater vannkjøling hos dem. Husker det drøyet 1 mnd før komplett tilslutt bare måtte kansellere selv om jeg hadde fått ordrebekreftelse og greier... Var rimelig skuffet da ja :mad:

 

EDIT2: Flatskjermer.no har kanskje flere igjen... Der koster den 5684kr, men er jo fortsatt en bra pris, om dem har noen igjen... Forresten kan jeg ikke garantere om det der er med eller uten mva ;)

Endret av NoXify
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar.

 

Nå har jeg snoket litt rundt og jeg sitter i tenkeboksen og lurer på ulike maskiner. Håper det er noen som kan gi meg noen konstruktive og kjappe tilbakemeldinger på følgende maskiner:

 

Fujitsu Siemens Amilo PRO V2045 1,73GHz. 

15,4WXGA,512MB,80GB,ATI,DVD-DL,WLAN,XPP 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30532

 

Acer Aspire 9503EWSMI Celeron M370 

17" WXGA/512MB/60GB/DVD-RW/XP Home/Wlan 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28478

 

HP PAVILION DV5054EA, AMD 64, 1,8Ghz/1GB 

15,4"/80/DVD-RW,+R-DL/Wlan/XP Home/ 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31320

 

HP NX6125 ML-32(1,8)/15 XGA 512 MB 

60GB/DVD-RW/W-LAN/ XP Home 

http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...2654&plid=32654

 

Jeg har registrert at det er ulike skjermstørrelser, så det må jeg ta stilling til - noen kommentar for eller i mot?

 

Men er det noen som har noen kommentarer til disse maskinene? Jeg har lest en plass her i forumet at en person vurdererte HP5054 som treig og med dårlig skjermkort. Stemmer dette?

5793517[/snapback]

 

Fujitsu Siemens Amilo PRO V2045

Ikke overimponert. Ok maskin. (8207 kr på CShop)

 

Acer Aspire 9503EWSMI

Lite produktinfo.

 

HP PAVILION DV5054EA.

Grei maskin! (8099 kr på amentio)

 

HP NX6125

flott maskin til billig penge (ikke nå lenger). Billigst på cshop

 

Sjekk om prisene er inkl/eks mva! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...