Gå til innhold

PC syklus (ny hvert 2 år VS hvert 3 år) 75vs150000


Anbefalte innlegg

Nå kan du på ingen, ingen, ingen, ingen, ingen måte sammenligne en ferdigbygd (HP, FujitsuSiemens osv) med en selvbygd... Du betaler for merke, merke, merke og atter mer merke - og en latterlig dårlig serviceavtale.

5783979[/snapback]

Jeg veit jo det nå da... :mad:

Jeg er så så så så lei den dritten......

 

Det var en grunn for at jeg startet med å spørre dere her inne FØR jeg bestillte noe som helst...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kan du på ingen, ingen, ingen, ingen, ingen måte sammenligne en ferdigbygd (HP, FujitsuSiemens osv) med en selvbygd... Du betaler for merke, merke, merke og atter mer merke - og en latterlig dårlig serviceavtale.

5783979[/snapback]

Jeg veit jo det nå da... :mad:

Jeg er så så så så lei den dritten......

 

Det var en grunn for at jeg startet med å spørre dere her inne FØR jeg bestillte noe som helst...

5784003[/snapback]

 

Men da må du begynne å høre på oss...

Og f.eks 4 RAM-brikker på ett AMD-system vil uansett alltid måtte kjøre 2T istedet for 1T som har en god del å si for minnebåndbredde osv. i tillegg til tapt plass ift utvidelse, dårligere overklokking osv.

 

Systemet du har bestilt ER ikke optimalt og det ser ikke ut til at det noen gang vil bli optimalt med det samarbeidet du har med Hattelco...

 

Du betaler for mye for maskinen din, samt at jeg, sammen med de aller fleste på forumet synes du sløser penger.

 

But hey! Det er dine penger, vel bekomme. Men ikke forvent noe mer av brukere enn sin ærlige mening.

Lenke til kommentar
Skjermen kan til nøds forsvares til sitt bruk, men resten av maskinen er for det første dårlig konfigurert og latterlig høyt priset.

5779700[/snapback]

Jeg formoder du da sikter til RAM problematikk ja... :roll:

 

Men utover det så følte jeg at jeg måtte ha alt sammen... sorry... :ohmy:

Kanskje knekke til med vannkjøling på prosessoren og eller skjermkort..

noen forslag?

 

Men da må du begynne å høre på oss...

Og f.eks 4 RAM-brikker på ett AMD-system vil uansett alltid måtte kjøre 2T istedet for 1T som har en god del å si for minnebåndbredde osv. i tillegg til tapt plass ift utvidelse, dårligere overklokking osv.

 

Systemet du har bestilt ER ikke optimalt og det ser ikke ut til at det noen gang vil bli optimalt med det samarbeidet du har med Hattelco...

5785384[/snapback]

Altså.. jeg hører jo på dere da...

og Hattelco må bevise at det virkelig er bedre med 4X512MB.

 

Det er en ting jeg har stusset litt over, og det er dette med at jeg ikke da har plass til å utvide senere..

Men det må vel være like galt å plassere 4X1024 som 4X512 så hvorfor oppgradere da?

 

Men ok...

Det eneneste vi har "kranglet" om i forbindelse med denne maskinen er RAM brikkene, og dere står fast på at det vil gå til helvete med 4X512.

 

Hattelco har sakt at jeg kan bytte til hva det måtte være i ettertid, og det kostnadsfritt dersom det ikke vil fungere slik de har satt det opp...

 

MEN... Hvordan vet jeg at det ikke går da?

Hvordan kan jeg måle forskjellen mellom 4X512 og 2X1024 da?

 

Har det gått i dass dersom jeg ikke klarer å stille HTT til 275 ?

Det er jo ikke sikkert 1024 brikker med tilsvarende timings klarer dette, eller?

 

Men som nevnt, dette skal testes, og måtte den beste vinne...

Dere har argumentert bra for deres syn, og det samme har Hattelco, og jeg håper resultatet taler for seg selv... Hvordan de har tenkt å løse de problemene dere sier de vil møte veit jeg ikke, men de sier at de skal løse det..

 

Viss jeg banker inn over 10.000 poeng i 3DMark06 med 4X512 brikker så er det sikkert OK vel? Eller?

 

Skulle likt å se en maskin til 25.000 kr kjøre den testen også ja...

Lenke til kommentar

AMD Opteron 175 4505,-

DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DR 1650,-

Corsair TWINX2048-3500LLPRO 2971,-

Western Digital Raptor 150 GB 2395,-

Sapphire Radeon X1900 Crossfire Edition (Master) 4990,-

Sapphire Radeon X1900 XT 4191,-

Nec MultiSync LCD20WGX2 5295,-

 

Dette ender opp på 25993,-

 

Lagde et oppsett fort og jeg kan ikke forstå hva mer man skulel trenge (utenom heftig kjølutstyr ala vapo og vannkjøling, men det er for spesielt intr)! Og det beste med dette oppsettet er at du sparer 24000,- istedenfor å bruke 50 000 noe som også kommer godt med! Du vil få MYE bedre ytelse av å oppgradere til noe i denen prisklassen hvert år enn å vente 2-3 år med å oppgradere!

 

Francis :D

Lenke til kommentar
AMD Opteron 175                                                4505,-

DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DR                        1650,-

Corsair TWINX2048-3500LLPRO                            2971,-

Western Digital Raptor 150 GB                              2395,-

Sapphire Radeon X1900 Crossfire Edition (Master)  4990,-

Sapphire Radeon X1900 XT                                  4191,-

Nec MultiSync LCD20WGX2                                  5295,-

 

Dette ender opp på 25993,-

 

Lagde et oppsett fort og jeg kan ikke forstå hva mer man skulel trenge (utenom heftig kjølutstyr ala vapo og vannkjøling, men det er for spesielt intr)! Og det beste med dette oppsettet er at du sparer 24000,- istedenfor å bruke 50 000 noe som også kommer godt med! Du vil få MYE bedre ytelse av å oppgradere til noe i denen prisklassen hvert år enn å vente 2-3 år med å oppgradere!

 

Francis :D

5785910[/snapback]

 

Jeg ville helt klart gått for dette oppsettet for så å kjøpe ny pc til jul igjen for de 25000 du har igjen.

Kan du jo bruke rentene på disse samt pengene du setter til side på pc til neste jul igjen. blir jo nesten provosert av så utrolig uvettige kjøp

Lenke til kommentar
Jeg ville helt klart gått for dette oppsettet for så å kjøpe ny pc til jul igjen for de 25000 du har igjen.

Kan du jo bruke rentene på disse samt pengene du setter til side på pc til neste jul igjen. blir jo nesten provosert av så utrolig uvettige kjøp

5785958[/snapback]

 

Vel.. jeg er veldig fornøyd med det jeg HAR bestillt jeg altså....

Så beklager jeg viss det er provoserende....

 

Blir morsomt å spille Ghost Recon 3, når det kommer, i 1920X1200 og alt på max.

 

Så blir det nok en pc til rundt 25 hvert andre år etter denne ja...

viss jeg klarer å holde meg... :blush:

Lenke til kommentar

HeAtHeN: Lever og ånder du for 3DMark2006? Det høres virkelig sånn ut...

"Jeg skal svi av 50 lapper på en PC for da får jeg 10000 poeng i '06!"

 

Hvis du har 4x512 får du uansett bare 2GiB, kjører du 4x1024 får du 4GiB, noe som spiser opp en del av tapet i hastighet mtp at du kan cache i minnet osv. Du har tydeligvis ikke forstått (kanskje ikke Hattelco heller?) at 4x RAM-brikker (hvis du skal overklokke/oppnå best ytelse) er helt håpløst på AMD.

Lenke til kommentar
oysfaerg og simen1 er dere misunelige på heathen?virker sån.

5786238[/snapback]

 

tror jeg så absolutt ikke....

 

da tror jeg du burde lese litt nøye gjennom her...

 

de er en av mange som TYDELIG poengterer at dette kjøpet er helt idiotisk.

Lenke til kommentar
oysfaerg og simen1 er dere misunelige på heathen?virker sån.

5786238[/snapback]

Er det nå jeg skal svare kontant nei? :p Vel, jeg skulle gjerne hatt hans inntekt, men jeg ville ikke brukt den sånn som han, og det er det jeg kommenterer. ;)

 

Edit: Jeg vil ikke gå så langt som å kalle kjøpet helt idiotisk. Noen bruker jo samme summer på røyk per år og det vil jeg kalle helt idiotisk. HeAtHeN får tross alt noe positivt igjen for det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

HeAtHeN: Da er vi enige der iallefall ;)

Jeg er på ingen måte misunnelig, fordi jeg synes det er mye artigere å bygge en maskin selv, og bruke tid på å sette det opp, konfigurere og tweake mest mulig.

 

Jeg sier ikke at kjøpet ditt er direkte idiotisk, men jeg synes du betaler en ublu pris for det utstyret du får, samt at jeg ikke stoler på Hattelco som PC-bygger til ditt formål - Bl.a. fordi de nekter å høre på andre...

 

Jeg gleder meg på dine vegne når du (omsider?) får maskinen, du kommer nok til å ha mye nytte av den, men jeg synes det er ett pengesluk uten like. Jeg ville aldri ha gjort noe lignende.

Lenke til kommentar

Det blir heller noe slik som alternativ 1 selv om jeg nå har sittet 2,5 år på samme maskin og nok kommer til å skifte til sommeren en gang eller noe senere. Det kan være at jeg bruker over 25 000, men da blir det nok fordi jeg kommer til å vurdere om det blir en PC med 2 CPUer.

 

Dette er ikke inkludert skjerm som jeg har en ganske bra av.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Ville klart valgt å bytte PC hvert andre år, å bruke 50,000kr på en PC er galskap. Ville da seriøst vurdert pengebruken min, finnes mye man kan bruke 25,000kr på. Selv kjøpte jeg en PC til ca 22,000kr inkludert skjerm for ca en mnd siden. Er veldig fornøyd, tror ikke en PC til 50,000kr kan forsvare den lille ytelsen ekstra da. Dette er oppsettet mitt, det duger til det meste! :) Billig RAM pga 0 overklokking her i systemet :p Skal bytte igjen om ca 2 - 3 år pga sparing til bil og lappen etc... :cool:

Endret av Medion
Lenke til kommentar

Personlig så har jeg ingen fastsatt oppgraderings syklus. Jeg oppgraderer når ting begynner å gå treigt. Kan vel ikke akuratt sitte med en Pentum 166 MMX som jeg hadde for en del år siden men jeg hopper ikke akuratt og kjøper den nyeste hardwaren bare fordi det er nytt.

 

Har nå en AMD 64 3200, 1.5 GB minne og et GF6800 Ultra som jeg kjøpte for ca. to år siden. Hvis jeg hadde holdt meg helt unna spill (spiller veldig lite nå men det kommer en godbit nå og da) hadde dette oppsettet funket bra i hvertfall et år til. Sitter nå for det meste og programmerer i Java og .NET og det krever ikke altfor mye.

 

Poenget er vel at man blir nok mest fornøyd når man oppgraderer en Pc som er altfor treig til det man driver med. Da får du den gode følelsen.

 

Mistenker at jeg må oppgradere om jeg vil spille Oblivion. :D

Lenke til kommentar

Til støtte for Heathen;

 

Jeg leste akkurat på DFI Street sitt forum, av en bruker som het noe med Angry, en av mod'ene der inne, at forskjellene i timings kontra minnebåndbredde etc kun har innvirkning på _noen_ syntetiske tester, og at forskjellen på 1T og 2T heller ikke har nevneverdig innvirkning på ytelsen..

 

Leter etter den tråden as we speak..

 

EDIT: Link til tråden om timings, dividere, 1T/2T

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Edit: Jeg vil ikke gå så langt som å kalle kjøpet helt idiotisk. Noen bruker jo samme summer på røyk per år og det vil jeg kalle helt idiotisk. HeAtHeN får tross alt noe positivt igjen for det.

5786433[/snapback]

HeAtHeN: Da er vi enige der iallefall ;)

Jeg er på ingen måte misunnelig, fordi jeg synes det er mye artigere å bygge en maskin selv, og bruke tid på å sette det opp, konfigurere og tweake mest mulig.

 

Jeg sier ikke at kjøpet ditt er direkte idiotisk, men jeg synes du betaler en ublu pris for det utstyret du får, samt at jeg ikke stoler på Hattelco som PC-bygger til ditt formål - Bl.a. fordi de nekter å høre på andre...

 

Jeg gleder meg på dine vegne når du (omsider?) får maskinen, du kommer nok til å ha mye nytte av den, men jeg synes det er ett pengesluk uten like. Jeg ville aldri ha gjort noe lignende.

5786535[/snapback]

 

Jeg gleder meg oxo ja, og det skal bli sinnsykt spennende å få maskinen.

Jeg er litt mot strømmen bare, jeg synes ikke det er gøy å bygge PC i det hele tatt og liker det best når det blir levert ferdig.

 

Synd at det har blitt så mye venting bare, men sånn er det... :cry:

 

Til støtte for Heathen;

 

Jeg leste akkurat på DFI Street sitt forum, av en bruker som het noe med Angry, en av mod'ene der inne, at forskjellene i timings kontra minnebåndbredde etc kun har innvirkning på _noen_ syntetiske tester, og at forskjellen på 1T og 2T heller ikke har nevneverdig innvirkning på ytelsen..

 

Leter etter den tråden as we speak..

 

EDIT: Link til tråden om timings, dividere, 1T/2T

5787042[/snapback]

Humm.... har ikke fått lest det der så nøye enda, men jeg føler meg trygg på at noen andre her vil være uenig uansett...

 

Må lese gjennom det der etter jobb..... ble litt hektisk her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...